![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Miten helvetin huonossa kunnossa voimalinjan pitää olla, että pelkkä takaveto päällä ajaessa huomaa eron jos etupäässä pyörii kaikki rojut vs. pelkät renkaat? En nyt vaan ymmärrä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
x 2
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eron varmaankin huomaa vasta kun autoa on korotettu tarpeeksi ja esim. kardaanin liuku väljä ja kulmat muutenkin ei niin optimaaliset. Omassa bertassa pystynyt tähän asti ajamaan ihan normaalisti lujaa pitkällä nelikolla tai takavedolla napalukot kytkettynä. Nyt on kuitenkin liuku niin väljä että pitää ikävää "jurnutusta" lujassa vauhdissa. Pidemmälle siirtymälle kytken mielellään napalukot auki. Kumma kun ei ihan 40 vuotta kestänyt liuku
![]() Yleensä kaikki normaali kulumasta johtuvat väljät tuo ikäviä efektejä. Esim. HDJ-80 jatkuvalla nelivedolla liikkeelle lähdössä aina ikävä klonksahdus kun vetolinja "tahdistuu". Part time kitillä ei olisi sitä ongelmaa. Muutenkin kun on 6" korotusta keulassa, kaasua sopivasti höllätessä etukardaani? resonoi. Optimaalista kulmaa ei saada kardaanille/ristikoille tai vaatisi vakionopeusnivelen. Kaikkihan on korjattavissa jos vaan on lyödä taalaa tiskiin, yleensä nämä jurnutuksen on vaan hyväksyttävä, niin kauan kun eivät vaikuta osien kestävyyteen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No mutta silloinhan voimalinjassa on vikaa.. eikö ne kannattaisi fiksata? Ei se kovin hyvää tee nelivedolla ajaessakaan jos kauheasti on siellä täällä väljiä
![]() Toki noi etuakselin kardaani- ja casterkulmien fiksaus on vähän persiistä, vaatii usein joko napojen kääntöä ja/ tai tuplaristikollisen kardaanin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 05.05.2017 10:20 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Napalukkojen asennus ei varmasti huononna tilannetta. Itsekkin sitä suunnittelin runneriin mutta jäi tekemättä. On niistä muutakin etua kuin se että kulutus pienenee, kuten Matti jo vihjaili.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nelivedolla ajamisen vaikutus kulutukseen | Nerd-O | Chit-Chat | 14 | 10.12.2014 00:14 |
Napalukkojen "voitelu" | MKLa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 12.09.2014 08:05 |
Napalukkojen voitelu | TARO59 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.11.2013 23:52 |
napalukkojen vaihto | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.05.2010 19:23 |
Mailien vaikutus | Jonnny | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 28.02.2004 15:19 |