![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tulkitsin tuon sun tekstin väärin. Painepuolen ja paluulinjan suhde siis siten, että paluu laajempi. Mut silti mietin, että miksi se menee pumpulle noin isolla letkulla???
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/ ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia! ∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞ |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pumpulla eikä rupia kavitoimaan, tms. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ehti pikasesti vain maalata tehostimenpumpun telineen osat toiseen kertaan. Sain myös loput osat hommattua niihin
lämppärinletkun täyttö/ilmaushanoihin ja postipoika toi uudet lähdöt jakikseen niin saa normikardaanit ja kardaanikäsijarrun sovitettua sitten joskus paikoilleen. Olettaen että nuo lähdöt passaa ![]() Hanojen päähän on myös tulpat jotka vaihtuu paikoilleen kun täyttö ja ilmaus tehty. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mietin tuota imusuodatinta. Onkohan se suljetussa piirissä välttämätön? Voipi aiheuttaa pumpulle turhaa kavitointia varsinkin kierroksilla.
Ei noita imupuolen suodattimia yleensä hydrauliikoissa ole vaan öljy menee suoraan pumpulle ja suodatus on joko painepuolella tai paluussa/ molemmissa. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tuon vasta varmaan näkee. Tekasin tuon niin että säiliön pohjaan on hitsattu läpivienti jossa säiliön puolella kierteet eli jos tuntuu että tuo suodatin ei pelaa voi sen suht helposti ruuvata pois hidastamasta virtausta. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Minkä takia laittaa toi erillinen paineenrajoitusventtiili, kun näyttäisi tuossa käsiventtilin rugossa olevan jo valmiina paineenrajoitus? Vai katoinko ihan väärin?
__________________
-MMC- |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Oishan tuossa tupla varmistus ainakin ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No niin, nyt sain jo todella hyviä neuvoja ja huomiota puhelimessa, kiitokset siitä Reijolle
![]() Tiivistettynä (jos nyt vain kaiken muistan tällä hetkellä): - tankin sijoitus suhteessa pumppuun ei tule toimimaan, tankki on periaatteessa alempana kuin pumppu eli pumppu tehnee käytännössä tyhjiön kun yrittää pumpata öljyä. Ongelmia tulee viimeistään kylmällä tai kun auton nokka pystyssä. - imupuolelta turha suodatin pois, ehkä sihti tilalle (kuten jo aiemmin Mika_T:kin jo mainitsi aiheesta) - ylimääräinen rajaventtiili turha, ei muuta kuin pois, säätö käsiventtiilin rajalla (kuten Tapsalakin jo mainitsi) - lämpömittari tankkiin - painemittarin mittauspiste väärässä paikassa, pitää olla käsiventtiilin ja vinssin välissä Letkutuksista ja putkituksista juteltiin että periaatteessa suunnitelmat pitäs toimia eli 3/4" letkut painepuolelle, vinssille pitäs riittää 1/2" letkutkin. Paluupuolelle 1" putki. Tuo tankki on isoin juttu eli siihen ongelmaan pitää keksiä ratkaisu. Juteltiin joko erillisestä siirtopumpusta joka varmistaa että kun pumppu kytketään on sillä öljyä tarpeeksi tai tankin lievästä paineistamisesta jolloin öljy pyrkisi luonnostaan pumpulle. Katotaan mitä tuohon keksii. Edit: päivitetty 'kaavio': Viimeksi muokannut mparty : 14.02.2017 22:02 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 8 (0 jäsentä and 8 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |