Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2017, 07:52
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 744
Perusasetus

Laillinenhan se taitaa olla jos on M+s merkintä ja/tai lumihiutale.

Itse olen yhden talven ajanut mutiaisilla ja kyllä joutu monet liikennevalot laskeen läpi ja toivomaan että ei tule yllätyksiä. Vetopitoa oli hyvin ja ohjattavuuskin säilyi jotenkin, mutta auto ei pysähtynyt millään jos oli vähänkin liukkaampaa ja/tai keli lähempänä nollaa.
En kyllä itse suosittele jos ajaa vähänkään muun liikenteen joukossa. Kyllä niillä pärjää mutta jos tulee yllätyksiä niin on keinot vähissä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2017, 10:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Tänävuonna ensilumilla testi mitä sanoo Insa Sahara, joka syksyisellä nurmella ja upottavissa kohdissa oli hyvä - sai peräkärryn helposti vedettyä hiukan mutaisista paikoista. Mutta lumen tultua se oli surkea, joskin olen nähnyt, että kun rengas oli vähän uudempi, edellinen omistaja ajoi talvella.

Itse en näe nelivetoautossa paljon ideaa talvella jos se on surkeampi ja vaarallisempi kuin perus kaksivetoinen henkilöauto tai paku.

En tiedä onko markkinoilla off road nastatalvirengasta, jossa olisi panostettu puhdistuvuuteen tavallista enemmän.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2017, 12:00
Offijepe Offijepe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.17
Sijainti: -
Viestit: 107
Thumbs up

Nonih, tulipahan selväks tämäkin asia. Välillä niin ristiriitaista juttua kuulee tästä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2017, 12:10
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.024
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Offijepe Näytä viesti
Nonih, tulipahan selväks tämäkin asia. Välillä niin ristiriitaista juttua kuulee tästä.
Allterrainit, joista myös aloitusviestissä puhetta, on sitten vähän eri juttu kun mutarenkaat.

Näissä käsittääkseni aika paljon ratkaisee myös kumiseos ja onko lamelleja.

Jos haluaa varmalla pohjalla olla tavanoaisella tiellä ajamisessa, niin varmaan talveksi kannattaa miettiä jotain muita ratkaisuja.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2017, 18:48
patrik:n Avatar
patrik patrik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.09.16
Sijainti: sodankylä
Viestit: 179
Talking

Mutarenkaat täälläkin alla. Jos liikkeelle pääsee niin ei pysähy. Joku aika sitten testasin niin 60vauhtia ja jarrut pohjaan niin 10sek huilas ja vauhti laski jonneki 25paikkeille. Sekin kun meinas ojaan mennä ja tuli soraa vastaan.

Nastat olis mutta jos joulukuuhun pärjäis..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.10.2017, 19:49
Offijepe Offijepe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.17
Sijainti: -
Viestit: 107
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Allterrainit, joista myös aloitusviestissä puhetta, on sitten vähän eri juttu kun mutarenkaat.

Näissä käsittääkseni aika paljon ratkaisee myös kumiseos ja onko lamelleja.

Jos haluaa varmalla pohjalla olla tavanoaisella tiellä ajamisessa, niin varmaan talveksi kannattaa miettiä jotain muita ratkaisuja.
Eipä ole viellä omalla kohdalla käyny penkassa. No joo, eihän noi alterrainit sinällään mitkään mutarenkaat ole. Vähän riippuu, keneltä kysytään. Jos olis himo offarri ja paljon kokemusta lajista nii varmaan aikas eri käsitys itelläkin noissa rengasasioissa. Siksipä kyselen alan harrastajilta näistä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.10.2017, 20:21
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

altsikat on sitten vähä altsikat, ei ne oo hyvät missään. Ja ite lasken altsikaksi kyllä kaikki noi verkkokaupassa/rengasliikkeissä myytävät M/T -vyörenkaat. Joo, omat linglongit ei oo myöskään mutakumia nähneetkään. Tai ovat, tuossa volvon alla vieressään.
Jos MUTAkumista puhutaan, niin ne on yleensä rättirungolla, mut joitakin löytyy ihan vyörenkaana. Niinkun Boggerit, irokit, TSL:t mudsillat, ja sitten liuta pinnattuja, niinku amazzoniat sekä karkeakuvioiset fedimat/insat/keksitähänmerkki.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.11.2017, 02:34
Vormula77 Vormula77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.10.14
Sijainti: Whitlake, Suami
Viestit: 389
Perusasetus

Mä en edes harkinnut muita kun m/t renkaita talveksi. Oikeasti pakollista ajoa on niin vähän että ei järkeä ostaa 2 sarjaa renkaita ja vaihdella sitten niitä. Märkä kestopäälyste on yleisin alusta ja ton 50km viikossa ajelee kivasti mutiaisilla.
__________________
Näin kerran unta, ettei vi#u##anut yhtään!
Toyotalla ei saa toosaa!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
allterrain talvella örvelö Chit-Chat 164 21.11.2023 18:46
Snorkkeli talvella tsss1 Tekniikka & Jutustelu 7 23.05.2011 22:08
Creepyt talvella ??? Sten Tekniikka & Jutustelu 6 14.12.2009 03:58
chevy talvella Tekniikka & Jutustelu 8 05.09.2005 12:03
Tarkeneeko talvella? Tekniikka & Jutustelu 9 08.08.2004 16:26


Sivu luotu: 13:02 (GMT +2).