![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Hmm. Täyttä berneriä koko pykälä. Ainoastaan vetäviin talvikiekot. Etuset saa edelleen olla 3mm silestonet. Eli turvallisuudella ei ole paskankaan väliä kunhan rekat liikkuu ja tällähän taas saa pienennettyä tienpito kustannuksia. Pelkkä silmän kääntö temppu taas.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ajan takaa sitä kun raskaan kaluston ajoneuvo on liiketeessä ihan yleinen näky ja niissä on kuitenkin paljon renkaita, miksi tähän asti on ollut lähinnä henkilöauton renkaat esillä? |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän ne testit pitäisi olla vaikkapa jossain Rahtarit- lehdessä tjsp. jos sellaisia tehtäisiin. Keskiverto lehdenlukija ja ostaja on varmasti enemmän kiinnostunut niistä henkilöautojen kesä- ja talvirengastesteistä, kuin siitä mitä raskaan kaluston alle laitetaan. Ehkä määräävin tekijä on kuitenkin finanssipoliittinen. Rengastestit on jo henkilöautoille aika pirun kalliita, mieti minkä hintaista on ostaa täysperään kymmenen kierrosta renkaita ja sitten testaamaan?
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 30.12.2016 21:59 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Voihan vittu..! Äsken kävin MANnien renkaita katsomassa. Vihreässä on edessä olevissa Nokian MPT Agileissa tuo autuaaksi tekevä merkintä, mutta takana olevissa Nokia MPT renkaissa ei ole. Pilkkiauton renkaista sain vain toisen puolen katsottua ja takana ei ollut ja edessä oli..
![]() Edit. Onneksi sentään käyttiksessä merkinnät kohdallaan. Jopa niissä renkaissa, mitkä ei kesällä märällä tielläkään mitään pidä. Tuli turvallinen olo. Viimeksi muokannut vmt : 30.12.2016 22:29 |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Näen, että raskaan kaluston asioiden kehittämisellä on yhteiskunnallista merkitystä enempi kuin henkilöautojen ulkonäöltään päivitetyillä malleilla. Jos mietin kuinka monta raskaankaluston pyörää maailmassa on, niin mielestäni testattu talvioloihin sopiva rengas voisi mennä jopa hyvin kaupaksi ja testitulokset tietysti netissä kaikkien saatavilla englanniksi. On hullunkurista kun henkilöautot pitää olla niin hiton hienoja ja vimosen päälle uusia vaikka se ei toimisi työpaikkana, mutta raskas kalusto yleensä toimii. Kuljettajanäkökulmasta työ voisi olla mielekkäämpää jos kalusto on keliin sopivaa. Sellainenkin huomio tullut vastaan, että kaikki raskaan kaluston kuljettajat ei ole huippuluokkaa ja palkat pienet. Myös renkaista voi tulla kiusaus säästää. Raskaan kaluston ajot on kuitenkin vähän kuin yhteiskunnan verisuonet. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä ei vissiin paljoa perävaunujenkaan rengastuksiin vaikuta? Mielellään muuttaisivat noita rengaspykäliä vaikka siihen malliin, että edessä olisi pakko käyttää lamelloituja tai jollain muulla tavalla karkeampia renkaita noi liukkaimmat kuukaudet, että asialla olisi jotain oikeata merkitystä. Vetopyörissä toi 5mm vaikuttaa lähinnä lumisella alustalla liikkeellelähtöön ja jossain määrin siihen, lähteekö teli ylhäällä ajaessa vetoauton perä tien kallistuksen suuntaan veto päällä. M+S merkintä voi löytyä jos jonkinmoisesta renkaasta, se ei tarkoita alkuunkaan sitä, että rengas olisi oikeasti pitävä liukkaalla kelillä. Vetopyörien osalta pinnoitettujen renkaiden käyttö on niin hallitsevaa ja renkaiden kuviointi niin yksitoikkoista, että rengastesteillä ei kauheasti lukijoita kaapattaisi. Ainakaan niistä, jotka päättää kuljetusyritysten rahankäytöstä. Etupyörissä kyllä saataisiin varmasti jotain kestotestejä yms. aikaiseksi ja niitä luulisi yrittäjienkin lukevan. Ja niissä kyllä erojakin löytyy.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on onneksi työnantaja sitä mieltä että renkaat pitää olla kelin mukaan.
Linja-autoissa nastat joka renkaassa kun kuljetetaan ihmisiä ja kuorma-autoissakin ainakin edessä nastapyörät ja kunnon talvipyörät takana ja osassa on niissäkin nastat. Onhan se melkonen homma aina syksyllä ja keväällä kun vaihdetaan ja pestään renkaita mutta on tuolla maantiellä huonollakelillä mukava mennä kun tietää että on kunnon renkaat.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nuo raskaankaluston renkaat on juurikin optimoitu vierimisvastuksen/polttoainekulutuksen kannalta. Eroja tulee kulumiskestävyyden vs pidon välillä, ei vierintävastuksesta ja sen vaikutuksesta polttoaineen kulutukseen. Ne erot on eri renkaiden välillä mitättömän pieniä.
Viimeksi muokannut H&K : 31.12.2016 01:02 Perustelu: korjattu kirjoitusvirheitä |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
K-a + kärry + talvirengaspakko | kippo86 | Chit-Chat | 13 | 19.05.2016 16:30 |
Myyty Valoja/laseja varaosia kuorma-autoihin tai perävaunuun. | Janne1986 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 22.09.2014 21:30 |
Valmiita alustasarjoja autoihin | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.11.2013 11:39 |
Armeijan kuorma-autoihin asennetaan turvaistuimet | Joske | Chit-Chat | 14 | 23.01.2009 17:54 |
Talvirengaspakko loppuu 1.3,varo sokkailijoita. | Bruno | Chit-Chat | 22 | 18.05.2007 04:27 |