![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Viimeksi muokannut Topi1982 : 23.11.2016 17:51 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paras topic tänä vuonna, jatkakaa asian puintia
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Voipiko se jagolaatikko olla myös pitkittäin?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Osaiskohan Wiljami selittää, miten teslan neliveto toimii
![]() Siel kun ei oo jakolaatikkoa ollenkaan ![]()
__________________
~~~~~~~~~~~~~~~~ Finnish Jeep Drivers' Club ~~~~~~~~~~~~~~~~ Suzuki 4x4 Club Finland ~~~~~~~~~~~~~~~~ Offiblogi: Tarinoita tosia Suzukeista Suzuki tarinoita: Pääosassa SJ413 avo Suzuki sivut: Paljon juttuja ja vielä enemmän kuvia |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt kun sähköautoissa voi parhaimmillaan olla oma moottori jokaisella renkaalla, eikä moottoreita ole pakko ohjata vain yhdellä laitteella, vaan moottorit voi olla oikosulkumoottoreita ja niitä jokaista ohjaa oma taajuusmuuttaja. Silloin jokainen moottori toimii täysin itsenäisesti - siellä ei lainkaan tarvitse välittää, mitä muissa kulmissa tapahtuu. Jos kolme muuta pyörää vetää, voidaan tarvittaessa vasenta etupyörää jarruttaa jne jne. Ne on hienoja systeemejä ne. Eikä mersumiehen tarvi kuikuilla tesloja - mersulla on omakin ratkaisu tähän: SLS AMG Coupé Electric Drive http://www.mercedes-amg.com/webspeci...-drive/eng.php Myös Vision Mercedes-Maybach 6 on toteutettu samalla periaatteella: "Thanks to its four compact permanent magnet synchronous electric motors, it features all-wheel drive." https://www.mercedes-benz.com/en/mer...des-maybach-6/ Nämä ovatkin huomattavasti älykkäämpiä järjestelmiä kuin nykypäivän polttomoottoreilla varustetut AWD autot. |
#7
|
||||
|
||||
![]() No nythän tämä selvisi.Lainaus:
Vai mitä?
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No on vaikeeta.
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No eipä oikeastaan selvinnyt - E 63 S auton huippunopeus on 300 km/h. On totta, että sähköautollakin pääsee kovaa, mutta tuossa nopeudessa ilmanvastustehon vuoksi moottorilta vaadittava jatkuva teho on jo niin suuri, ettei akustosta yksinkertaisesti riitä energia jatkuvaan 300 km/h nopeuteen.
Mutta toisaalta aivan totta - Suomen maantienopeuksissa ja talviolosuhteissa sähköauton akun kapasiteetti ja sähkömoottorien tehot riittäisivät mainiosti. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 4Matic Mersu | tth | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.01.2014 22:09 |
Ostetaan BJ 4 Wheel Drive merkki | rattimies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 28.07.2009 08:33 |
4 Wheel Drive - Eksytys '08 juttua | Jare | Chit-Chat | 10 | 08.04.2008 18:21 |
Suzuki Four Wheel Drive Techniques | LaaLaa | Linkit | 11 | 02.01.2008 14:46 |
Improve Core System Performance (Win NT/2000/XP) | Lars | Software | 0 | 06.05.2002 10:48 |