![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ajattelin vaan kun tällähetkellä vetarit pyörii mukana ja perä myös... jos laitan napalukot niin perähän ei pyöri joka taas vaikuttaa polttoaineenkulutukseen.. tiiä sitten... kuitenkaan kyse ei ole automaatti navoista vaan tämä ADD perä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus hj:ssä ainakin huomas heti kun pyöräytti navat auki.. huilas keveämmin
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Add katkasee toisen vetarin, mutta kun rengas pyörii niin pyörii myös molemmat vetarit
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
En kyllä käsitä miten se voi enempi alkaa kuluttaa jos manuaalinavoilla ajaa free asennossa...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei se perä pyöri mukana ku takaveto on kytkettynä. ADD katkaisee pidemmän vetarin, jolloin ainoastaan vetarit ja pienet tasauspyörät pyörii.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu ei kyllä manuaalinapalukot auki ollessaan kulutusta lisää, mutta ei se välttämättä juuri vähenekkään.
Minulla on Jeepeissä (kiinteät etunavat) huomannut etukardaanin ja sisemmät etuvetarit irrottamalla kulutuksessa alle litran verran satkulla eroa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No Hj:ssä on isot perät niin siinä saattaa vähän enemmän eroa ollakkin. Mutta oman kokemuksen perusteella kestää ristikot ym.paremmassa kunnossa jos ne pyörii koko ajan. Eli saattaa mennä aika yksiin kokonais kuluissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Säätäs se kuitenkin etu perän laakereita...
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Toisaalta, vetarit pyörii joutavaa ilman kuormaa ja voideltuna, niin mikäpä niitä laakereita kuluttais? Dodgessa on vastaava järjestely etuakselissa, reilu puol miljoona ajettuna en ole huomannu pikkurattaiden laakereissa vikaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 03.05.2017 19:47 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Olen kuullu juttua että laakerit ei sais kunnolla voitelua takavetopäällä ajettaessa... jos laittaa ne napalukot vapaa asentoon niin vetarit ei pyöri mukana joka ehkäisis tätä ongelmaa
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nelivedolla ajamisen vaikutus kulutukseen | Nerd-O | Chit-Chat | 14 | 10.12.2014 00:14 |
Napalukkojen "voitelu" | MKLa | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 12.09.2014 08:05 |
Napalukkojen voitelu | TARO59 | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 03.11.2013 23:52 |
napalukkojen vaihto | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 25.05.2010 19:23 |
Mailien vaikutus | Jonnny | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 28.02.2004 15:19 |