Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2017, 20:43
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Nojoo toi tori ilmoituksen kytkin olisi mainio. Sitä taidetaan sanoa myös sakarakytkimeksi. MOGGI on tainnut asentaa tollaisen mitä mersun kardaaneissa on. Luulisihan tuon aika paljon kestävän. Tommonen linja laite olisi näppärä kyllä. Mitenhän tuo heittokellolla onnistuisi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.11.2017, 20:52
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teitto Näytä viesti
Nojoo toi tori ilmoituksen kytkin olisi mainio. Sitä taidetaan sanoa myös sakarakytkimeksi. MOGGI on tainnut asentaa tollaisen mitä mersun kardaaneissa on. Luulisihan tuon aika paljon kestävän. Tommonen linja laite olisi näppärä kyllä. Mitenhän tuo heittokellolla onnistuisi.
Tuo "sakarakytkin" tyyppinen kytkin on joko normex tai rotex. Noissa keskenään pientä eroa.
Heittokellollakin onnistuu. Aika värkkäämistä mutta tehtävissä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.11.2017, 20:58
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Täytyy heittokello hommata ja kokeilla. Voi kyllä olla ettei tuu mittään. Tilannetta vähän hankaloittaa tuo kun liitoksen täyttyy olla täysin purettavissa että päävaihteiston puoleisen stefan saa vaidettua.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.11.2017, 21:03
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Heittokellolla mitatessa pitää mitata kahteen suuntaan.

Kulmavirhe niin että mittakello on kytkimen kehällä akselin suuntaisesti ja korkeusvirhe sitten niin että mittakello on kiinni toisessa kytkimessä ja mittakärki toista kytkinpuoliskoa vasten säteen suuntaisesti.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.11.2017, 21:55
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Totta puhut. Kiitos neuvosta. Tällä laatikko paketilla saisi kaksi hidasta aluetta käyttöön ilman että tulee pitkä laatikko. mutta tuo liitos on aiheuttanut vähän pään vaivaa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.11.2017, 22:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Alunperin BJ-40 jakolaatikkon läpi tulee vaihdelaatikon pääakseli


Tuleeko tuo vaihteistopaketti tieliikenteeseen?

Ja onko tietoa, Mistähän tuo heitto on lähtöisin?
Siis bj-40 jakolaatikko on kiinteästi pultattu kiinni päälaatikkoon, ja tuon jakolaatikon sisääntuloakseli on toisesta päästään laakeroitu kytkinakselin sisään.

Tuossa vois olla BJ-40 päälaatikosta pätkä tuota pääalkselia; "sisääntuloakselina"?
Ja tuo laakerointi tuohon jakiksen alumiiniseen runkoon on varmaan toteutettu omatekoisilla osilla?

Miten tuo jakolaatikon ja sisäänmenolaipan välisen laakerin voitelu on toteutettu? BJ-40:ssä se on voideltu vaihdelaatikon öljyllä.
(ja luo välikannakelaakeri on päälaatikossa noin 15mm ja jakiksessa millin?)

Jos minun pitäs tehdä tuosta toimiva, niin ensiksi pitäs mitata tuon "adapterikappaleen" pintojen yhdensuuntaisuus.
ja siitä saadaan varmuus, että akselit on samansuuntaiset. (kun kiinnitystasot on samansuuntaiset, Jos tuo bj-40 jakiksen laatikon puolen adapterin laakeri on oikeassa kohtaan)
Niin sitten pitää saada tuo jakolaatikon sisäänmeno ja päälaatikon ulostulo samalle kohtaan.

Tuolta mersun osastolta löytyy mm. juurikin w124 300dt:n laatikon perästä tuommoinen 3+3 pultilla kiinnitettävä "munkki".
Tuon kestosta ei muuta tietoa, kuin että minulla yhtään ei ole mennyt rikki.
toki, jos tuosta ajetaan vääntö läpi esim. yli 1000Nm, niin ei kestä jatkuvaa käyttöä. mutta kestää tuota hetkellisesti jopa "suurilla" pyörimisnopeuksilla.

Paljonko tehoa tuossa koneessa on? (nuo kumiosat tuppaavat lämpenemään joustaessaan, ja kun kuumenevat, niin alkavat vanhanemaan)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2017, 09:18
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Totta puhuen en tiedä millä tuo bj laatikon laakerin voitelu on. Tuli tuommoisenaan minulle. Se voi olla ihan herran suoman roiskevoitelun varassa. Tie ajoa autolla olisi myös tarkoitus ajella. Täytyy alkaa kallistua tuohon mersun kumiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Airbagin liitos ja ratin kierrokset? A-P Tekniikka & Jutustelu 6 23.07.2016 15:13
Turbon painepuolen liitos Killer-Wo Tekniikka & Jutustelu 8 27.03.2016 11:49
Suzuki SJ:n pakosarjan ja pakoputken liitos Ruokoton Tekniikka & Jutustelu 5 28.11.2015 10:27
Hiluksin vaihdelaatikkojen sopivuus? Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 18 23.07.2015 11:00
Ostettu 24V virranalennin 12V virtaan peräkärryn liitos johtoihin hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 11.04.2012 18:27


Sivu luotu: 11:17 (GMT +2).