![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ainakin jossain ikäluokassa 411 moottorien öljypumpun imuputken kylkeen on hitsattu latan pätkä,mistä läpi menee putken kiinnityspultti. Tärinä irroittaa ajanmyötä tuon latanpätkän kaikkine hitseineen,ja imuputken kylkeen jää hitsisauman kokoinen reikä. Pumppu alkaa hörsiä ilmaa tuosta murtuneesta saumasta ja tuho alkaa hakea lopullista muotoaan. Yleensä kuumilla öljyillä sytyttää tyhjäkäynnillä öljynpainevalon,kylmillä öljyillä saattaa vielä toimia, riippuen mihin suuntaan putki itseään kampeaa, jos murtumakohta on kokonaan irti..
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Se imuputki kannattaa tutkia nyt ihan ensimmäiseksi eikä käynnistää konetta yhtään ennen sitä.
__________________
Jukka |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Etukartaani ja öljypohja vaan aluks irti ja imuputken ja sihvilän tarkistus.
Ylipaine venttiilikin kannattaa tarkastaa et ei oo jääny auki. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noniin homma nytkähti eteenpäin, olikin muuten yllättävän helppo tuo öljypohjan irroitus akseleineen päivineen. Vika paikallistui tasapainokoneistoon. Rattaista hampaita poikki ja laakereistaan ihan sohlot. Paineputki kulkee koneiston läpi ja paineet jäivät väljään akseliin. Se mikä tuon yhdenäkkiä on hajoittanut on mysteeri..
Ehjää etsitään ![]()
__________________
Mersumies. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Onko koneen historiasta tietoa, että olisiko sylinteriputkien tiivisteet vuotaneet joskus nesteet sekaisin? Tasapainokoneiston laakerivaurio on voinut alkaa glykolista öljyn seassa.
__________________
Jukka |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ruuvaamisesta en tiedä mutta sinetti ei ainakaan ole paikallaan pumpussa.. Kone lyötiin kasaan ilman tasapainorattaita ja akseleita. Koneiston runko on osa öljynkiertoa, se paikalleen ja laarin pohjaan porattiin vielä reikä että öljyt valuvat öljypohjaan. Lisäksi tulpattiin tuosta koneiston päästä lohkoon menevä öljyputki. Öljynpaineet palautuivat ja moottori käy nätisti ilman tuota mötikkääkin. Ja vinkuu muuten komiasti uusi Switcherin S2 turbo ![]()
__________________
Mersumies. Viimeksi muokannut farmforest : 11.05.2017 07:52 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 2L2-T öljypumppu | 99turbo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.08.2015 23:40 |
öljypumppu | kossu323i | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 10.01.2011 22:38 |
Myydään valmet 805 glx.4x4,vilskeen teollisuusw etukuormain, | henteri | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 19.11.2010 20:19 |
LJ.n öljypumppu | Micco | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.04.2008 06:56 |
öljypumppu | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 04.04.2003 03:01 |