Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #20  
Vanha 24.11.2017, 20:11
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Mitä tihheempi välitys on porttaalissa, niin sen tiukemmalle jaksaa moottori vääntää vetarin ja murroksen ennen esim. sammumistaan.
Suoralla akselilla sammuu moottori aikaisemmin.
Jos suoraan akseliin lisätään porttaalit tuosta noin vaan, pittääkö vetaria ja murrosta vahventaa?

Tuli vaan mieleen, kun miulla oli akselivetoisia sora-autoja ja niistä vetarit katkeili, kun koville joutuivat.
Sitten tuli muuten samoja autoja, mutta napaperillä. No ei ennää katkennu vetareita ne kun oli huomattavasti järeämpiä kuin aikaisemmin. Muuta pientä toki särkyi sen jäläkeenkin.
Jos välitetään sama teho suuremmalla pyörimisnopeudella niin vääntö on silloin pienempi. Eli porttaaleilla välityksen muuttaminen helpottaa vetarin elämää, kun taas ennen vetaria olevien välityksen tiuhentaminen lisää vetarin rasitusta.

Viimeksi muokannut astalo : 24.11.2017 20:15
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Volvon porttaalit white brothers O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.01.2017 18:10
Myyty volvon porttaalit+uudet 35" fedima sirocot volvon vanteilla Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 21.06.2013 13:26
Myyty Volvon porttaalit! Anttu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 17.06.2012 17:25
Ostetaan volvon porttaalit tore O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.02.2010 17:05
Myyty Volvon porttaalit Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.09.2008 21:53


Sivu luotu: 09:32 (GMT +2).