![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tuollahan se muuten on RCV:n sivuilla mainittuna, että he valmisti Longfieldit ennenkuin ko. tuotemerkin omistus siirtyi Trail-gearille. Ilmeisesti nuo uudemmat lonkkarit eivät ole olleet ihan vanhojen veroisia kestävyydeltään tai laadultaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Longfieldit ei tosiaan ole enään sama asia kuin ennen (27-boorinen) ja hintakin sen mukainen. Haulla löytyy lisää juttua asiasta.
https://forums.offipalsta.com/showth...ield+trailgear Itselläni kestänyt trailgearin lonkkarit nyt vuoden verran hj:issa 37" creepyillä mutta hivenen olen koittanut säästellä. 30booriset Longfieldit on vielä rcv tekemät ja pitäs kestää, vaatii tosin vetarin vaihdon, mutta tuskin huono idea jos menee murroksiakin tuohon malliin.. Tollukka Luultavasti osaa vastata tähän kysymykseen aika tyhjentävästi et mikä siellä kestää ja mikä ei
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Vuoden vaihteessa kun tilasin pari custom settiä suoraan RCV:ltä, sanoivat kyllä (sivulauseessa tosin) etteivät valmista "TG lonkkareita" ollenkaan. Jos en siis aivan väärin ymmärtänyt niin koskee myös 30-splineä, koska muunlaisista en ollut puheissakaan. Vanhoihin saa re-build kittiä tosin.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Tässä käsityksessä myös olen että tg lonkkari ei ole niin hyvä kun vanhat lonkkarit mutta käsittääkseni toisella sijalla ton rcv jälkeen? Jos se on paras ja lonkkaria mahd saa suomestakin hyllykamana.
Oliko toi rcv se missä on murroksen päässä rasvanippa mistä saa ruutata rässillä rasvaa murrokselle? Vai oliko joku muu kuva mitä muistelen? Edit. Linkin takaahan se nippa jo paljastukin.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Paljos noi murrokset maksaa kpl, et kannattaisko niitä teettää jossain pienemmällä pajalla sellaisesta raudasta joka kestää
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tg lonkfield reilun 200€
Taitaa tulla hintoihinsa kun noita alkaa jollain teetättään lisäks kestävyys on taas kysymysmerkki varmaan.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
TG:llä on nykyään myös rasvanipallisia malleja. Tuosta 27 spl -> 30spl en oikein osaa sanoa. Itse pyrin hankkimaan vain 27 malleja että yhteensopivuus säilyy. Koskaan en ole kuullut että boorien takia hajoaisi. Voi tietty olla että ongelma tulee vasta kun alla v8 ja ameriikan liimakallio.
Kestävyyksistä on mutu tuntuma että TG:n mallit huonompia kuin vanha LF, verraten ihan siihen miten niitä on kuullut hajoavan. Varma valinta olisi RCV joka alkuperäinen chromo LF valmistaja, uskoisin siis että kestävyys vähintään yhtä hyvä kuin legendaarisissa Chromo Lonkkareissa. En ole ihan varma mitä LF malleja mulla on nyt sisällä, viimeksi vaihdoin murroksen 2013 vuonna joten hyvin on kestänyt. Toisella puolella on vielä 2007 sisään laitettu aito LF mutta toinen puoli on joku välimalli, siinä ei muistaakseni lue vielä Trail Gear mutta tekstit erilaiset kuin vanhemmassa chromossa. TG LF on halpa ja mullakin on niitä 3kpl varalla hyllyssä. Uskoisin sen olevan RCV:n/Aidon LF:n jälkeen paras vaihtoehto. Muut valmistajat eivät vain koskaan ole päässeet lähellekkään näiden kestävyyttä. Itse olen hajottanut yhden aidon 27-spl chromo Longfieldin ja siinä meni malja halki. Sillä oli ikää hajotessaan 5 vuotta. 3 vuotta ajettiin suunnistuscuppia + safareita ja loput 2 vuotta vaan safareita. Eikä näitä säälitty vaan kaikki BJ:n 117 hv / 376Nm ajettiin surutta lukot päällä voimansiirtoon, toki järkeä käyttäen. Renkaana 37x13 boggerit. Toisen puolen lonkkarille tuli 10 vuotta juuri täyteen. Lisäksi olen katkaissut yhden Longfieldin 27-spl chromo tikun ja kaksi vakio tikkua. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Miten ja millä kokemuksella joku pienempi kotimainen paja tekisi parempaa ja halvemmalla, kun tuotettaisi piensarjana lähtien nollatasosta tuotekehityksessä, kuin tunnettu ja yksi suurimmista laadukkaiksi tiedetyistä aftermarket- valmistajista joka on käyttänyt tuotteiden kehittelyyn vuosia ja paljon rahaa, ja jonka tuotteisiin erittäin monet kisakuskit luottaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
http://www.rcvperformance.com/produc...=CVJ2851-PLC40
http://www.rcvperformance.com/produc...CVJ2851-PLC40M Mitä käytännön eroa näissä sarjoissa? 300M?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Mites RCV:ltä nuo pitkäbooriset? Vai pitääkö tojotan lukot vaihtaa arppeihin?
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuossa setissä 60-sarjaan pitkäboorinen ja kun tuon ovat tehneet niin varmaan onnistuu myös pitkäboori customina omalla sivullaan. http://www.rcvperformance.com/straight-axle-form.aspx
__________________
Harbor Cruisers |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
|
#13
|
||||
|
||||
|
300M is a high strength low alloy steel that is melted as AOD + VAR. This alloy is comparable to 4340 with increased alloying elements such as vanadium and silicon giving it slightly higher strength and toughness. This alloy is used in a wide array of aerospace applications including landing gear for many commercial airplanes.
Eli 300m on lisäaineistettu vielä lujemmaksi/sitkeemmäksi,Kun 4340 laatu? -Trailgearin sivuilla oli materiaalina 4340... http://www.suppliersonline.com/prope....asp#chemistry http://www.suppliersonline.com/prope....asp#chemistry Viimeksi muokannut Pajares : 06.01.2018 18:22 Perustelu: Linkit isätty |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| nitron murrokset | KG | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 28.10.2011 14:27 |
| HJ60 Murrokset | Lamanka | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.08.2009 20:10 |
| Myyty Toyotan HD murrokset | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 15.01.2009 11:58 |
| M: 460 G:n Murrokset | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 11.04.2008 06:18 | |
| M:Vitaran Murrokset | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.04.2007 08:14 |