Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.11.2017, 23:21
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Green Näytä viesti
Onko jollain kokemusta 110-defenderiin volvolaisien asennuksesta millä jarruilla kannattaa tehdä jos aikoo rekisteröidä
On kokemusta, mutta siitä on jo niin kauan etten enää muista. Katso vaikka toi peen projekti-juttu, siitä saat jotain vinkkiä varmaankin.
Ja ne jarruthan pitää sitten olla akselimassoiltaan riittävät.
https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=37646

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2017, 10:14
JuKu:n Avatar
JuKu JuKu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 366
Perusasetus

Ei kokemusta volvon akseleista.
Mutta mites valmiit portaalikitit defeen? ei tarvi vaihtaa akseleita.
__________________
JuKu

Land Rover 110 Special Vehicles
RangeRover -72
Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.11.2017, 20:34
Green Green ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.17
Sijainti: Alajärvi
Viestit: 424
Perusasetus

Valmiit killer axelin boxit on tietojeni mukaan 10k juttu että volvolaiset tulee ainakin puolet halvemmaksi ja paremmat volvolaisetkin on.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.11.2017, 10:56
Harriko Harriko on kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 02.10.12
Sijainti: Sysmä
Viestit: 736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Green Näytä viesti
Valmiit killer axelin boxit on tietojeni mukaan 10k juttu että volvolaiset tulee ainakin puolet halvemmaksi ja paremmat volvolaisetkin on.
Tuota portaaliboksi sarjaa saa myös tiheämmällä välityksellä. Auttaa varmaan merkittävästi vetareiden ja murrosten kestoa. Volvolaisissa tulee sit se jarrujen muunnos levyiksi jos alkuperäisissä on levyt.
__________________
T: Harri
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.11.2017, 12:38
JuKu:n Avatar
JuKu JuKu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.10.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 366
Perusasetus

Paremmuudesta en tiedä mutta olen nähnyt valmiin portaali bolt on kitin defeen 7500€. No paljon rahaa tuokin mutta ei ne volvon akselitkaan ilmaisia ole
__________________
JuKu

Land Rover 110 Special Vehicles
RangeRover -72
Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan
http://teamdiesel2015.blogspot.fi/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.11.2017, 17:09
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Mitä tihheempi välitys on porttaalissa, niin sen tiukemmalle jaksaa moottori vääntää vetarin ja murroksen ennen esim. sammumistaan.
Suoralla akselilla sammuu moottori aikaisemmin.
Jos suoraan akseliin lisätään porttaalit tuosta noin vaan, pittääkö vetaria ja murrosta vahventaa?

Tuli vaan mieleen, kun miulla oli akselivetoisia sora-autoja ja niistä vetarit katkeili, kun koville joutuivat.
Sitten tuli muuten samoja autoja, mutta napaperillä. No ei ennää katkennu vetareita ne kun oli huomattavasti järeämpiä kuin aikaisemmin. Muuta pientä toki särkyi sen jäläkeenkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.11.2017, 20:00
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuKu Näytä viesti
Paremmuudesta en tiedä mutta olen nähnyt valmiin portaali bolt on kitin defeen 7500€. No paljon rahaa tuokin mutta ei ne volvon akselitkaan ilmaisia ole
Akselipari lähemmäs kolme tonnia(?), jarrut pari tonnia, kromomurrokset 800, sit vielä tarpeen mukaan portaalirattaat 850 per pyörä, välitykset 700 per akseli. Laakerointi kaikkineen tonnin kierros jos kaikki stefat ja laakerit tarvitsee? Samoissa alkaa olemaan jos bolt-on setti on oikeasti kestävä, toki volvoissa hinnan voi kärsiä pikkuhiljaa tarpeen mukaan ja tee-se-itse miehet turailee halvemmalla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Jos suoraan akseliin lisätään porttaalit tuosta noin vaan, pittääkö vetaria ja murrosta vahventaa?
Toyotan esim LJ/Hilux ja Land Roverin osat on mitoiltaa melkolailla samat kuin volvo. Land Roverin 24-uraiset lähes samat ja toyotan osissa millin-pari halkaisijat eri riippuen kohteesta.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.11.2017, 20:11
astalo astalo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.12
Sijainti: Kajaani
Viestit: 417
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jyty Näytä viesti
Mitä tihheempi välitys on porttaalissa, niin sen tiukemmalle jaksaa moottori vääntää vetarin ja murroksen ennen esim. sammumistaan.
Suoralla akselilla sammuu moottori aikaisemmin.
Jos suoraan akseliin lisätään porttaalit tuosta noin vaan, pittääkö vetaria ja murrosta vahventaa?

Tuli vaan mieleen, kun miulla oli akselivetoisia sora-autoja ja niistä vetarit katkeili, kun koville joutuivat.
Sitten tuli muuten samoja autoja, mutta napaperillä. No ei ennää katkennu vetareita ne kun oli huomattavasti järeämpiä kuin aikaisemmin. Muuta pientä toki särkyi sen jäläkeenkin.
Jos välitetään sama teho suuremmalla pyörimisnopeudella niin vääntö on silloin pienempi. Eli porttaaleilla välityksen muuttaminen helpottaa vetarin elämää, kun taas ennen vetaria olevien välityksen tiuhentaminen lisää vetarin rasitusta.

Viimeksi muokannut astalo : 24.11.2017 20:15
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.11.2017, 14:16
Topi1982 Topi1982 ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 25.01.06
Viestit: 3.077
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JuKu Näytä viesti
Paremmuudesta en tiedä mutta olen nähnyt valmiin portaali bolt on kitin defeen 7500€. No paljon rahaa tuokin mutta ei ne volvon akselitkaan ilmaisia ole
Onko osoitetta? Paljonko noissa välitystä? Pittääkö huomioda muita välityksiä, jos vauhti hidastuu oikeesti? Vai kompensoidaanko rengaskoon kasvatuksella?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Volvon porttaalit white brothers O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 18.01.2017 18:10
Myyty volvon porttaalit+uudet 35" fedima sirocot volvon vanteilla Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 21.06.2013 13:26
Myyty Volvon porttaalit! Anttu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 17.06.2012 17:25
Ostetaan volvon porttaalit tore O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.02.2010 17:05
Myyty Volvon porttaalit Maajussi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.09.2008 21:53


Sivu luotu: 19:56 (GMT +2).