Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.01.2017, 22:35
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.253
Perusasetus

Sen veran aihe lämmittää mieltä että mites tuosa on se pto toteutettu? Toitsun lootassahan se pyörii päälootan jälkeen eli samat jengat mitä vaihteillakin.

Jos itelle tommosen tekisin niin välittäisin sen siten että pikkupuolella natsaa välitykset kohilleen.

__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2017, 23:26
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

samat kierrokset antaa kun vaihdelaatikko.

vanhuksissa on eri jakis, uudemmissa dana300 kopio

ihan en oo varma millasiilla booreilla on alkuperäisenä tullu ulosotto puskurin takaa ulos, mutta meikällä olis tarkoituksena käyttää traktori standardeja.

^ tuostakin olen itseasias vähän kahden vaiheilla, kun voi olla vähän liikaa kierroksia.
nivelakselit on siitä hyvät kun sallivat tuota pituussuuntaista liikettä enemmän, voisi perus kardaanista loppua liuku keske o_O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2017, 23:44
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Mietin tuota kestoa. Onko tietoa minkälaiselle väännönkestolle tuo PTO on suunniteltu?

Tienpäällä ajoa ei varmasti kauaa kestä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2017, 00:03
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mietin tuota kestoa. Onko tietoa minkälaiselle väännönkestolle tuo PTO on suunniteltu?

Tienpäällä ajoa ei varmasti kauaa kestä.

pto kardaanit ja ristikot ovat samaa kaliiberia kuin kardaanitkin...

saman pitäisi siis kyllä kestää kuin vaihdelaatikkokin . ja eipä näistä volvoista vakiona kolmenumeroisia hevosvoimalukemia tule




pitävällä tiellä riittäneekin yksi vetävä akseli..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2017, 00:23
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JubaJulle Näytä viesti
pto kardaanit ja ristikot ovat samaa kaliiberia kuin kardaanitkin...

saman pitäisi siis kyllä kestää kuin vaihdelaatikkokin . ja eipä näistä volvoista vakiona kolmenumeroisia hevosvoimalukemia tule
Kardaanit ja ristikot kyllä mutta minkälaiset hammasrattaat ja laakeroinnit siellä PTOn puolella on?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2017, 00:43
JubaJulle JubaJulle ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.02.14
Sijainti: Vantaa, Suomi
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Kardaanit ja ristikot kyllä mutta minkälaiset hammasrattaat ja laakeroinnit siellä PTOn puolella on?


tulipa kaivettua varaosakirjasta kuvakin

tuollanen 10 kg teräsmöykky, jonka pitäisi kyllä kestää sama kuin vaihdelaatikonkin

tuo on siis pääasiassa vinssin kulmavaihde ja vinssin puolelta löytyy sitten sellainen hieno jousikuormitteinen väännönrajoitin.

jos pelokkaaksi alkaa niin tuon kardaanisulakkeen voi varmaan laittaa kulmavaihteen ja jakiksen väliin niin ei ole varmaan hajoamassa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2017, 12:14
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Laittaa vaan jonku automaattivaihteisen dieselmicran puomilla "hinaukseen" ja sit joku radio-ohjaus millä saa sen työntämään volvoa. Pelkkää säästöä!
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
perävaunu, volvo


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Muuli peräkärryt (kipillä) Kris O/M/V Muut 2 20.12.2011 19:28
mudzilla maantiellä?? Nutti Tekniikka & Jutustelu 26 25.10.2007 15:54
Peräkärryt ja lainsäädäntö r2ree Tekniikka & Jutustelu 2 23.11.2006 23:45
Irokit maantiellä??? Hippo Chit-Chat 4 18.10.2006 07:24
PVn peräkärryt wallu Tekniikka & Jutustelu 8 26.05.2005 17:01


Sivu luotu: 01:04 (GMT +2).