![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja siinä vinssi kavennuksessa kannattaa huomioida sen mahdollisen jarrun sijainti, siis jos vinssin jarru on rummun sisällä. Muutenhan se on aika helppo homma esim. ottaa palan pois välistä, niin ei tarvi niiden rummun päätyjen kanssa askarrella, muutaman oon kaventanu silleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Alkuperäiset puskurin kiinnikkeet on sittenkin senverran mutkalla, että joudun tekemään ne uusiksi. Sitten ne on sama tehdä siten, että täysleveä vinssi mahtuu sinne. Eikä tarvi sen kanssa arpoa, jos tuo vinssi hajoaa, niin mahtuu tilalle suoraan uusi. Nyt alustava suunnitelma on, että teen/ostan järeän vinssipedin jonka kiinnitän samoihin reikiin kuin alkuperäinen puskuri, sekä pohjapanssariin kiinteästi. Joko alkuperäiseen pohjapanssariin suoraan, tai teen sen osittain tai kokonaan uusiksi. Alkuperäistä puskuria leikkelen sitten tarvittavan määrän ja hitsaan tai pulttaan sen vinssipetiin kiinni. Laitan tänne sitten kuvia kun homma etenee, nyt meinaa taas olla vähän liikaa muuta ohjelmaa ja autoa tarvin taas huomenna.
Itse vinssiäkin ehdin tutkimaan. Se oli tosiaan tankojen kiinnitystä lukuunottamatta ehjä. Kavennus olis aika pieni juttu, jos olis sorvi ja jyrsin. Rummusta voi ottaa pätkän keskeltä pois ja hitsata yhteen, mutta ehkä vielä helpompi olis lyhentää moottorin päästä ja hitsata uusi laippa. Se on kuitenki suoraa rautaa ja sorvissa olis helppo viimeistellä pyöreys ja oikea mitta, jos ei ole vehkeitä millä leikata täsmälleen oikean kokoista. Jarru on tosiaan rummun sisällä, moottorin päässä. Rummun sisällä on akseli joka on päistä jyrsitty kuusikulmaiseksi. Sitä pitäis lyhentää samanverran kuin rumpuakin ja jyrsiä pää. Lisäksi rungon kasassa pitävät tangot pitäis katkaista ja tehdä uudet kierteet. Nyt vain räin tangon pultit runkoon kiinni. Rungon materiaali on mulle arvoitus, hitsi muka vähän tarttui siihen, mutta ei sulanut kuten normaali rauta. Teen siihen ympärille vielä jonkunlaisen lisätuen, sitten kestää tai ei. Kuitenkin uutena maksanu 400 euroa tuo vinssi, joten kovin paljoa sen kunnostukseen ei kannata uhrata. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli ihan puskurin kiinnikkeissä kiinni ja pysyi mun käytössä hyvin.
![]() ![]() ![]() https://bakstrom.kuvat.fi/kuvat/W460/ |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Onko kukaan lähdössä Suomesta tuonne? Me lähdetään liikenteeseen nyt lauantai aamusta.
-Jyki |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Puskuri valmistui juuri. Vähän suunnitelmat muuttui matkan varrella, mutta lopputulos on ihan hyvä. Vielä pitää releboxi siirtää jonnekin, maski siistiä ja puskuriin tehdä jonkulaiset koukut mihin saa vinssin narun kääriä. Kuten kuvista näkyy, kiinnitys on alkuperäisiin reikiin ja pohjapanssarin kiinnityksiin. Itse pohjapanssaria piti vain takimmaisten vinssin pulttien kohdalta hioa, muuten sopi paikalleen. Seuraavaksi pitäis taakse ostaa vinssi ja tehdä puskuri sitä varten. Syöttöpumpun elementtien vaihdostaki on jo yhden tyypin kanssa ollu puhe, sen myötä pitää ehkä turboki vaihtaa hukkaportilliseen... Karkaa ihan käsistä tämä homma...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ensi vuonna olis tarkoitus toisen Gee-kaverin kanssa lähteä.
__________________
@merc80s_benz |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mites se nyt on, saakos Geehen enää laittaa porttaaleita?
![]()
__________________
@merc80s_benz |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! | TOPPAHOUSU | Chit-Chat | 87 | 26.11.2008 14:00 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |