![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mä toivon todella että Perkeillä oli tänään vapaapäivä kun moista kerennyt runoilemaaan, sillä itse vasta hiljain duunista kotiutunut... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Juu, vapaalla olin.
__________________
- En pidä teistä. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Citroen Jumper 2,8 hDi valmistettu Herran vuonna 2002 ranskalaisten insinöörimaistereiden toimesta Italiassa tuolla Ferrarin ja Lamborghinin synnyinmaassa ja siihenpä ne yhteneväisyydet loppuvatkin. Liikkeessä tätä asfalttiteiden pelotonta kuluttajaa kehuttiin maasta taivaisiin.. Voi pojat, olisipa silloin ollut tämä tietämys ranskalaisista pakettiautoista...
Ensimmäiset 200km olivat oikein nautinnollisia kilometrejä kunnes jätti ensimmäisen kerran tielle johtuen äärimmäisen tarkasti mitoitetusta moottorin johtosarjasta joka oli niin tiukasti sovitettu että tärinän voimasta eivät enää saaneet kosketusta.. Näppärinä konemiehinä sitten isäukon kanssa korjattiin tienpäällä foliolla ja sähköteipillä ja äkkiä takaisin kotiinpäin liikkeeseen huoltoon täydessä yhteisymmärryksessä että näitä lapsenvikoja uusissa autoissa on. Moottorin johtosarja vaihdettuna sitten kelpasikin nauttia hyvistä ajonäkymistä, naisten katseista ja heidän miestensä kateellisista katseista niinkuin myös laajasta tavaratilasta joka toimi tarvittaessa makuuhuoneena ja muuten täytti moninaiset romun kuljetustarpeet polttoöljysäiliöistä moottorikelkkoihin. Mittarissa kerkesi olla 500km kun teki uudestaan saman tempun ja tämän jälkeen huollossa vaihtoivatkin oikeasti pidemmät kun ilmeisesti tehtaalta oli sellaiset ohjeet tulleet ja ne ovat kestäneet tähän päivään asti. Ajo-asentohan tässä on pidemmälle kuljettajalle oikein mukava kun irroittaa väliseinän niin että penkkiä saa enemmän taakse, koska säätövaraa ei ole riittävästi ja lopputulemana polvet harottaa kuin berliiniläisellä hupakolla muutaman setelin jälkeen. Hieman lyhyemmälle kuljettajalle kuitenkin oikein ideaali ja varsinkin uudet sähkölämmitteiset penkit olivat oikein jämäkät ja mukavat pidemmälläkin ajomatkalla. Lämmityshän niissä on automaattinen joten ei tarvitse itse sitäkään päälle kytkeä... Ja tehoa lämmittimessä riittää, välillä sai tyynyä pistää persiin alle kun alkoi pekonin haju iskemään nenään ja Citroen yritti merkitä omansa polttomerkillä kannikkaan. Alkuperäisestä radiosta kuuluu erinomaisesti radio Sandels ja eihän sitä muita kanavia tarvitsekaan kun laatuautolla ajaa, tai kun vaihtoehtona on 5 vuotta sitten cd pesään jumittunut Jaakko Tepon parhaat kokoelma levy. Jos jotain positiivista niin kabiinissa ainakin lämpöä riittää, kesällä. Talvella kun pakkasta on yli -5 niin täytyy jo alkaa maskin eteen suojia laittamaan ettei hyttiin palellu. Ja kesällä ei tarvitse omaa saunaa lämmittää kun ei ole turhanpäiväisiä ilmastointeja tässä yksilössä. Ilmastoinnin asian ajaa kehnossa kunnossa olevat ovien tiivisteet ja niiden aiheuttama läpiveto. Ulkonäöllisestihän nämä eivät enää niitä kedon kauneimpia kukkasia ole valmistajan maali valinnan vuoksi, tuntuu varsinkin näistä sinisistä yksilöistä maalit tippuvan kuin itsestään pois joten kilikoli kannattaa kuljettaa mukana siellä hytän päällä olevassa syvennyksessä aina mukana. Vähän kun uutta maalia välillä suhauttaa niin taas on auto kuin uusi. Moottorithan näissä on idioottivarmoja, ainakin tehtaalta lähtiessään. 120tkm ajettuna moottori hajosi ensimmäisen kerran valmistusvirheen vuoksi, venttiilikoneisto ei ollut saanut kunnolla voitelua viimeisen 119tkm aikana. Ja tämän jälkeen yksi kannentiiviste on vaihdettu. Ja suuttimia vaihdettu huvin ja urheilun vuoksi aina välillä. Ja syyläri lahosi käsiin. Mutta nämä kaikkihan ovat tietysti vaihdettavia kulutusosia näin huipulleen viritetyissä moottoreissa. Niinkuin etupyörän laakeritkin jotka tulee vaihtaa nykyisin 10tkm välein kun alkuperäiset vaihdettiin ensimmäisen kerran 280tkm kohdalla. Tehoahan näissä tosiaan piisaa niin paljon kuin uskaltaa ajaa, varsinkin jos ei erehdyksissään aikoinaan ostanut kevyenä kuorma-autona villi ajatus rahan säästämisestä mielessä... Silloinhan näissä on jälkiasennettuna rajoitin jolloin matkanteko rauhoittuu 89km/h kohdalle. Ajotuntuma autossa on itseasiassa yllättävän hyvä ja äkkiseltään voisi kuvitella ettei autona olekaan edellä kuvattu kulkine vaan joku muu. Tällä laatuautolla on nyt ajettu 330tkm koeajoa ja varmaan satoja kilometrejä vielä edessä. Etupyörän laakeri leikkasi viime reissulla kesken ajon kiinni ja nyt ranskatar odottaa saunan takana jälleen laakerin vaihtoa. +edelleen mukavat ajonäkymät korkealta ja kiva penkki +mukava ajettava(jos ei ole pitkä karpaasi) -penkinlämmitin polttomerkkaa ajajansa -etulaakerin vaihtoväli vähän turhan lyhyt -maalit ei pysy pinnassa -nopeudenrajoitin Arvosanaksi raati antaa 2.5/5 vain koska autolla on kyyti on tasaista ja sillä on mukava ajaa toimiessaan. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mahtavaa! Kiitos!
![]()
__________________
- En pidä teistä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Heh .
Hankin just eilen CItikka jumperin HDI 2'8 vuodelta 2004 Pikku kuormurin. Mittarissa 164 000 km Oon ajanu vasta vajaa 200 kilsaa. Radio kuulu hyvin, wepasto lämmitti auton aamulla ennen ajoon lähtöä ![]() koppi pysy lämpösenä ilman wepastoa 74 km (olis pysyny kauemminkin) : D Pääsin töihin ajoissa ja muuta kokemusta ei ole tällä kertaa ![]() Palaan astialle parin vuoden kuluttua ![]() ![]() ![]() T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kävipä mulla tuuri kun sain poikkeavan version (Jumpperin) kun hytti lämpeni jo vajaan 10 km ajon jälkeen ![]() ![]() Eikä tarvinnu ajaa 110-120km/h ![]() Lainaten PULKKINEN ohjelmasta NO PERKELE EIHÄN SE MUN JUMPPERI KULJE KUIN 89km/h T Rohmo ps. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie hojolla se etanakin arkkiin pääsi Mikkelin Offroad Club ry harborcruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Itse tein aika työläät ruostehitsaukset 2001 Citroen Jumperin helmoihin vaikka autoa oli ruostesuojattukin. Sanomista oli enempi helmojen sisemmällä puolella ja niiden sisällä oli myös kuraa varsin paljon, jota viemärinaukaisuletkulla ja painepesurilla pesin pois.
Mistähän moiseen härveliin saisi järkihintaan toimivan ABS möykyn kokonaisuudessaan? Auton etuosasta en niin paljon tykkää kuin takaosasta. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Purkaamolta, mutta ei siihen tarvitse vaihtaa kuin se sähköpuoli, pääsee aika paljon vähemmällä. Siinä se vika kuitenkin on...
Yhtä tuollaista hitsanneena, itselle en osta varmasti tuollaista jos hinta on enemmän kuin kolmenumeroinen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Top Gear: Bolivia-special | elhapero | Chit-Chat | 19 | 29.12.2011 23:09 |
Top Gear Aussi | Tarzan | Chit-Chat | 2 | 15.12.2010 20:54 |
Top Gear juontaja suomessa. | 4x4_88 | Chit-Chat | 7 | 24.07.2009 20:36 |
Top Gear videot | ZeiZei | Linkit | 2 | 09.02.2007 01:32 |
Top Gear testaa taas | Ex_inkkari | Linkit | 4 | 04.07.2006 10:20 |