Asiaa sivuten, olen jutellut työpaikan vakuutusyhtiön vakuutuskohtaktin kanssa monesta asiasta usean vuoden ajan. On pikkusen itselle valottunut vakuutusyhtiöiden toiminta, miten ne protokollat vakuutuskorvauksissa menee ja sitä rataa. Kyseinen kaveri on satavarmasti puhunut enempi kuin firman ohjesääntö sallii mutta eihän se mua haittaa, päinvastoin
Suurin yksittäinen syy vakuutusriitoihin on se, että asiakas ei tiedä mitä mikin vakuutus kattaa ja mitä ei. Ja seuraava syy on huonosti & puutteellisesti tehty vahinkoilmoitus. Eli ennen kun aletaan mollaamaan jonkun vakuutusyhtiön korvauspolitiikkaa, kannattaa pohtia onko oma pesä ekana kunnossa. Kuulemma vakuutuskäsittelijät kuulee sekä suullisesti että kirjallisesti melkosta loanheittoa ja suoranaista vittuilua. Onkohan moinen oikea tapa hoitaa mitään asiaa

Rauhallinen, keskusteleva ja sovinnollinen lähestymistapa tuottaa aina parhaan lopputuloksen. Oma lukunsa on kuulemma auton (tai tavaran yleensä) arvon määrittäminen. Jokainen tietty kuvittelee sen vanhan korollan maakunnan huippuyksilöksi vaikka todellisuudessa se on totaalinen pommi. Näin se ihmismieli toimii ja riita auton lunastushinnasta on valmis.
Niin ja itse asiaan. Laitoin alkuviikosta kyselyn POP-vakuutukseen kolmen auton vakuutusbonuksista. Lupasivat tutkia asiaa ja palata asialle lisäbonareista. Ootellaan ja katellaan mitä antavat lisää.