![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tää meni kyllä toiseen suuntaan, eli tiukemmaksi: http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/340...loppuvat+tahan
|
|
#2
|
||||
|
||||
Katsastuksiin ehdotetaan tiukennuksia
Lisää tuskaa
Katsastuksiin ehdotetaan tiukennuksia Autoliiton mukaan Trafin kaavailema muutokset johtavat yhä useamman auton hylkäämiseen saman tien. http://www.iltasanomat.fi/taloussano...005092852.html
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eihä sekään oo ku ajamista vaan paikasta A paikkaan B... kyllähä siiheki pitää olla kaikille oikeus.. sellasia "kansanambulansseja" niin säästyy KELA:n rahatki ku ne tekee sen halvemmalla.... Nih... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Muuten kyllä ymmärrät itsekin, että ambulanssin henkilökunnalta vaaditaan vähän enemmän kuin taksikuskilta... |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Ippe69, juu tiedän kyllä että lanssikuskilla on hieman eri vaatimukset kuin taksikuskilla/taksiyrittäjällä.
Pointtini (joka näköjän meni ohitse) oli se että onko se iahn oikeasti oikein että kuka vaan saa tehdä mitä vaan ilman mitään vaatimuksia alasta, kunhan vain tekee jotain.... Kyllä minä senkin tiedän ettei lanssien määrää ole rajoitettu.. miksei niitä firmoja sitten laiteta pystyyn kuin sieniä sateella?? Voisiko olla että homma ns. ei taitaisi toimia 7-16 työaikana kovin kannattavasti vai mikä lie esteenä... onhan noita työttömiä hoitajiakin kortistossa joten työvoimaa kyllä olisi saatavilla... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Tämä on kyllä tyhmää kun aina kivat ideat mokataan sillä että kaikki haluaa tehdä samaa.
![]() Tässä retroilutaksissakin (esim.) homman luulis olevan ihan ok jos se pysyis pienenä erikoisuutena, ei söis taksareiden leipää liikaa eikä hommaan eksyisi kaikki epämääräiset hulivilit. Mutta kun ei se mene niin.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuo museotaksi on minustakin väärin, kyllä samalla alalla pitäisi olla kaikille samat säännöt. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Jos vaikka helsinkiin laitetaan 3000 uutta innokasta taskiyrittäjää ni miten kuvittelet siinä käyvän tulotasolle? Elä vastaa, minä sanon ihan suoraan... sen jälkeen siellä ei kukaan hanki yhtään mitään. Toisekseen, määräsääntelyllä ja muilla velvoittetilla taataan se että sen taksin saapi vaikka su yönä klo 03.55, oli se yrittäjälle kannattavaa tahi ei. Hinta on sitten se minkä valtioneuvosto sanelee, tällä hetkellä... ala jos vapautetan niin käsi ylös moniko lähtisi su yönä "töihin" klo 3.55, 9€+1,57€7km tahi 45,90€/h. Mä vaan kysyn.. Ala jos/kun vapautetaan niin sitten se hinta on se minkä taksi sanoo, ja maksa tai itke ja maksa.... Kannattaa varoa mitä haluaa ettei saa mitä on tahtonut... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Me ollaan nämä asiat käyty jo aiemmin läpi ja ollaan selvästi eri linjoilla. Eiköhän anneta jo olla.
|
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Itse näkisin, että ihmisten kuljetusta voisi joustavoittaa. Joustavuutta voisi ajatella myös siltä kannalta, että ehkä useampi haluisi tehdä töitä alalla jos voisi keskittyä hyvin sujuviin töihin. Esim. invavarustetun auton voisi rakentaa paremmaksi ja turvallisemmaksi jos saisi valita tarkemmin missä käytössä se palvelee. Jos ajatellaan, että taksi kuuluu saada mihin aikaan vain melko nopeasti ja kyseessä ei kuitenkaan ole ambulanssi, mieleen tulisi kompromissiratkaisu, mitä jos yökyyti sovitaan etukäteen, lähinnä yksi ongelmista on kun ihmiset ei kännin takia pysty asioita suunnittelemaan. Omasta mielestäni sellainenkin yhteiskunta voisi olla mahdollinen, jossa muutamat yön tunnit on pyhitetty lepoon ja hälytysajoneuvot vaan palvelee. |
|
#12
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Ei kauheasti tullut ajateltua miltä homma vaikuttaa kun on itse väsynyt, sosiaalisten kontaktien ylialtistunut, pitäisi palvella hyvin myös laumaa kännissä olevia, omia juomia autoon tuovia. Aika rasittavalta tuntuu, että vaikka se rytmiryhmä on omasta mielestään mitä mainioin, haluaisi, että taksikuski on myös hyvä heittää läppää, laittaa rokin soimaan radiosta lujaa. Epäilen, että ambulanssikuskilla on myös tyhmällä tavalla vaativia piirteitä työssä. Saatetaan vaikka uhkailla jotenkin kuten taksikuskiakin. On vakuuttavaa näyttöä, että taksissa on joskus vaarallisia tilanteita, voimia vie miettiä onko nyt kaikki hyvin. Tämäntapaiset seikat huomioiden oma ammattitaito ei ehkä riittänyt taksin ajoon, mutta asiakkaita tuli silti. Moneen muuhun ammattitaito voi olla parempi, mutta asiakkaat puuttuu. Esim. hiekkapuhalluksessa oli paljon kiinnostavia teknisiä nökökulmua, työhön sai keskittyä kun kukaan ei tule lähelle puhaltaessa. Surkeasti asiakkaita. Vaativaa kyllä jos puhaltaa pitkään kerralla, mutta pienessä määrin terapiaa. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Minusta ei kyllä olisi taksikuskiksi. Myönnän ihan suoraan.
|