Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2017, 13:25
EihänJohan EihänJohan ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.11.16
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Mikä vikana kun 410 kuskin puolen takajarru ei tahdo pelata.
Jakkukengät on säädetty lähelle kummallakin puolella ja molemmissa takajarruissa uudet jarrusylinterit. Hantin puoli menee helposti lukkoon mutta toinen ei tee juuri mitään. Jarruvoimien ero katsastuksessa 72%

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.10.2017, 14:26
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Yhdellä putkella kun menee nesteet kumpaankin takajarruun niin olisko jarrukengissä eroja, vasemmalla puolella öljyiset kengät ja siksi ei jarruta kunnolla ? Voisko olla vasemmalla puolella ilmaa putkessa ?
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.10.2017, 15:52
EihänJohan EihänJohan ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.11.16
Sijainti: Huittinen
Viestit: 11
Perusasetus

Vaihdoin kokeeks jarrurummut puolelta toiselle päittäin ja säätelin uudestaan niin alko ankaran jarruttelun jälkeen toimimaan sen verran että katsastusmies tohti päästää läpi.

"Kuuluuko" tuossa vehkeessä olla voiman siirrossa klappia yhtään kun esim peruuttamisen jälkeen lähtee eteenpäin niin kuuluu jonkinmoinen kolahdus kun lähtee löysät pois. Perässä ainakin jonkin verran klappia.

Missä vika ja mitä tehtävissä? Kardaanin ristikot on uusia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2017, 16:31
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja EihänJohan Näytä viesti
Missä vika ja mitä tehtävissä? Kardaanin ristikot on uusia.
Perävälityksessä kuuluukin olla aavistus väljää, eli backlashia noin niiku ameriikaks. Sitä mukaa kun rattaat kuluu, niin välykset lisääntyy. Voi niitä välyksiä koittaa murikkaa ja pinjonia säätämällä vähemmäksi saada, mutta hammaskosketukset tuskin on kuluneilla rattailla enään ihan ok siinä kohtaa kun välykset on säädetty pieneksi... Eli toisin sanottuna, en ite tekis asialle yhtään mitään.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2017, 18:56
pitkäpinna pitkäpinna ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.04.11
Sijainti: Jns,finland
Viestit: 26
Perusasetus

Onko -03 grand vitarassa pohja sinkittyä vai mitä? Arvelin vähän massailla sitä kun näkyy ruostetta olevan pinnassa, mutta millä sitä saa massata? Ei kait siihen mikään tavan alustamassa käy vai käykö?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.10.2017, 04:41
Tate Tate ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.11.07
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 255
Perusasetus

Noniin tuli vaihdettua Suzuki Lianaan moottori. Vanha siis oli ihan kaput. "Uuden" ostin Ebaystä ja iskin pikku huoltojen jälkeen paikoilleen. Noh... heti tuli huomattua että tekee painetta jäähdytysjärjestelmään kun letkut ihan pinkeinä. Korkin jos avaa niin kuplia nousee säännöllisesti joten jotain vikaa on. Ei muuta kuin moottori irti ja purin kannen pois.

Kysymys kuuluu onko kokemusta noista M16A koneista. Yllätyksekseni huomasin että moottori on ns. open deck mallia. Meneekö noihin kannentiivisteremontti ihan samalla tavalla kuin perus lohkoihin? Jotenkin nuo sylinteriputkien yläpäät näytti hiukan epäilyttäviltä saako niitä pitämään. Kannattaako näihin ylipäätänsä vaihtaa tiivistettä vai meneeekö näistä muuta isompaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.10.2017, 16:13
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Aika harvoin taitaa noita joutua avaamaan, joten hankala sanoa. Taitaa päteä sama ohje kuin muihinkin, eli molemmat pinnat suoraksi, uusi alkuperäinen tiiviste väliin ja uusilla pulteilla oikeaan kireyteen.

Sellainen huomio vielä tiedoksi, että kun kansi esikiristetään tiettyyn momenttiin ennen asteen mukaan kiristämistä, kannattaa käydä momenttiavaimella jokainen pultti vielä 2-3 kertaa läpi. Tämä siksi että ne ensiksi kiristetyt jää aina vähän löysemmälle kuin viimeiseksi kiristetyt.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 14 (0 jäsentä and 14 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 14:11 (GMT +2).