Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.11.2017, 10:48
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Team Felix Näytä viesti
Suurinpiirtein 4" on ajatuksissa, että siihen päästäisiin jossain kohtaa. Silloin saisi jo kohtuullisen kokoista rengastakin mahtumaan.
Renkaalle tilaa tuo kaarien avartaminen ja/ tai tarvittaessa sisäänjouston rajoitus, ei korotus Korotuksella saadaan riittävä sisäänjousto, mutta jos et rajoita sisäänjoustoa tai avarra kaaria, niin kyllä ne isot renkaat ottaa metsässä koriin kiinni ihan samalla tavalla kuin ko. renkaat ottaisi korottamattomassa.


Lainaus:
Joo, ladataan ehdottomasti tuo korjausmanuska !!!
Koitahan sellaista kuin www.jeepslimited.com, sieltä on ainakin ennen saanut rekisteröitymisen jälkeen ladattua aika monen Jeepin FSM:t


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Jos suunnittelet yli 3" korotusta laillisesti, niin tarttet tutun katsurin, joka on halukas tekemään pykälien vastaisen hyväksynnän, josta on riskinä TRAFIn varoitus ja aseman toimiluvan menetys. Hämeenlinnan seudulla tämä on täysin mahdotonta, mutta muualla voi onnistaa.
Eikös WJ:täkin ole vielä saanut 1" Up-country paketilla, jos en ihan väärin muista? Jos on, niin 4" leimaaminen ei ole ongelma. Jos taas ei ole ollut korkeampaa mallia, niin sitten se 77mm/ 3" on tosiaan maksimi leimakelpoinen.

Toisaalta enpä mä kyllä yli 3" nostaisi jousitusta muutenkaan, pysyy vielä WJ:ssä tukivarrenkulmat siedettävänä, ja jos meinaa asentaa isompia levikkeitä ja/ tai avartaa ylipäätään kaaria, niin 33" menee ihan nätisti, tai sitten joku sopiva millikokoinen että saa sopivilla vanteilla.


Lainaus:
Sen verta olen näistä vääntänyt katsureiden kanssa, etten lähtisi tekemään mitään saati kalliita muutoksia selvittämättä niiden vaikutusta katsastukseen ensin.
Sitten vaan sellaisen paikkakunnan konttorille jossa pykäliä tulkitaan kuten ne on, eikä katsastajan oman mielivallan, typeryyden tai osaamattomuuden mukaisesti.
Aika paljon nykyiset pykälät ja niiden sovellusohjeet antaa tehdä, mutta on niitä perkeleen kusipäisiä katsastajia jotka kieltää kaiken vaikka olisi sallittu muutos, kun ei oman työn tekeminen kunnolla kiinnosta ja halutaan vaan olla vittumaisia - tai ei vain osata eikä myöskään haluta ottaa selvää.


Lainaus:
Renkaat saa tietysti vaihdettua leimalle helposti, mutta jousituksen kanssa on jo hankalampi.
Mikäs WJ:n isoin tehdaskoko on ollut renkaissa? ZJ:hin saa laillisesti 33" x 12.50" renkaat, käsittääkseni WJ:hinkin pitäisi onnistua?

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2017, 11:21
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Eikös WJ:täkin ole vielä saanut 1" Up-country paketilla, jos en ihan väärin muista? Jos on, niin 4" leimaaminen ei ole ongelma. Jos taas ei ole ollut korkeampaa mallia, niin sitten se 77mm/ 3" on tosiaan maksimi leimakelpoinen.
Tuskin onnistuu vaikka olisi Up-Country -paketti ollut, kun se ei - toisin kuin ennen - enää kelpaa verrokkimalliksi! Korotus on 3" ja sillä siisti. Korotat joko vakioalustaa 3" tai U-Countrya 3", mutta vakioalustaa et saa korottaa 3,5", vaikka se jää matalammaksi kuin Up-Countryn 3" korotus! Usko tai älä mutta tämä on just konttorilta tsekattu. Toisin kuin moteissa alustoissa EI ole vertailumalleja! Jos joku katsuri on päästään järjissään, niin hyväksyy tämmösen kuten ennenkin, mutta ei onnistu Hämeenlinnassa. Ihan DDR-meininki, mutta en alkas osteleen mitään osia ennenkun olen selvittäny katsurin näkökulman niiden hyväksynnän.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Mikäs WJ:n isoin tehdaskoko on ollut renkaissa? ZJ:hin saa laillisesti 33" x 12.50" renkaat, käsittääkseni WJ:hinkin pitäisi onnistua?
On näköjään pykälät muuttunu siitä, kun laitoin ZJ:hin isot kumit. Sillon ei saanu kun 31:t eikä todellakaan 33:ia. WJ:stä en tiedä, kun en meinaa laittaa. Jos sinne saa mahtumaan 33":t ja rekattua ne, niin mikäs siinä. Nyt korin levitystä saa olla 100mm/puoli, kun ennen oli 50mm/puoli, joten TJ-Wrangkun vakiolevikkeet tai isommatkin vain paikalleen, niin pysyy kumit korilinjan sisällä. Jos offia meinaa harrastaa niin kuitulevikkeitähän sinne ei ole asentamista, kun hajoovat ekasta pususta puun kylkeen. Ehkä joku jo tekee levikkeitä kunnon muovista, kuten mulla oli TJ:n orkkislevikkeet XJ ja ZJ:ssä.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2017, 17:43
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Tuskin onnistuu vaikka olisi Up-Country -paketti ollut, kun se ei - toisin kuin ennen - enää kelpaa verrokkimalliksi! Korotus on 3" ja sillä siisti. Korotat joko vakioalustaa 3" tai U-Countrya 3", mutta vakioalustaa et saa korottaa 3,5", vaikka se jää matalammaksi kuin Up-Countryn 3" korotus! Usko tai älä mutta tämä on just konttorilta tsekattu. Toisin kuin moteissa alustoissa EI ole vertailumalleja! Jos joku katsuri on päästään järjissään, niin hyväksyy tämmösen kuten ennenkin, mutta ei onnistu Hämeenlinnassa. Ihan DDR-meininki, mutta en alkas osteleen mitään osia ennenkun olen selvittäny katsurin näkökulman niiden hyväksynnän.
Meeppä joskus asioimaan Lahteen Holman A-katsastukseen. Ne on tottunu palvelemaan maastoautoporukkaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2017, 09:13
jarpel jarpel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.02.13
Sijainti: launonen
Viestit: 49
Perusasetus

4x4 partsin jarno halme on katsastanut wj 4 tuuman korotuksen kannattaa sieltä kysellä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2017, 09:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jarpel Näytä viesti
4x4 partsin jarno halme on katsastanut wj 4 tuuman korotuksen kannattaa sieltä kysellä
Jarnon auto on Canada-mallia ja sitä ei koske samat idioottipykälät kuten näitä EUROja. Lisäksi se on muutettu ennen näitä em. uusia pykäliä ja tulkintoja. Neuvoja silti kannattaa kysellä, koska tietoa Jarnolla varmasti on. Pykälissä vain on muutoksia niin tiheesti, että aina kannattaa kysellä konttorilta. Vaikka ei ne aina sielläkään niitä osaa!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2017, 11:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Ei nykyisissä pykälissä ja sovellusohjeissa käsittääkseni ole mitään sellaista, mikä estäisi 4" korotuksen leimaamisen mm. niihin peruskorkuisiin Jeeppeihin, joita on saanut samassa mallisarjassa tehtaalta 1" korkeampana? Olisiko tuo nyt sitten taas konttorin tulkinta asiasta? Kun autohan on kaikkinensa muuten sama, ainoa ero on alustan korkeudessa.

Muuttoautona ulkomailta valmiiksi korotettuna tuotu on (ainakin periaatteessa) voitu leimata täällä maahantuonnin yhteydessä vaikka 6" korotuksella ja 35" renkailla Suomen kilpiin, mutta jo maahan tuodun vakiokuntoisen auton alustan ja renkaiden muuttamisen osalta käsittäkseni korotuksen maksimimäärä ja rengaskoko määräytyy voimassaolevien määräysten mukaisesti. Sen sijaan puskureita yms. asia ei koske, jos auto ei ole tyyppihyväksytty.. noi muuttoauton/ tuontiauton pykälät on jotenkin aika hämärät kyllä muutenkin, en ainakaan itse ole niistä ihan täysin kärryillä.


Toki kaikki muutokset autoon kuin autoon on syytä varmistaa etukäteen konttorilta, ettei tule ikäviä yllätyksiä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 07.11.2017 11:24
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.11.2017, 12:19
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ei nykyisissä pykälissä ja sovellusohjeissa käsittääkseni ole mitään sellaista, mikä estäisi 4" korotuksen leimaamisen mm. niihin peruskorkuisiin Jeeppeihin, joita on saanut samassa mallisarjassa tehtaalta 1" korkeampana? Olisiko tuo nyt sitten taas konttorin tulkinta asiasta? Kun autohan on kaikkinensa muuten sama, ainoa ero on alustan korkeudessa.
Niinhän se on mutta kun katsurit ei tunnusta enää verrokkimallia korkeudelle kuten Up-Country.

Oli lähtökohta mikä hyvänsä korotat maksimissaan 3" ja sillä sipuli. Jos lähtökohta on vakiosta tuuman korotettu Up-Country, korotat sitä max 3" - eli laitat siihen 4" satsin - ja homma on OK, mutta 4,5" ei enää käy. Vakiokorkuista korotat sen saman 3" etkä yhtään enempää eli 3,5" ei enää käy, vaikka onkin 0,5" matalampi kuin maksimin korotettu Up-Country!

Tämmönen on Hämeenlinnan palveluhalukkaimman katsurin tulkinta ja jos on asema/henkilökohtanen, niin siitä sitten vaihtamaan konttoria/katsuria. Ihan pellemeininkiä on juu, mutta minkäs teet? Viisaampi mennä vaikka Lahteen mitä Pertsi ehdotti.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ikuisuus projekti Swamp Jumperin "herätys" Jare Maasturiprojektit 426 03.01.2020 09:30
Kekkulan Ikuisuus Hilux-ln46 _kekkula_ Maasturiprojektit 10 26.10.2015 21:02
Myyty Jeepin akselit 2kpl D30 (XJ / WJ) ja D44a (WJ) ROMUTETTU KAIKKI! WinChester O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2015 09:18
Ikuisuus Isuzu Bankkuprojekti. Jonkki Maasturiprojektit 15 05.03.2013 14:39
Ikuisuus Suikka-Projekti Palde Maasturiprojektit 19 29.12.2007 18:51


Sivu luotu: 10:51 (GMT +2).