Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2017, 18:30
jomppe86:n Avatar
jomppe86 jomppe86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.14
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 122
Perusasetus

Ajattelin vaan kun tällähetkellä vetarit pyörii mukana ja perä myös... jos laitan napalukot niin perähän ei pyöri joka taas vaikuttaa polttoaineenkulutukseen.. tiiä sitten... kuitenkaan kyse ei ole automaatti navoista vaan tämä ADD perä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2017, 18:31
jomppe86:n Avatar
jomppe86 jomppe86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.14
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 122
Perusasetus

Joskus hj:ssä ainakin huomas heti kun pyöräytti navat auki.. huilas keveämmin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2017, 18:34
jomppe86:n Avatar
jomppe86 jomppe86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.14
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 122
Perusasetus

Add katkasee toisen vetarin, mutta kun rengas pyörii niin pyörii myös molemmat vetarit
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2017, 18:53
jomppe86:n Avatar
jomppe86 jomppe86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.14
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 122
Perusasetus

En kyllä käsitä miten se voi enempi alkaa kuluttaa jos manuaalinavoilla ajaa free asennossa...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2017, 19:00
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Ei se perä pyöri mukana ku takaveto on kytkettynä. ADD katkaisee pidemmän vetarin, jolloin ainoastaan vetarit ja pienet tasauspyörät pyörii.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2017, 19:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Juu ei kyllä manuaalinapalukot auki ollessaan kulutusta lisää, mutta ei se välttämättä juuri vähenekkään.
Minulla on Jeepeissä (kiinteät etunavat) huomannut etukardaanin ja sisemmät etuvetarit irrottamalla kulutuksessa alle litran verran satkulla eroa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2017, 19:36
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No Hj:ssä on isot perät niin siinä saattaa vähän enemmän eroa ollakkin. Mutta oman kokemuksen perusteella kestää ristikot ym.paremmassa kunnossa jos ne pyörii koko ajan. Eli saattaa mennä aika yksiin kokonais kuluissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.05.2017, 19:37
jomppe86:n Avatar
jomppe86 jomppe86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.14
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 122
Perusasetus

Säätäs se kuitenkin etu perän laakereita...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.05.2017, 19:45
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.615
Perusasetus

Toisaalta, vetarit pyörii joutavaa ilman kuormaa ja voideltuna, niin mikäpä niitä laakereita kuluttais? Dodgessa on vastaava järjestely etuakselissa, reilu puol miljoona ajettuna en ole huomannu pikkurattaiden laakereissa vikaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 03.05.2017 19:47
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.05.2017, 19:44
jomppe86:n Avatar
jomppe86 jomppe86 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.03.14
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 122
Perusasetus

Olen kuullu juttua että laakerit ei sais kunnolla voitelua takavetopäällä ajettaessa... jos laittaa ne napalukot vapaa asentoon niin vetarit ei pyöri mukana joka ehkäisis tätä ongelmaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nelivedolla ajamisen vaikutus kulutukseen Nerd-O Chit-Chat 14 10.12.2014 00:14
Napalukkojen "voitelu" MKLa Tekniikka & Jutustelu 16 12.09.2014 08:05
Napalukkojen voitelu TARO59 Tekniikka & Jutustelu 14 03.11.2013 23:52
napalukkojen vaihto Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 25.05.2010 19:23
Mailien vaikutus Jonnny Vuosimallit 1984-1996 9 28.02.2004 15:19


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).