![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Siis nuo tarviketermostaatit on pääsääntöisesti huonoja..... Tarkista termostaatti, etti jumi tai vuoda, ja sitten se, että on oikeaa mallia. Nyt en muista varmaksi, olihan hj:n termostaatissa ohikierron sulkuläppä alunperin? siis että sulkee koneen sisäisen kierron, kun termari alkaa aukeamaan? Ja ainakin hdj-80 termostaatti on alunperin paljon tiiviimpi, kuin tarviketermostaatit yleensä. Profiilissa kuvia alkuperäisestä termostaatista. Tuo alavesiletkussa oleva lämmitin on lähtökohtaisesti huono ratkaisu: Lämmin vesi ei tahdo lähteä kiertämään, koska kylmänä termostaatti on kiinni, ja siten ei päästä kylmää vettä syyläriin, että lämmin vesi pääsisi nousemaan moottoriin. Kannentiivisteen/kannen vuotamisen voi tarkistaa suhteellisen helposti: kaada jäähdytin niin täyteen nestettä, kuin mahtuu, ja se paisuntasäiliö noin puolilleen. Sitten käytät koneen lämpimäksi, voit tarkistaa korkista että onhan jäähdytin täynnä, ja sitten sammuta korkki kiinni; ja anna jäähtyä. Jäähtymisen aikana paisuntasäiliön pinta laskee jonkin verran, olisko sentin pari? Jos paisuntasäiliön pinta ei laske jäähtyissä, niin ilmaa vuotaa korkin ja syylärin välistä jäähdyttimeen. Kun sitten laitat auton käyntiin seuraavan kerran, niin ota läpinäkyvä pullo 3/4 osaa täyteen nestettä, ja pistä se paisuntasäiliön imuletku pulloon, siis letkun pää pinnan alle; ja jos käydessä kuplii niin silloin on kannentiiviste ja/tai kansi entinen. (muutama kupla voi tulla, mutta ei kovin monta, ja kupliminen pitäs loppua hetken kuluttua.) Jos kaikki on kunnossa, niin tojotien jäähdyttäjät on täynnä nestettä, myös ajon jälkeen, kun moottori on jäähtynyt. (siis korkinreijässä on nestettä) Ja akkujen lepojännite on tosiaankin hivenen lämpötilasta riippuen, noin 12,5-12,8 volttia täytenä. Latausjännite saisi olla, varsinkin talvella, 28v taikka pikkusen yli. 29v alkaa olemaan jo liikaa, akut tuppaavat kiehumaan kuiviksi vuosien saatossa, Kesällä tulee toimeen 27,5 voltilla, jos ei mitään erikoista kulutusta ole. Ja 24 voltin sähköillä olevat autot, Tai siis niiden akut: kannattaa joskus ladata elektonisella laturilla molemmat akut täysin täyteen; silloin ne kestää parhaiten. Ja akkujen välistä ei saa ottaa mitään kulutusta, ei edes radion muistipiirin sähköä. (akkujen kestoikä lyhenee dramaattisesti, jos otetaan tuosta välistä sähköä...)
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Aivan... Feeling kinda stupid.
Lainaus:
Letkulämmittimeen nyt ensi kertaa törmänneenä itsekin mietin, että vähän erikoinen paikka lämppärille... Tuon kansitestin voisin koittaa tehdä kun olen saanut uuden vesiletkun paikalleen, kiitos vinkistä ja ohjeista! Muutama kuplako siis normaalia, mutta jos imuletku kuplii käynnissä jatkuvasti niin kansi vuotaa? Toinen akku oli melko entinen, hävitti varausta, puolet kennoista kuivana ja murtunut akunkenkä sulatti vielä puoli napaa ohimennen. Putkiklemmarivirityksen turvin hain molemmat uudet akut ja kengät, vaihtoa vaille valmiina vartoomassa. ![]() EDIT: Hetko, termostaattihan lienee tuon kolmion mallisen kupin alla, johon ylävesiletku liittyy. Ja sen alla vesipumppu flektin takana, alkaa vähän hahmottua. Ohhoh, selvitinkö itse jotain? Viimeksi muokannut hojottaja-17 : 25.11.2017 02:10 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin ja nyt ei selvinnyt, että oliko 2H vai 12H-T koneella. Toi 12H-T suoraruiskutuskone lämpenee todella hitaasti, jos lähtee suoraan vaan kylmiltään ajamaan. Pieni hetki lämmityskäyttöä auttaa asiaan paljon.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä Viimeksi muokannut Luoppis : 26.11.2017 13:39 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
EDIT: Jees. Letku vaihdettu, läpät toimi. Ilmasin kunnolla, tyhjäkäynnillä lämppärin kennolla ei kiertänyt vesi, mutta kun antoi kierroksia niin että puhalsi kuumaa ja samalla täytti syyläriä, niin korjaantui, nyt tulee tyhjäkäynnilläkin lämmintä kabiiniin. Koneen jäähdyttyä korkit kiinni paisarin pinta laski pari senttiä, eli syylärin korkki ei kai vuoda. Ja jäähtymisen jälkeen käynnistäessä imuletkusta ei tullut kuplan kuplaa, eli kansikin lienee siis ehjä. Ja ajon jälkeen syyläri pysynyt täynnä, ei vuotoja. Kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa, iso kiitos vielä kaikille! ![]() Viimeksi muokannut hojottaja-17 : 27.11.2017 15:54 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ajattelin uusia Hj61:seen jarrulevyt. Kenen valmistajan levyt kannattaa hankkia, kun valmistajia näyttää olevan useita. Samalla pitää ehjätä jarrukilvet. Olisiko jollakin vanhat tallella, niin voisin korjata. Olisi silloin levyjen vaihdon yhteydessä valmiina korjatut heittää paikalle. Yv:llä voisi nakata niistä tietoa ja hintaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Voih tuli hommattua hoojiihin talvirenkutlat. vanteet 10x15 et44... eipä mahtunut pyörimiään edessä. jarrusatulaan ottaa kiinni harmi oisi ollut komeat ala. etsittävä spaceria tai uudet vanteet...katsastaja saattaa olla erimieltä spacereista.. millä et:llä muilla on vanteet?
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Discovery topic | Heguli | Chit-Chat | 269 | 21.08.2025 08:39 |
Huutonet Topic | psychobilly | Linkit | 15 | 03.03.2016 22:38 |
Syntymäpäiväonnittelu -topic | Skorpioni | Chit-Chat | 116 | 02.03.2014 18:32 |
Flippikeula topic | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.12.2007 21:37 |