Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.11.2016, 22:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

Vakuutusmaksuverokin on hauska. Yllättäen se on aina sama kuin ALV mutta vähennyskelpoisuus on vakuutusyhtiöiden monopoli.

Liikennevakuutuksen suurin epäreiluus korostuu niissä tilanteissa, joissa vakuutusmaksu ja sen bonukset sidotaan autoon, jota omistaja ei kolhi. Tällöin maksaja, eli omistaja "kärsii" koheltavien kuljettajien takia, ja koheltajille tästä ei seuraa mitään. Toki on kaunista, että lakisääteinen liikennevakuutus korvaa henkilövahingot, vaikkei sitä edes olisi, mutta tasapuolista se ei ole.

Samoin kuin se, että maksamaton liikennevakuutus einestä katsastusta, eikä käyttöä, mutta yhden centin liikaa, eli sinänsä oikein ja ajallaan maksettu, mutta rekisterin mukaan väärin maksettu ajoneuvoveron erä vie kilvet tien päältä tavattaessa.

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2016, 01:27
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.290
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Liikennevakuutuksen suurin epäreiluus korostuu niissä tilanteissa, joissa vakuutusmaksu ja sen bonukset sidotaan autoon, jota omistaja ei kolhi. Tällöin maksaja, eli omistaja "kärsii" koheltavien kuljettajien takia, ja koheltajille tästä ei seuraa mitään. Toki on kaunista, että lakisääteinen liikennevakuutus korvaa henkilövahingot, vaikkei sitä edes olisi, mutta tasapuolista se ei ole.
Vakuutuksenottajan pitäisi olla se, kuka ajoneuvoa pääasiallisesti käyttää. Jos lainaa autoaan hetkellisesti muiden käyttöön, niin ottaa tietoisen riskin. Jos on yritystoiminnasta kyse, niin vakuutuksien hinnat saa varmaan tietää ennen vakuutuksen ottamista. Ja tasapuolisesti kaikille korvataan henkilövahingot, jotka aiheuttaa vakuuttamattomalla autolla ajanut?

Lainaus:
Samoin kuin se, että maksamaton liikennevakuutus einestä katsastusta, eikä käyttöä, mutta yhden centin liikaa, eli sinänsä oikein ja ajallaan maksettu, mutta rekisterin mukaan väärin maksettu ajoneuvoveron erä vie kilvet tien päältä tavattaessa.
Maksamaton vakuutus estää katsastuksen ja laskut yleensäkin kannattaa maksaa oikein..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2016, 16:14
Fruehauf-CJ Fruehauf-CJ ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.05
Sijainti: Rämpsälä, Finland.
Viestit: 608
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Liikennevakuutuksen suurin epäreiluus korostuu niissä tilanteissa, joissa vakuutusmaksu ja sen bonukset sidotaan autoon, jota omistaja ei kolhi. Tällöin maksaja, eli omistaja "kärsii" koheltavien kuljettajien takia, ja koheltajille tästä ei seuraa mitään. Toki on kaunista, että lakisääteinen liikennevakuutus korvaa henkilövahingot, vaikkei sitä edes olisi, mutta tasapuolista se ei ole.
Muiden kolhimiset vaikuttavat vakuutuksen hinnan lähtötasoon. Harmittaahan se jos pitää ajoneuvomallista jolla sattuu paljon kalliita onnettomuuksia. Kaunis tuo lakisääteinen liikennevakuutus kyllä on. Siinä ei ole korvaus kattoa henkilövahingoissa (Suomessa) Siinä missä vapaaehtoiset vakuutukset korvaavat kätevästi taksimatkat hoitoihin ja tärveltyneet vaatteet niin tuo korvaa niska-, selkäranka vaurioita ym hankalia juttuja.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Samoin kuin se, että maksamaton liikennevakuutus einestä katsastusta, eikä käyttöä, mutta yhden centin liikaa, eli sinänsä oikein ja ajallaan maksettu, mutta rekisterin mukaan väärin maksettu ajoneuvoveron erä vie kilvet tien päältä tavattaessa.
Trafi on syypää tuohon liikamaksu asian tyrimiseen!
Mikäli siellä olisi jokin muukin tietokoneohjelma kuin pasianssi hallussa niin osaisivat vaatia laskutusjärjestelmän siirtävän liikamaksun seuraavan laskun hyvitykseen.

Trafin ulkoistus esim. Viroon olisi ollut Suomen etua ajava ratkaisu!

Viimeksi muokannut Fruehauf-CJ : 22.11.2016 16:21
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2016, 23:32
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Samoin kuin se, että maksamaton liikennevakuutus einestä katsastusta, eikä käyttöä, mutta yhden centin liikaa, eli sinänsä oikein ja ajallaan maksettu, mutta rekisterin mukaan väärin maksettu ajoneuvoveron erä vie kilvet tien päältä tavattaessa.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Trafi on syypää tuohon liikamaksu asian tyrimiseen!
Mikäli siellä olisi jokin muukin tietokoneohjelma kuin pasianssi hallussa niin osaisivat vaatia laskutusjärjestelmän siirtävän liikamaksun seuraavan laskun hyvitykseen.

Trafin ulkoistus esim. Viroon olisi ollut Suomen etua ajava ratkaisu!
Mites jos pitää kuittia matkassa, et on maksettu koko vaadittu summa ja karvan päälle, niin viekö koppalakit kilvet silti?
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.11.2016, 13:21
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.482
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Fruehauf-CJ Näytä viesti
Trafi on syypää tuohon liikamaksu asian tyrimiseen!
Mikäli siellä olisi jokin muukin tietokoneohjelma kuin pasianssi hallussa niin osaisivat vaatia laskutusjärjestelmän siirtävän liikamaksun seuraavan laskun hyvitykseen.
Jostain syystä osaavat kuitenkin automaattisesti hyvittää liikennekäytöstä väliaikaisesti poistetun auton "ylimääräisen" osan maksua toiseen kotteroon joka on liikennekäytössä...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.11.2016, 15:24
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Ei taida tässäkään ole kyse osaamisesta vaan halusta. Eli kun on valtion monopolilafka mikä perii maksuja niin ei oo niin tarkkaa tarjota sitä hyvää palvelua, ei ne asiakkaat mihinkään katoa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2017, 12:59
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Kuinkas moni on huomioinut tämän muutoksen? Omat vakuutukset lähitapiolassa ja äsken kävin nettisivuilla niin oli juttua et saisi max 80% bonuksen kaikkiin autoihin kun vastaavasti op:n nettisivuilla oli että heillä vielä käytössä ajoneuvokohtainen eli nollasta lähtee..

Tarkoitus käydä tällä viikolla Tapiolassa asioimassa ja saavat kirjata jokaiseen kilpipeliin nuo samat bonukset (ollu jo ns vanhat max 70% bonukset jonkun aikaa) niin ei tarvii enää vekslata bonuksia jos ottaa vaik kesäauton keväällä liikenteeseen..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2017, 13:32
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.962
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Kuinkas moni on huomioinut tämän muutoksen? Omat vakuutukset lähitapiolassa ja äsken kävin nettisivuilla niin oli juttua et saisi max 80% bonuksen kaikkiin autoihin kun vastaavasti op:n nettisivuilla oli että heillä vielä käytössä ajoneuvokohtainen eli nollasta lähtee..

Tarkoitus käydä tällä viikolla Tapiolassa asioimassa ja saavat kirjata jokaiseen kilpipeliin nuo samat bonukset (ollu jo ns vanhat max 70% bonukset jonkun aikaa) niin ei tarvii enää vekslata bonuksia jos ottaa vaik kesäauton keväällä liikenteeseen..
IF:stä soittivat mulle kuten olin pyytänyt ja kertoivat että maksimeja ei saa useampaan, mutta uusiin vakuutuksiin antavat 30% lähtöbonukset. Aika heikko oli esitys. Pitääpi tutustua lähitapiolaan ja kysäistä myös turvasta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2017, 14:03
Bazeeba Bazeeba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.01.12
Sijainti: Soini
Viestit: 280
Perusasetus

Netissä oon noita laskeskellu mutta eipä paljo halvemmaks tulis vaihtaa, jonku kympin yhteensä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
WORRYCROSSI 2017 SUOMI 100 vuotta ! Fruehauf-CJ Tapahtumat 35 10.11.2017 13:22
Juhannus Trial 1 ja 2. 17-18.6.2017 Raisio sirP Tapahtumat 52 05.08.2017 10:47
Ryhmäreissu King Of Hammeriin 2017, lentoliput ostettu, off we go!! Mase Tapahtumat 36 13.02.2017 04:47
Myyty Astra F 1.8 HB -97 / leimaa 28.2.2017 mikebelker O/M/V Ajoneuvot 1 01.03.2016 07:42
Offausta luvassa 7-8.10 ja 21-22.10 Sotkamossa Eskimo Tapahtumat 4 20.10.2006 00:50


Sivu luotu: 21:40 (GMT +2).