Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2017, 00:28
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 4.048
Perusasetus

Mä toivon todella että Perkeillä oli tänään vapaapäivä kun moista kerennyt runoilemaaan, sillä itse vasta hiljain duunista kotiutunut...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2017, 08:52
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Mä toivon todella että Perkeillä oli tänään vapaapäivä kun moista kerennyt runoilemaaan, sillä itse vasta hiljain duunista kotiutunut...
Eiku kahvitauolla yhellä sormella näpyttelin kännykällä tuon...



Juu, vapaalla olin.
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2017, 13:01
Pezkele Pezkele ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.05.11
Sijainti: Kuopio
Viestit: 5
Perusasetus

Citroen Jumper 2,8 hDi valmistettu Herran vuonna 2002 ranskalaisten insinöörimaistereiden toimesta Italiassa tuolla Ferrarin ja Lamborghinin synnyinmaassa ja siihenpä ne yhteneväisyydet loppuvatkin. Liikkeessä tätä asfalttiteiden pelotonta kuluttajaa kehuttiin maasta taivaisiin.. Voi pojat, olisipa silloin ollut tämä tietämys ranskalaisista pakettiautoista...

Ensimmäiset 200km olivat oikein nautinnollisia kilometrejä kunnes jätti ensimmäisen kerran tielle johtuen äärimmäisen tarkasti mitoitetusta moottorin johtosarjasta joka oli niin tiukasti sovitettu että tärinän voimasta eivät enää saaneet kosketusta.. Näppärinä konemiehinä sitten isäukon kanssa korjattiin tienpäällä foliolla ja sähköteipillä ja äkkiä takaisin kotiinpäin liikkeeseen huoltoon täydessä yhteisymmärryksessä että näitä lapsenvikoja uusissa autoissa on. Moottorin johtosarja vaihdettuna sitten kelpasikin nauttia hyvistä ajonäkymistä, naisten katseista ja heidän miestensä kateellisista katseista niinkuin myös laajasta tavaratilasta joka toimi tarvittaessa makuuhuoneena ja muuten täytti moninaiset romun kuljetustarpeet polttoöljysäiliöistä moottorikelkkoihin. Mittarissa kerkesi olla 500km kun teki uudestaan saman tempun ja tämän jälkeen huollossa vaihtoivatkin oikeasti pidemmät kun ilmeisesti tehtaalta oli sellaiset ohjeet tulleet ja ne ovat kestäneet tähän päivään asti.

Ajo-asentohan tässä on pidemmälle kuljettajalle oikein mukava kun irroittaa väliseinän niin että penkkiä saa enemmän taakse, koska säätövaraa ei ole riittävästi ja lopputulemana polvet harottaa kuin berliiniläisellä hupakolla muutaman setelin jälkeen. Hieman lyhyemmälle kuljettajalle kuitenkin oikein ideaali ja varsinkin uudet sähkölämmitteiset penkit olivat oikein jämäkät ja mukavat pidemmälläkin ajomatkalla. Lämmityshän niissä on automaattinen joten ei tarvitse itse sitäkään päälle kytkeä... Ja tehoa lämmittimessä riittää, välillä sai tyynyä pistää persiin alle kun alkoi pekonin haju iskemään nenään ja Citroen yritti merkitä omansa polttomerkillä kannikkaan. Alkuperäisestä radiosta kuuluu erinomaisesti radio Sandels ja eihän sitä muita kanavia tarvitsekaan kun laatuautolla ajaa, tai kun vaihtoehtona on 5 vuotta sitten cd pesään jumittunut Jaakko Tepon parhaat kokoelma levy.

Jos jotain positiivista niin kabiinissa ainakin lämpöä riittää, kesällä. Talvella kun pakkasta on yli -5 niin täytyy jo alkaa maskin eteen suojia laittamaan ettei hyttiin palellu. Ja kesällä ei tarvitse omaa saunaa lämmittää kun ei ole turhanpäiväisiä ilmastointeja tässä yksilössä. Ilmastoinnin asian ajaa kehnossa kunnossa olevat ovien tiivisteet ja niiden aiheuttama läpiveto. Ulkonäöllisestihän nämä eivät enää niitä kedon kauneimpia kukkasia ole valmistajan maali valinnan vuoksi, tuntuu varsinkin näistä sinisistä yksilöistä maalit tippuvan kuin itsestään pois joten kilikoli kannattaa kuljettaa mukana siellä hytän päällä olevassa syvennyksessä aina mukana. Vähän kun uutta maalia välillä suhauttaa niin taas on auto kuin uusi.

Moottorithan näissä on idioottivarmoja, ainakin tehtaalta lähtiessään. 120tkm ajettuna moottori hajosi ensimmäisen kerran valmistusvirheen vuoksi, venttiilikoneisto ei ollut saanut kunnolla voitelua viimeisen 119tkm aikana. Ja tämän jälkeen yksi kannentiiviste on vaihdettu. Ja suuttimia vaihdettu huvin ja urheilun vuoksi aina välillä. Ja syyläri lahosi käsiin. Mutta nämä kaikkihan ovat tietysti vaihdettavia kulutusosia näin huipulleen viritetyissä moottoreissa. Niinkuin etupyörän laakeritkin jotka tulee vaihtaa nykyisin 10tkm välein kun alkuperäiset vaihdettiin ensimmäisen kerran 280tkm kohdalla.

Tehoahan näissä tosiaan piisaa niin paljon kuin uskaltaa ajaa, varsinkin jos ei erehdyksissään aikoinaan ostanut kevyenä kuorma-autona villi ajatus rahan säästämisestä mielessä... Silloinhan näissä on jälkiasennettuna rajoitin jolloin matkanteko rauhoittuu 89km/h kohdalle. Ajotuntuma autossa on itseasiassa yllättävän hyvä ja äkkiseltään voisi kuvitella ettei autona olekaan edellä kuvattu kulkine vaan joku muu.

Tällä laatuautolla on nyt ajettu 330tkm koeajoa ja varmaan satoja kilometrejä vielä edessä. Etupyörän laakeri leikkasi viime reissulla kesken ajon kiinni ja nyt ranskatar odottaa saunan takana jälleen laakerin vaihtoa.

+edelleen mukavat ajonäkymät korkealta ja kiva penkki
+mukava ajettava(jos ei ole pitkä karpaasi)

-penkinlämmitin polttomerkkaa ajajansa
-etulaakerin vaihtoväli vähän turhan lyhyt
-maalit ei pysy pinnassa
-nopeudenrajoitin

Arvosanaksi raati antaa 2.5/5 vain koska autolla on kyyti on tasaista ja sillä on mukava ajaa toimiessaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2017, 20:07
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.152
Perusasetus

Mahtavaa! Kiitos!
__________________
- En pidä teistä.



Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2017, 08:18
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Viestit: 1.475
Perusasetus

Heh .
Hankin just eilen CItikka jumperin HDI 2'8 vuodelta 2004
Pikku kuormurin. Mittarissa 164 000 km
Oon ajanu vasta vajaa 200 kilsaa.

Radio kuulu hyvin, wepasto lämmitti auton aamulla ennen ajoon lähtöä
koppi pysy lämpösenä ilman wepastoa 74 km (olis pysyny kauemminkin) : D
Pääsin töihin ajoissa ja muuta kokemusta ei ole tällä kertaa
Palaan astialle parin vuoden kuluttua

T Rohmo
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie
hojolla se etanakin arkkiin pääsi

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2017, 09:22
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- on kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pezkele Näytä viesti
Citroen Jumper 2,8 hDi valmistettu Herran vuonna 2002 ranskalaisten insinöörimaistereiden toimesta Italiassa tuolla Ferrarin ja Lamborghinin synnyinmaassa ja siihenpä ne yhteneväisyydet loppuvatkin. Liikkeessä tätä asfalttiteiden pelotonta kuluttajaa kehuttiin maasta taivaisiin..

Tehoahan näissä tosiaan piisaa niin paljon kuin uskaltaa ajaa, varsinkin jos ei erehdyksissään aikoinaan ostanut kevyenä kuorma-autona villi ajatus rahan säästämisestä mielessä... Silloinhan näissä on jälkiasennettuna rajoitin jolloin matkanteko rauhoittuu 89km/h kohdalle. Ajotuntuma autossa on itseasiassa yllättävän hyvä ja äkkiseltään voisi kuvitella ettei autona olekaan edellä kuvattu kulkine vaan joku muu.

Tällä laatuautolla on nyt ajettu 330tkm koeajoa ja varmaan satoja kilometrejä vielä edessä. Etupyörän laakeri leikkasi viime reissulla kesken ajon kiinni ja nyt ranskatar odottaa saunan takana jälleen laakerin vaihtoa.

+edelleen mukavat ajonäkymät korkealta ja kiva penkki
+mukava ajettava(jos ei ole pitkä karpaasi)

-penkinlämmitin polttomerkkaa ajajansa
-etulaakerin vaihtoväli vähän turhan lyhyt
-maalit ei pysy pinnassa
-nopeudenrajoitin

Arvosanaksi raati antaa 2.5/5 vain koska autolla on kyyti on tasaista ja sillä on mukava ajaa toimiessaan.
Tuo nopeuden rajoitin tuli pakolliseksi vasta 2005 muuten ihan viihdyttävää luettavaa, joskus muinoin ex-työpaikalla oli huoltoautona ensin ducato ja sittemmin boxer ja ensimmäiset 50kilsaa ku ajeli 110-120 matkavauhtia niin silloin alkoi jo puhaltaa lämmintä hyttiin talvella.... Kesällä taas joutu ajamaan ikkunat auki
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.02.2017, 19:22
Rohmo:n Avatar
Rohmo Rohmo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.02.07
Sijainti: sammattilandia, Finland.
Viestit: 1.475
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Tuo nopeuden rajoitin tuli pakolliseksi vasta 2005 muuten ihan viihdyttävää luettavaa, joskus muinoin ex-työpaikalla oli huoltoautona ensin ducato ja sittemmin boxer ja ensimmäiset 50kilsaa ku ajeli 110-120 matkavauhtia niin silloin alkoi jo puhaltaa lämmintä hyttiin talvella.... Kesällä taas joutu ajamaan ikkunat auki
NO hitto !!
Kävipä mulla tuuri kun sain poikkeavan version (Jumpperin) kun hytti lämpeni jo vajaan 10 km ajon jälkeen
Eikä tarvinnu ajaa 110-120km/h

Lainaten PULKKINEN ohjelmasta
NO PERKELE EIHÄN SE MUN JUMPPERI KULJE KUIN 89km/h

T Rohmo

ps.
__________________
Missä on tahtoa, siinä on tie
hojolla se etanakin arkkiin pääsi

Mikkelin Offroad Club ry

harborcruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2017, 15:38
Pezkele Pezkele ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 16.05.11
Sijainti: Kuopio
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Tuo nopeuden rajoitin tuli pakolliseksi vasta 2005 muuten ihan viihdyttävää luettavaa, joskus muinoin ex-työpaikalla oli huoltoautona ensin ducato ja sittemmin boxer ja ensimmäiset 50kilsaa ku ajeli 110-120 matkavauhtia niin silloin alkoi jo puhaltaa lämmintä hyttiin talvella.... Kesällä taas joutu ajamaan ikkunat auki
Niinhän se tuli mutta 2007 alussa muunsivat vähän asetuksia Arkadianmäellä ja tuli käsky jälkiasentaa nopeudenrajoitin tähänkin yksilöön Voi niitä aikoja kun tämäkin ranskatar kulki...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.02.2017, 16:05
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.015
Perusasetus

Itse tein aika työläät ruostehitsaukset 2001 Citroen Jumperin helmoihin vaikka autoa oli ruostesuojattukin. Sanomista oli enempi helmojen sisemmällä puolella ja niiden sisällä oli myös kuraa varsin paljon, jota viemärinaukaisuletkulla ja painepesurilla pesin pois.

Mistähän moiseen härveliin saisi järkihintaan toimivan ABS möykyn kokonaisuudessaan? Auton etuosasta en niin paljon tykkää kuin takaosasta.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.02.2017, 19:24
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Purkaamolta, mutta ei siihen tarvitse vaihtaa kuin se sähköpuoli, pääsee aika paljon vähemmällä. Siinä se vika kuitenkin on...

Yhtä tuollaista hitsanneena, itselle en osta varmasti tuollaista jos hinta on enemmän kuin kolmenumeroinen.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Top Gear: Bolivia-special elhapero Chit-Chat 19 29.12.2011 23:09
Top Gear Aussi Tarzan Chit-Chat 2 15.12.2010 20:54
Top Gear juontaja suomessa. 4x4_88 Chit-Chat 7 24.07.2009 20:36
Top Gear videot ZeiZei Linkit 2 09.02.2007 01:32
Top Gear testaa taas Ex_inkkari Linkit 4 04.07.2006 10:20


Sivu luotu: 21:19 (GMT +2).