![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nojoo toi tori ilmoituksen kytkin olisi mainio. Sitä taidetaan sanoa myös sakarakytkimeksi. MOGGI on tainnut asentaa tollaisen mitä mersun kardaaneissa on. Luulisihan tuon aika paljon kestävän. Tommonen linja laite olisi näppärä kyllä. Mitenhän tuo heittokellolla onnistuisi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Heittokellollakin onnistuu. Aika värkkäämistä mutta tehtävissä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy heittokello hommata ja kokeilla. Voi kyllä olla ettei tuu mittään. Tilannetta vähän hankaloittaa tuo kun liitoksen täyttyy olla täysin purettavissa että päävaihteiston puoleisen stefan saa vaidettua.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Heittokellolla mitatessa pitää mitata kahteen suuntaan.
Kulmavirhe niin että mittakello on kytkimen kehällä akselin suuntaisesti ja korkeusvirhe sitten niin että mittakello on kiinni toisessa kytkimessä ja mittakärki toista kytkinpuoliskoa vasten säteen suuntaisesti. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Totta puhut. Kiitos neuvosta. Tällä laatikko paketilla saisi kaksi hidasta aluetta käyttöön ilman että tulee pitkä laatikko. mutta tuo liitos on aiheuttanut vähän pään vaivaa
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Alunperin BJ-40 jakolaatikkon läpi tulee vaihdelaatikon pääakseli
Tuleeko tuo vaihteistopaketti tieliikenteeseen?
Ja onko tietoa, Mistähän tuo heitto on lähtöisin? Siis bj-40 jakolaatikko on kiinteästi pultattu kiinni päälaatikkoon, ja tuon jakolaatikon sisääntuloakseli on toisesta päästään laakeroitu kytkinakselin sisään. Tuossa vois olla BJ-40 päälaatikosta pätkä tuota pääalkselia; "sisääntuloakselina"? Ja tuo laakerointi tuohon jakiksen alumiiniseen runkoon on varmaan toteutettu omatekoisilla osilla? Miten tuo jakolaatikon ja sisäänmenolaipan välisen laakerin voitelu on toteutettu? BJ-40:ssä se on voideltu vaihdelaatikon öljyllä. (ja luo välikannakelaakeri on päälaatikossa noin 15mm ja jakiksessa millin?) Jos minun pitäs tehdä tuosta toimiva, niin ensiksi pitäs mitata tuon "adapterikappaleen" pintojen yhdensuuntaisuus. ja siitä saadaan varmuus, että akselit on samansuuntaiset. (kun kiinnitystasot on samansuuntaiset, Jos tuo bj-40 jakiksen laatikon puolen adapterin laakeri on oikeassa kohtaan) Niin sitten pitää saada tuo jakolaatikon sisäänmeno ja päälaatikon ulostulo samalle kohtaan. Tuolta mersun osastolta löytyy mm. juurikin w124 300dt:n laatikon perästä tuommoinen 3+3 pultilla kiinnitettävä "munkki". Tuon kestosta ei muuta tietoa, kuin että minulla yhtään ei ole mennyt rikki. toki, jos tuosta ajetaan vääntö läpi esim. yli 1000Nm, niin ei kestä jatkuvaa käyttöä. mutta kestää tuota hetkellisesti jopa "suurilla" pyörimisnopeuksilla. Paljonko tehoa tuossa koneessa on? (nuo kumiosat tuppaavat lämpenemään joustaessaan, ja kun kuumenevat, niin alkavat vanhanemaan) |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Totta puhuen en tiedä millä tuo bj laatikon laakerin voitelu on. Tuli tuommoisenaan minulle. Se voi olla ihan herran suoman roiskevoitelun varassa. Tie ajoa autolla olisi myös tarkoitus ajella. Täytyy alkaa kallistua tuohon mersun kumiin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Airbagin liitos ja ratin kierrokset? | A-P | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 23.07.2016 15:13 |
Turbon painepuolen liitos | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 27.03.2016 11:49 |
Suzuki SJ:n pakosarjan ja pakoputken liitos | Ruokoton | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 28.11.2015 10:27 |
Hiluksin vaihdelaatikkojen sopivuus? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 23.07.2015 11:00 |
Ostettu 24V virranalennin 12V virtaan peräkärryn liitos johtoihin | hoojii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 11.04.2012 18:27 |