Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #38  
Vanha 24.11.2016, 11:14
Wilhelm Maybach Wilhelm Maybach ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.16
Sijainti: Lahti
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Niinnnoh, kannattaisi koittaa vaikka niitä luistonrajoitettuja taka- tai nelivetoja, joissa jokin mekaanien laite estää sen että vain yksi rengas ei pääse sutimaan. Esim. urheiluautoissa kovin tuttu kitkalukko tekee sen, että molemmat takarenkaat vetää, jolloin toinen takarengas pelkästään ei lähde sutimaan, vaan molemmat renkaat vetää ja pääsee paremmin liikkeelle.
Nelivedossa sen avoimen keskitasauspyörästön sijaan kun on visko, haldex, torsen tai muu vastaava luistonrajoitussysteemi, niin etu- ja takapää eivät pääse keskenään pyörimään holtittomasti, jolloin taas renkaiden sutiminen vähenee ja pääset paremmin eteenpäin. Ei tule päänsärkyä eikä kiukkua. Minulla ei näiden lukollisten nelivetojen kanssa ole koskaan huonossa kelissä tullut kiukkua eikä turhautumista, koska niillä pääsee eteenpäin. Huvitusta herättää lähinnä kaikki etuvetoisilla ajavat urpot, jotka epätoivoisesti koittaa päästä liukkaista risteyksistä liikkeelle
AMG S 63:ssä kun nimenomaan on se keskitasauspyörästön kitkalukko.

"Optimum traction is guaranteed by a multi-disc clutch with a locking effect of 50 Nm, which exploits the frictional connection potential of all four wheels to the full on snow and ice in particular."
http://www.mercedes-amg.com/s63.php?...rtrain_section

ja taas E 63 S:ssä on elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukko takana:

"The AMG rear-axle differential lock, which is electronically controlled on the Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+, comes into its own in dynamic cornering."
http://www.mercedes-amg.com/webspeci...g#e63/overview

Jotenkin houkuttelisi tuo keskitasauspyörästön lukko kuitenkin enemmän, koska painosta on se 55 % edessä ja siksi haluaisin talviliukkaalla vetoa mielluummin takaa eteen kuin esim. vasemmalta takarenkaalta oikealle takarenkaalle.
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty 4Matic Mersu tth O/M/V Ajoneuvot 0 03.01.2014 22:09
Ostetaan BJ 4 Wheel Drive merkki rattimies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.07.2009 08:33
4 Wheel Drive - Eksytys '08 juttua Jare Chit-Chat 10 08.04.2008 18:21
Suzuki Four Wheel Drive Techniques LaaLaa Linkit 11 02.01.2008 14:46
Improve Core System Performance (Win NT/2000/XP) Lars Software 0 06.05.2002 10:48


Sivu luotu: 20:47 (GMT +2).