Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2017, 09:48
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Onkohan np249 ja np242 jakolaatikossa samat tiivisteet ja laakerit? Mistähän tuohon 242:seen kannattas hakia laakeri ja tiivistesarjaa? Entä onko 4x4partsin ketjuista kokemuksia, kestääkö sen minkä alkuperänenki?
Ei ole yhtään tiivistettä, vain stefoja, kaikki tasot tiivistyy silkalla.... Laakerit hyllyssä, kun vaan tiedät, mitkä laakerit tarviit ja mikä versio kyseessä, kun pahimmillaan on kolmea erilaista sisäänmenoakselin laakeria ollut käytössä....

__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.01.2017, 10:52
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

NP242 ja 249 käyttää samoja kuoria, eli siltä osin ovat vastaavat. Tosiaan kaikki saumat menee tiivistemassalla kasaan kuten Jamant totesi, ei ole tiivisteitä.

Sisäänmenoakselin laakeri kannattaa varmistaa laakerin numerosta; sisäänmenoakselia on todellakin useaa eri tyyppiä missä myös laakerit on erilaiset. Jos käytät jakolaatikon auki, niin itse suosiolla vaihtaisin kaikki laakerit samalla; eli ainakin sisäänmenolaakeri, mahdolliset pääakselin sisäiset laakerit (muistaakseni 249:ssäkin on neulalaakerit pääakselilla?), takapään lähdön laakeri häntäkappaleesta, sekä etupään lähdön iso laakeri etulohkosta.
Input gearin sisään painettu laakeri, ja etuvedon lähdön taaempi (takalohkon sisään painettu) laakeri on paskamaiset vaihtaa jos ei löydy sopivaa ulosvedintä. Itse jätin ne aikanaan vaihtamatta juuri siksi ja ne oli vielä ehjän tuntuiset muutenkin.

Muista vaihtaa sekä vaihdelaatikon takastefa, että input gearin sisääntulostefa kun jakis on irti! Oli ne nyt ehjiä tai ei, niin viimeistään jakista paikalleen laittaessa vaihteiston alkuperäinen takastefa alkaa vuotaa kuitenkin
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 03.01.2017 10:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2017, 11:14
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

42/44/46RE pantojen säätö?


Pantojen säätöön löytyy FSM:istä eri vuosilta erilaisia arvoja Palstalta tarkempaa tietoa näistä? Alla kerättynä mitä löytyi.

Työn alla 44RE 1996.

Lainaus:
Front locknut 41Nm
Rear locknut 34Nm
Band before backing off 8Nm

46RH 1993
Front back off 2-1/2 turns
Rear back off 2 turns

42RE 1993
42/44RE 1997, 1998
42RE Front back off 3-5/8 turns
44RE Front back off 2-1/4 turns
Rear back off 4 turns

42/44RE 1996
46RE 1998
Front back off 2-7/8 turns
Rear back off 2 turns
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2017, 11:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Juu, tuntuu että vähän joka vuoden FSM:ssä on eri arvot samalle laatikolle. Yhteistä kaikissa on että ensin kiristetään molemmat 8NM, ja sitten avataan..

Ota näistä nyt selvää..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2017, 18:43
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Amerikasta löytyi ohjeet

Lainaus:
A solid band looks like one piece whereas a wrap band looks like it's made of three sections (widthwise).

42RE
Front band- back off 3 turns
Rear band (wrap)- back off 3 1/2 turns
Rear band (solid)- back off 2 turns

44RE- RH
Front band- back off 2 turns
Rear band (wrap)- back off 3 1/2 turns
Rear band (solid)- back off 2 turns

46RE- RH
Front band- back off 2 1/2 turns
Rear band (solid)- back off 2 turns

47RE
Front band- back off 1 3/4 turns
Rear band (wrap)- back off 3 turns.
Takapannan säätö on eri riippuen onko 1-osainen vai 3-osainen panta.
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.

Viimeksi muokannut hitsaa : 12.04.2018 15:14 Perustelu: kopiotu linkin sisältö
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2017, 16:37
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Akun purkaantuminen?


Moro.

Missä ajassa bensa ZJ tuppaa purkamaan akkunsa?

Mulla on uusi akku, latausjännite tyhjäkäynnillä valot päällä 13,9 V, vuotovirraksi mitattu n. 0,04 A. Akku purkaantui viikossa n. 12,6 V -> 11,6 V.

Voiko tuo kojetaulun päällä näkyvä vilkkuva varas- tms. hälytin viedä noinkin paljon virtaa? Liekö moinen tehdasvaruste - siinä näyttää olevan käynnistyksenestoominaisuus.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2017, 19:20
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Jääkö lämppärin puhallin pyörimään hiljaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.01.2017, 20:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.455
Perusasetus

Kyllä näissä ihmeen nopeasti tuntuu akku puutuvan, tosin viikko on aika lyhyt aika.

Ajonesto löytyy kaikista, ja ainakin '96 eteenpäin kojelaudan päällä on punainen vilkku mikä kertoo että ajonesto on aktiivinen. Samaan systeemiin liittyy "entry intrusion" hälytinkin (ts. reagoi oviin, mutta ei ole liikeanturia) jos se on BCM:stä kytketty päälle. Hälärin käyttöönotto ja poistaminen onnistuu drb3- kelpoisella laitteella jolla pääsee tarpeeksi syvälle älyjen syövereihin. Sieltä voi myös valita mölähtääkö torvi ja/ tai välähtääkö vilkut kun aktivoi/ deaktivoi kakesta systeemin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.01.2017, 20:47
Finn Finn ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.08.14
Sijainti: Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Jääkö lämppärin puhallin pyörimään hiljaa?
Ei mielestäni.

Seuraillaan ja lataillaan viikottain toistaiseksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 15:55 (GMT +2).