Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2017, 23:00
HendriXXX HendriXXX ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.15
Sijainti: KuUSAmo
Viestit: 54
Perusasetus

Ideoita seuraavaan vikaan?
Jeeppi on alkanut satunnaisesti pari sekuntia startin jälkeen vetää jonnekki virtaa aika pirusti. Tätä jatkuu aikalailla yhtä pitkään aina kun se sen tekee, n. 10sekuntia kerrallaan. Sen jälkeen se ei oireile ajossa yhtään, kunnes ehkä seuraavassa käynnistyksessä sitten taas.

Sen hoksii siitä ku alkaa uusi tuulettajanremmi hieman kihnuttaa, mittarivalot himmenee ja mittariston jännitemittari notkahtaa yhden viivavälin. Moottorin käynnistäki hoksii että joku vastustaa ja paljon.

Vika päällä pellin alla ei näy tulta ja tappuraa, ei rätise eikä pauku. Vikaa ei saa päälle mitenkään muuten kuin starttaamalla. Esim laittamalla kaikki sähkövermeet päälle ja täysille, se ei aiheuta ongelmaa. Kaikki sähkölaitteet myöskin pelaa niinku ennenkin. Akku on pari vuotta vanha ja laturi näyttää aika tuoreelta kans.. Meillähän tämä auto ei ole ollut ku 12/2014 asti ni ei voi tietää..

Pitää huomenna yrittää taas jännitemittarin mitata akun navoista jännite vika päällä. Tähän asti aina kun on mittari navoissa kiinni niin vikaapa ei silloin tietenkään tule.. Ja kun vika on päällä ni mittari on takapaksissa silloin.

Mikäs pirulainen tommosta voi tehdä? Menee yli oma ymmärryksen. Satunnaisesti jumivaa puhaltimen moottoria veikkailin itse aluksi, ku vaimo tuumaili ettei se olisi pyörinyt aina heti startin jälkeen. Ku aloin seuraamaan sitä ni kyllä se taitaa vielä pelata ihan oikein. Kaikki kaapelit on kiinni, maat on kunnossa.

Ainut muutos mitä olen tehnyt sähköpuolelle, on uusi startti. Ja totta puhuen tuo vika ilmeni eka kertaa sen vaihdon jälkeen. En vaan käsitä miten se startti muka vois edes tehdä tuommoista ongelmaa. Se kuitenkin toimii niinku uuden pitääkin.. Lähtee laakista käyntiin ja pyörittää keveesti.

Niin ja tuo katiska on -95 Laredo kutvosella..

__________________
Chrysler 300 4d ht, 383-4bbl, -66
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86
Mercedes-Benz C 200D -94
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2017, 23:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HendriXXX Näytä viesti
Ainut muutos mitä olen tehnyt sähköpuolelle, on uusi startti. Ja totta puhuen tuo vika ilmeni eka kertaa sen vaihdon jälkeen. En vaan käsitä miten se startti muka vois edes tehdä tuommoista ongelmaa. Se kuitenkin toimii niinku uuden pitääkin.. Lähtee laakista käyntiin ja pyörittää keveesti.

Niin ja tuo katiska on -95 Laredo kutvosella..
Kaukaa haettu vika, mutta voisiko startti jäädä satunnaisesti päälle käynnistyksen jälkeen? Siitä kyllä pitäisi kuulua ääntä, mutta kaikki kun on mahdollista..
'95 kuutoskoneisessa ei pitäisi olla mitään sellaista mikä veisi kerralla hillitöntä määrää virtaa vaikka olisi kaikki sähkövehkeet päällä. Minusta tuon melkeinpä pakosti täytyy olla joku jumiva apulaite, tai välillä vetämään jäävä startti.

Tai sitten hihna on kulunut/ löysällä, Jeepin kuutoskoneessa apulaitehihnan pitää olla hämmästyttävän tiukalla että se ei luista. Sanoit että uusi hihna alkaa alkaa ulista, laita karvan verran kireämmälle ja koita uudestaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2017, 08:35
HendriXXX HendriXXX ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.15
Sijainti: KuUSAmo
Viestit: 54
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kaukaa haettu vika, mutta voisiko startti jäädä satunnaisesti päälle käynnistyksen jälkeen? Siitä kyllä pitäisi kuulua ääntä, mutta kaikki kun on mahdollista..
'95 kuutoskoneisessa ei pitäisi olla mitään sellaista mikä veisi kerralla hillitöntä määrää virtaa vaikka olisi kaikki sähkövehkeet päällä. Minusta tuon melkeinpä pakosti täytyy olla joku jumiva apulaite, tai välillä vetämään jäävä startti.

Tai sitten hihna on kulunut/ löysällä, Jeepin kuutoskoneessa apulaitehihnan pitää olla hämmästyttävän tiukalla että se ei luista. Sanoit että uusi hihna alkaa alkaa ulista, laita karvan verran kireämmälle ja koita uudestaan.
Kiitos vastauksesta. Pitää tänään yrittää paikallistaa tarkemmin ja yrittää saada jännitemittarilla jotain lukemia, ku ois pihtivirtamittari ni vois mitata paljo siellä virtaa kulkee vika päällä. Pitää myös vähä kirasta sitä remmiä..

Tympeä tommosta vikaa metsästää joka ei kuulu aina ja vika on kerrallaan niin vähän aikaa päällä..

Sehän on selvä että kyllä tuo vika savuna tulee ulos ennenpitkää ja mut sillonha se matkanteko loppuu prkl siihen. Syttyy vielä tuleen koko vehje..
__________________
Chrysler 300 4d ht, 383-4bbl, -66
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86
Mercedes-Benz C 200D -94
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 21:25 (GMT +2).