Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2017, 13:41
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Tätä korotusta olen nyt märehtinyt niin että ei saa nukuttuakaan
Lienenköhän jo kysynytkin asiaa täällä, vai oliko se pelkästään facebookissa?

Onko se nyt niin tosiaan että TÜV lappua ei tartte nykysin että saa leiman?
Jostain keskustelusta jäi se mielikuva, että on oltava säädettävät tukivarret että saa säädöt sellaisiksi että katsuri hyväksyy?

Eli esim tässä kitissä tulevat "fixed" varret ei käy?:
http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/8...zj-35-kit.html

Se vaan tuo hinta karkaa pilviin jos hommaa säädettävät tukivarret, jouset, iskarit jne.. Tuo 8-900 olisi vielä kipurajalla.

3.5" korotukselle ei taida tarvita vaihtaa jarruletkuja ja onko jakolaatikon tiputus tarpeen? Koiranluut on vaihdettava tai laitettava vakaajan tiputussarja?

Tätähän mulle suositeltiin jo:
http://www.4x4parts.fi/jousisarjat/8...kee-zj-75.html

Mutta ne tukivarret puuttuu kuitenkin vielä. Siksi tuo RC:n paketti kiinnostaisi.

__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2017, 13:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

ZJ ei käytännössä ikinä tarvitse sen enempää jakolaatikon tiputusta kuin SYE:tä. Eikä siinä jakiksen laskussa ole muutenkaan mitään järkeä..

Enkö minä jo yhdet säädettävät alatukivarret sulle myynyt? Tällä hetkellä olisi kyllä ylimääräisenä yhdet säädettävät takaylätukivarretkin.. mutta säädettävillä alavarsilla saa edessä kulmat kohdalleen.

TÜV- lappua ei pitäisi tarvita.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2017, 14:03
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
ZJ ei käytännössä ikinä tarvitse sen enempää jakolaatikon tiputusta kuin SYE:tä. Eikä siinä jakiksen laskussa ole muutenkaan mitään järkeä..

Enkö minä jo yhdet säädettävät alatukivarret sulle myynyt? Tällä hetkellä olisi kyllä ylimääräisenä yhdet säädettävät takaylätukivarretkin.. mutta säädettävillä alavarsilla saa edessä kulmat kohdalleen.

TÜV- lappua ei pitäisi tarvita.
Ok, eli noista ei tartte huolehtia.
Yhdet mä sulta ostin mutta pitäs olla vielä 1 x ala ja 2x ylä.
Uusia saa kaupasta rahalla.. Pitäs vaan ne rahat jostain..

Laskin että jos tilaan nuo puuttuvat tukarit + jouset + iskarit menee äkkiä puoltoistatonnia

Se on mukavaa että jenkeissä noita saa 4-500$ mutta täällä sama paketti lähtee jostain 800€. Laskin myös hintaa jos tilaisi jenkeistä niin ei tule sen halvemmaksi kun toimituskulut tullit ja alvit laskee.

Laitappa vaikka yv:tä noista tukivarsista?
Vosin vaikka lunastaa pois ne
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2017, 18:35
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Säädettävät ylätukivarret EI ole pakolliset että saa ohjaus- ja pinionikulmat kohdalleen. Alatukivarsillakin se onnistuu ihan hyvin. Eli jos on budjettirakennus tavoitteena, niin ottaa kiinteät uylävarret ja säädettävät alavarret. Tai pitää jopa ne vakio ylävarret, tosin ne tulee jossain vaiheessa hajoamaan..
Samoin takavarret voi ensi alkuun ainakin matalammalla korotuksella jättää vaikka sellaisekseen, pinionikulma pysyy vielä tuonne 3" korotukseen asti ihan kelpona.

Mun pitää katsoa mitä kaikkea nyt vielä oli hyllyssä jäljellä, mutta ainakin yhdet säädettävät takaylävarret löytyy.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2017, 19:53
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Säädettävät ylätukivarret EI ole pakolliset että saa ohjaus- ja pinionikulmat kohdalleen. Alatukivarsillakin se onnistuu ihan hyvin. Eli jos on budjettirakennus tavoitteena, niin ottaa kiinteät uylävarret ja säädettävät alavarret. Tai pitää jopa ne vakio ylävarret, tosin ne tulee jossain vaiheessa hajoamaan..
Näin on. Säädettävät, vahvemmat alavarret kannattaa laittaa ensin jos sniiduilee. Joka tapauksessa muutoskatsastuksessa kysytään 4-pyöräsuuntauslappua ja casteria ei saa kohdalleen ilman näitä (mutta korotetulla ei ehkä kannata ajaa tehtaan caster arvoilla, pinioni joutuu koville ) Renkaan mahtuminen "pesäänsä" on sitten toinen juttu, ainakin 33:lla samoin 3.5" korotuksen vaikutus alustageometriaan. Täällä laskuri johon suosittelen naputtamaan mitat nyt ja jälkeen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Samoin takavarret voi ensi alkuun ainakin matalammalla korotuksella jättää vaikka sellaisekseen, pinionikulma pysyy vielä tuonne 3" korotukseen asti ihan kelpona.
Kulmat säilyy takana ok, mutta tietysti aftermarket varsien puslat toimii aika eri tavalla kuin vakiot
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2017, 21:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No, halvalla ei yleensä saa hyvää..
Mutta vakiovarret itse asiassa kiertyy yllättävän hyvin - siis ne itse varret myös, ei vain puslat niin ne on kyllä suunniteltukin.

Ja toisaalta jos vahvemmissa putkimallin varsissa on pelkät kumipuslat - tai vielä pahempaa uretaanipuslat - niin ne itse asiassa joustaa huonommin kuin tehtaan orkkikset, ja lisäksi repii kiinnikkeet rikki.
Eli flex jointit pitäisi olla ainakin yhdessä päässä tukivartta. Mieluiten molemmissa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.02.2017, 22:00
Machist:n Avatar
Machist Machist ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.05.11
Sijainti: Pohjois-Karjala, Juuka
Viestit: 455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitsaa Näytä viesti
Näin on. Säädettävät, vahvemmat alavarret kannattaa laittaa ensin jos sniiduilee. Joka tapauksessa muutoskatsastuksessa kysytään 4-pyöräsuuntauslappua ja casteria ei saa kohdalleen ilman näitä (mutta korotetulla ei ehkä kannata ajaa tehtaan caster arvoilla, pinioni joutuu koville ) Renkaan mahtuminen "pesäänsä" on sitten toinen juttu, ainakin 33:lla samoin 3.5" korotuksen vaikutus alustageometriaan. Täällä laskuri johon suosittelen naputtamaan mitat nyt ja jälkeen.



Kulmat säilyy takana ok, mutta tietysti aftermarket varsien puslat toimii aika eri tavalla kuin vakiot

Eli siis jos nyt vaan laitan ne säädettävät alatukivarret, ja ylös toistaiseksi alkuperäiset, niin toimiiko vielä 3,5" korotuksen kanssa?
Etujouset on loppu, niin meinasin ne 3,5" korojouset laittaa.

Kannattaakos taakse hommata 3,5" jouset vai käyttää alkuperäisen mallista etujousta takana?

Vai täytyykö nyt "tyytyä" 3" korotukseen? Näyttää kaikki jousisarjat olevan 3,5" ja ylöspäin.

Tietty iskaritkin täytyy silloin laittaa ja ne koiranluut. entä pohjaanlyöntikumit?
__________________
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 rojekti täällä

Volvo projektia täällä

Pientila Facebook
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.02.2017, 20:57
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Smile

Onko siis nyt niin, ettei tuohon saa enään uutta osaa, vaan se pitää ikäänkuin täyttämällä hitsata, jos ei ole varaa ostaa toimivaa osaa heti, olisiko syytä säästää sen verran että saa hankittua sellaisen. Vaan on ihan pakko aina säveltää ja sorvata.

On ihan pakko avautua... tänään ja vähän joka asiasssa !!!

Otin ihan huvikseen selvää jarrupakan hinnasta.... halpaa kuin saippua ja toimii !!!
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita

Viimeksi muokannut sjeeppi : 24.02.2017 20:59 Perustelu: Lisäys jarrupakka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 18:32 (GMT +2).