Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2017, 07:36
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 742
Perusasetus

Osassa merkkejä on ihan vain liian onneton ketju kestämään sitä käyttöä.
Sitten on osaa merkkejä missä huoltoväli on 20tkm tai 30tkm, mutta ketju vaatisi 10tkm välein öljynvaihdon. Kaikkilla ketkä menevät ohjelman mukaan tai yli niin venyy ketju ja ne ketkä huoltaa niinkuin pitää niin ketju kestää.

Nykyään kaikki materiaalivahvuidet yms lasketaan niin rajalle ja sitten huoltovälejä jatkuvasti pidennetään niin siitähän se soppa syntyy. Osittain ihan vain tämän takia venyy ketjut.

Esimerkiksi 2 litraisen diesel bemarin ketju kestää kummasti pidempään kun huoltaa tiheämpään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2017, 07:42
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Bemarissa ilmeisesti kyse jostain pikku dieselistä? Mersuissa alkupään v-6 cdi moottoreissa oli noita ketju ongelmia
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2017, 08:44
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Bensamersut 2000-lukuiset 150-200tkm vaihdellaan ketjuja ja myös saa korjailla hypänneitä jakoja kansihommina.

V6 bensa kestää täysin korjattuna jotain 70-150 tkm jakopää ja taas uusiksi...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 06:09 (GMT +2).