Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.09.2017, 14:55
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Iskunvaimennin ei nosta maavaraa.
Näin yleensä mutta onko sulla tästä etupää rakenteesta tietoa vai oliko tollei yleinen mielipide?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.09.2017, 16:56
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ahma Näytä viesti
Näin yleensä mutta onko sulla tästä etupää rakenteesta tietoa vai oliko tollei yleinen mielipide?
Mietipä mikä on iskunvaimentimen rakenne ja tarkoitus. Se vaimentaa heilahduksia, ei kanna kuormaa. Ne paineilmaiskarit on sitten eri juttu. Rintteri myös pihassa, tosin 2wd mutta samantyyppinen paskakärrynjousietupää siinäkin on
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.09.2017, 20:25
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.777
Perusasetus

Jos ja kun siellä nyt on erillinen jousi niin ei ne iskunvaimentajat nosta sitä keulaa yhtään.

Jousi kantaa painon. Ei vaimentajat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.09.2017, 20:48
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Tuo etupään rakenne on vaa aika ihmeellinen. Iskari on ikäänku ylätukivarsi myös. Se poikkilati hässäkkä on iha hinnan sisällä et sellanen 2 latinen sinne tulee ton komposiitti hässäkän tilalle.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2017, 07:52
mettäsika:n Avatar
mettäsika mettäsika ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: lahnaniemi hirvensalmi, Finland.
Viestit: 878
Perusasetus

mun mielestä tolla rakenteella on ainut vaihtoehto koko etukelkan korotus , jos yrittää jousella korottaa ei tapahdy muuta kun pyörien kulmat menee vituilleen ja tulee vielä jäykempi etupää .
ei muutakun korotus paloja väsäilemään sinne etukelkkaan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2017, 08:20
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Jousi vaikuttaa suoraan alatukivarteen, joten edelleenkään ei iskarilla oo vaikutusta korkeuteen vaikka pyöräntuentana toimiikin. Jousi, komposiittinenkin, voi olla väsynyt ja rautainen jos olis niin välillä on latin päästä pala katkennut (joskus tukivarren sisältä/ei nää).

Tossa purkuohjeita: http://www.mercedes.gen.in/mercedes-...g-replacement/

Seuraavan korinen 906 on nelivetosena jo huomattavasti korkeampi, taitaa olla ainakin 100 mm takavetoa korkeampi etukelkka jo tehtaalta.

Tosta puuhaat sitten vielä pikkupuolen Sprintteriin: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...1263-223-13501
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.09.2017, 10:48
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jousi vaikuttaa suoraan alatukivarteen, joten edelleenkään ei iskarilla oo vaikutusta korkeuteen vaikka pyöräntuentana toimiikin. Jousi, komposiittinenkin, voi olla väsynyt ja rautainen jos olis niin välillä on latin päästä pala katkennut (joskus tukivarren sisältä/ei nää).

Tossa purkuohjeita: http://www.mercedes.gen.in/mercedes-...g-replacement/

Seuraavan korinen 906 on nelivetosena jo huomattavasti korkeampi, taitaa olla ainakin 100 mm takavetoa korkeampi etukelkka jo tehtaalta.

Tosta puuhaat sitten vielä pikkupuolen Sprintteriin: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-...1263-223-13501
Alennusvaihteet on tässä alunperin. Se oli yks vaatimus ku tällästä etin ja puolvuotta siinä menikin et löyty. pitää tallentaa toi purkuohje
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2017, 10:50
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mettäsika Näytä viesti
mun mielestä tolla rakenteella on ainut vaihtoehto koko etukelkan korotus , jos yrittää jousella korottaa ei tapahdy muuta kun pyörien kulmat menee vituilleen ja tulee vielä jäykempi etupää .
ei muutakun korotus paloja väsäilemään sinne etukelkkaan
Tota ei tarvii saaha yhtää korkeammalle korottaen vaan etupään pohjauskumi on 1.5cm päässä vastakappaleestaan. Etukelkan korotus ei tätä ongelmaa muuta ollenkaan vaan toivottavasti toi jousen vaihto "palauttaa" keulan alkuperäiseen korkeuteen.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.09.2017, 10:54
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Jos olis jossai vastaava peli ni vois käydä kattoo et onko kaikissa näissä noin lähellä pohjauskumi? Vähän on kyllä keula alaalla mutta ei silleensä ole nyökällää.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään W903 Sprinter retkeilyauto 316cdi -04 JiPe O/M/V Ajoneuvot 2 08.06.2015 09:27
4x4 hiace rengaskoko ja korotus Micco Tekniikka & Jutustelu 26 09.05.2012 14:55
Volvon etujousituksen saatoa Jyrays Tekniikka & Jutustelu 0 02.02.2010 13:46
Land Cruiser vm 2004 etujousituksen vikinä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 5 26.12.2009 13:57
etujousituksen fiksausta toyota hj45 jjtp Tekniikka & Jutustelu 0 02.02.2006 08:07


Sivu luotu: 23:38 (GMT +2).