![]() |
Defenderiin volvon porttaalit
Onko jollain kokemusta 110-defenderiin volvolaisien asennuksesta millä jarruilla kannattaa tehdä jos aikoo rekisteröidä
|
Eikö kellään ole porttaaleja defessä
|
Lainaus:
Ja ne jarruthan pitää sitten olla akselimassoiltaan riittävät. https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=37646 |
Ei kokemusta volvon akseleista.
Mutta mites valmiit portaalikitit defeen? ei tarvi vaihtaa akseleita. |
Valmiit killer axelin boxit on tietojeni mukaan 10k juttu että volvolaiset tulee ainakin puolet halvemmaksi ja paremmat volvolaisetkin on.
|
Lainaus:
|
Paremmuudesta en tiedä mutta olen nähnyt valmiin portaali bolt on kitin defeen 7500€. No paljon rahaa tuokin mutta ei ne volvon akselitkaan ilmaisia ole
|
Mitä tihheempi välitys on porttaalissa, niin sen tiukemmalle jaksaa moottori vääntää vetarin ja murroksen ennen esim. sammumistaan.
Suoralla akselilla sammuu moottori aikaisemmin. Jos suoraan akseliin lisätään porttaalit tuosta noin vaan, pittääkö vetaria ja murrosta vahventaa? Tuli vaan mieleen, kun miulla oli akselivetoisia sora-autoja ja niistä vetarit katkeili, kun koville joutuivat. Sitten tuli muuten samoja autoja, mutta napaperillä. No ei ennää katkennu vetareita ne kun oli huomattavasti järeämpiä kuin aikaisemmin. Muuta pientä toki särkyi sen jäläkeenkin. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Muuttuuko tilanne silloin, kun pyörä ei pyöri ja annat "kaasua" ? |
Ihan uteliaisuudesta kyselen, että männöökö niistä Defendereistä murroksia vai onko ne tosi lujia käytössä (offi)?
|
Lainaus:
Joskus mittailin: Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Vakiona volvon murrokset ja porttaali rattaa kestää aika hiton hyvin. Mul cromot ni menny muutama vetari ja boksin rattaa 39x18 renkailla ja 10vuoden ajolla ja kaasu on pohjassa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Oon tehny muutaman lj70 levyllä ja lada satuloilla,mahtuu 15"vanne ja pysähtyy volvokin niin et takapyörät nousee ilmaan. Leimalle tuskin on asiaa. Patrollissa on kzj 95 levyt ja 160patrollin satulat joka nurkassa ja gr patrollin pääsylinteri 10vuotta ajettu noilla eikä mitää murheita ollu,paloja vain vaihdettu,jarruteho on ainakin tohon autoon enenmän ku riittävä. Tollasia sovituksia tullu useampaa muuhunkin värkättyä ei oo olla valittamista. |
Lainaus:
Lainaus:
|
Miulla ollu noita Volvoja usseita ja ajellukkiin jonniin verran. Mäyris kaikkineen varusteineen ja 300l tankit täynnä painaa n. 4,5 tonnii tai vähemmän. Perävälitykset on hitaimmat eli 7.55?. Renkaat 39,5 Pökkeröt. Aika monta ojjaa kohdattu ja suota rämmitty Venäjällä ja Suomessa. Murroksia menny yksi ja sekin vinssin ja kuskin tyhmyyden avustuksella. Land Poverissa kerran meni takaporttaalista hampaita ja vetari rusetille, taas nuijan kuskin takia.
Pelastavana ja kuskin hölmöilyjä anteeksiantavana mulla on ollu automaattiaskit! Salisbyrylla on suunnittelijat ja valmistajat Volvolle alihankinnassaan onnistuneet miun mielestä hyvin. Syynä lienee kokonaisuus eikä eri systeemien yhteen sovittaminen? Mäninkiin kehumaan, nyt niitä tietysti alakaa hajjoomaan.:confused: |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
TEMÄHIK |
No kun tyrkyttäät Autoon vaihossa Defeä, niin sillä utelen! Ajeletpa lällyä tai mitä sitten ajeletkin, niin kestäviä pelejäkö ovat?
Muistin just yhen Hiipinän reissun, kun Lantikka porukka tuli samaan paikkaan tauolle. Ei saanu suunvuoroo, kun nää kuskit kilivan kehu mitä autoista oli porsinu ja sitä riitti! Hiipinä onkin muuten semmoista vähän lällyä. Nyt en kysele ennää Defeistä! |
Lainaus:
Alkuperäiseen kysymykseen, ite koittaisin sovittaa defen levyt ja jarrut, riittäisi akselipainot ym. TEMÄHIK |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 02:57 (GMT +2). |