Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.01.2017, 21:42
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finn Näytä viesti
Ei mielestäni.

Seuraillaan ja lataillaan viikottain toistaiseksi.
Mulla jäi ja tyhjensi akun pidempään seisoessa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2017, 21:58
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Jos puhallin jäisi puhaltamaan hiiren hiljaa niin pitäisikö se virrankulutus silti näkyä kasvaneena vuotovirtana?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2017, 22:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

No mittaa paljonko virrankulutus on virrat pois kytkettynä.. netti on kyllä pullollaan "ZJ parasitic draw"- liittyviä ketjuja eri foorumeilla, eli on ihan yleinen ongelma että syö liikaa sähköä. Jos se nyt kovinkin monta kymmentä milliampeeria on niin se on liikaa.

IOD- sulakkeen (ignition off draw) jos nyppäisee pois niin melkolailla 100- varmasti loppuu myös akun tyhjentyminen. Siinä tosin sitten nollautuu radion muisti yms., koska jostainhan auton on saatava virtaa ohisyötöllä että tietyt asiat toimii virrat pois päältä ollessakin. En suosittele jos ei ole pakko.
Kannattaa mitata virrankulutusta sulakkeiden yli, eli sulakkeita irti yksi kerrallaan ja yleismittarilla tsekkaa paljonko menee läpi kun on virrat pois päältä. Yksittäisen sulakkeen läpi ei pitäisi yleensä mennä juuri yhtään mitään - tai sitten pyöreä nolla.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.01.2017, 23:28
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Sitä vaan tuppaa ihmettelemään kun vuotovirta kun oli vaivaiset 0,04 A.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2017, 11:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Finn Näytä viesti
Sitä vaan tuppaa ihmettelemään kun vuotovirta kun oli vaivaiset 0,04 A.
No jos auto käyttää 0,04A virtaa tunnissa, niin vuorokaudessa menee jo melkein 1Ah edestä varausta. Viikossa 7Ah. ZJ:n pellin alle mahtuu 60-70Ah akku ilman muokkauksia, niin 7Ah viikossa tarkoittaa ~10-12% akun varauskapasiteetista.

Minulla on Jeep ollut nyt tallissa useamman viikon, pidin akkujohtoja ensin kiinni. Talliin laittaessa napajännite oli normaali reilu 13V, reilun viikon jälkeen oli vielä 12,4V. Laitoin sen jälkeen laturiin, ja otin plussajohdon irti kun oli akku täynnä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2017, 22:42
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

ZJ:n pellin alle menee V8 mallissa 100Ah akku, kun leikkaa muovipedistä palaa pois ja 85Ah menee ilman muokkausta. vakio on kyllä joku todella naurettava 60-70Ah, koska jenkki petaa aina isoon laturiin ja siihen, että autolla ajetaan koko ajan. näissä on kaikissa kaikenmaailman tingeltangelia ja odotan innolla et lähteekö WJ enää käyntiin kahden viikon seisomisen jälkeen, ZJ kyllä starttas viime talvena ihan palmun alta, mutta siihen olikin murjottu 110Ah akku paikalleen..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.01.2017, 23:08
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ZJ:n pellin alle menee V8 mallissa 100Ah akku, kun leikkaa muovipedistä palaa pois ja 85Ah menee ilman muokkausta.
Riippuu aika paljon myös akusta mikä mahtuu. Maksimikoko ainakin '96-'98 ZJ:ssä (I6 tai V8) on jonkin verran alle 300mm pituutta, n.180-190mm leveyttä ja n.200mm korkea. Joitain 90-100Ah akkuja löytyy tuossa kokoluokassa, paljon tuon kokoisista on ~70-85Ah.

Toisaalta akun kapasiteetti ei ole ainoa merkityksellinen asia, ainakin itse katson paljon enemmän akun kykyä ottaa varausta vastaan ja sitä miten paljon se pystyy antamaan varausta ulos.
ZJ:n laturit on 90A-150A, ja suoraan paikalle pultattavana oikeilla liittimillä löytyy helposti ja kohtuuhintaan väh.136A latureita niin tilanne on hyvä. Koska autossa siis on iso(hko) laturi, niin jos akku kykenee ottamaan kunnolla virtaa vastaan ja antamaan sitä ulos niin oikeastaan ihan yksi paskanhailea onko pellin alla esim. 75Ah vai 95Ah akku
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.01.2017, 23:00
HendriXXX HendriXXX ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.15
Sijainti: KuUSAmo
Viestit: 54
Perusasetus

Ideoita seuraavaan vikaan?
Jeeppi on alkanut satunnaisesti pari sekuntia startin jälkeen vetää jonnekki virtaa aika pirusti. Tätä jatkuu aikalailla yhtä pitkään aina kun se sen tekee, n. 10sekuntia kerrallaan. Sen jälkeen se ei oireile ajossa yhtään, kunnes ehkä seuraavassa käynnistyksessä sitten taas.

Sen hoksii siitä ku alkaa uusi tuulettajanremmi hieman kihnuttaa, mittarivalot himmenee ja mittariston jännitemittari notkahtaa yhden viivavälin. Moottorin käynnistäki hoksii että joku vastustaa ja paljon.

Vika päällä pellin alla ei näy tulta ja tappuraa, ei rätise eikä pauku. Vikaa ei saa päälle mitenkään muuten kuin starttaamalla. Esim laittamalla kaikki sähkövermeet päälle ja täysille, se ei aiheuta ongelmaa. Kaikki sähkölaitteet myöskin pelaa niinku ennenkin. Akku on pari vuotta vanha ja laturi näyttää aika tuoreelta kans.. Meillähän tämä auto ei ole ollut ku 12/2014 asti ni ei voi tietää..

Pitää huomenna yrittää taas jännitemittarin mitata akun navoista jännite vika päällä. Tähän asti aina kun on mittari navoissa kiinni niin vikaapa ei silloin tietenkään tule.. Ja kun vika on päällä ni mittari on takapaksissa silloin.

Mikäs pirulainen tommosta voi tehdä? Menee yli oma ymmärryksen. Satunnaisesti jumivaa puhaltimen moottoria veikkailin itse aluksi, ku vaimo tuumaili ettei se olisi pyörinyt aina heti startin jälkeen. Ku aloin seuraamaan sitä ni kyllä se taitaa vielä pelata ihan oikein. Kaikki kaapelit on kiinni, maat on kunnossa.

Ainut muutos mitä olen tehnyt sähköpuolelle, on uusi startti. Ja totta puhuen tuo vika ilmeni eka kertaa sen vaihdon jälkeen. En vaan käsitä miten se startti muka vois edes tehdä tuommoista ongelmaa. Se kuitenkin toimii niinku uuden pitääkin.. Lähtee laakista käyntiin ja pyörittää keveesti.

Niin ja tuo katiska on -95 Laredo kutvosella..
__________________
Chrysler 300 4d ht, 383-4bbl, -66
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86
Mercedes-Benz C 200D -94
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.01.2017, 23:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HendriXXX Näytä viesti
Ainut muutos mitä olen tehnyt sähköpuolelle, on uusi startti. Ja totta puhuen tuo vika ilmeni eka kertaa sen vaihdon jälkeen. En vaan käsitä miten se startti muka vois edes tehdä tuommoista ongelmaa. Se kuitenkin toimii niinku uuden pitääkin.. Lähtee laakista käyntiin ja pyörittää keveesti.

Niin ja tuo katiska on -95 Laredo kutvosella..
Kaukaa haettu vika, mutta voisiko startti jäädä satunnaisesti päälle käynnistyksen jälkeen? Siitä kyllä pitäisi kuulua ääntä, mutta kaikki kun on mahdollista..
'95 kuutoskoneisessa ei pitäisi olla mitään sellaista mikä veisi kerralla hillitöntä määrää virtaa vaikka olisi kaikki sähkövehkeet päällä. Minusta tuon melkeinpä pakosti täytyy olla joku jumiva apulaite, tai välillä vetämään jäävä startti.

Tai sitten hihna on kulunut/ löysällä, Jeepin kuutoskoneessa apulaitehihnan pitää olla hämmästyttävän tiukalla että se ei luista. Sanoit että uusi hihna alkaa alkaa ulista, laita karvan verran kireämmälle ja koita uudestaan.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 21:37 (GMT +2).