Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.11.2016, 21:03
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Noppe Näytä viesti
Eihän laatikon ohjausvaijeri ole jotenkin jumissa? Vaikuttaa aika ratkaisevasti vaihteen vaihtumiseen.
Tuntuis liikkuvan normaalisti, kun konehuoneen puolelta vetää niin tulee kevyesti ja vetää takaisin kun löysää.
Laskin juuri öljyt ja irroitin öljypohjan. Öljyn seassa on vähän hienoa metallijauhetta. Liekkö "normaalia kulumista" vai eikö sais olla ollenkaan?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.11.2016, 11:55
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Kokeile rasvaa ne vivustot, kato ettei kickdown nappi ole jääny pohjaa ja tarkista laatikon alipaineletkut.
Linkkiä aiheesta. http://www.mersuforum.net/forum/view...=56228&start=0
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.11.2016, 21:12
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Kokeile rasvaa ne vivustot, kato ettei kickdown nappi ole jääny pohjaa ja tarkista laatikon alipaineletkut.
Linkkiä aiheesta. http://www.mersuforum.net/forum/view...=56228&start=0
Eikös sen alipainemolikan ajatus ole pehmentää vaihtoa osakaasulla? Olen ainakin ymmärtänyt, ettei sillä ole muuta virkaa. Mulla on letku laatikosta siihen pumpun kyljessä olevaan molikkaan, mutta siihen ei tule alipainetta. Kickdownin johto oli näköjään ollut irti laatikosta, eikähän sen pitäisi muutenkaan kokonaan estää vaihtamista. Laitoin tuohon linkittämääsi topikkiin viestiä, siellä oli muillakin ollut samaa vikaa mutta kukaan ei ollut kirjoittanut vian aiheuttajaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.11.2016, 00:09
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Juu se on muute totta, saa olla vaikka irti. Tuli liia hätäsee laitettuu tuoho mitä olivat kyseisessä topikissa ehdottaneet.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.11.2016, 20:22
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Osaako joku sanoa saako w460 300gd jostain halvalla pakoputken takapätkää? Mistähän se ylipäänsä katkeaa?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 18.11.2016 19:00
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2016, 20:34
Risnii Risnii ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.15
Sijainti: Jyväskylä / Heinävesi
Viestit: 75
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Osaako joku sanoa saako w460 300gd jostain halvalla pakoputken takapätkää? Mistähän se ylipäänsä katkeaa?
http://www.autonvaraosat24.fi/merced...5/10415/putket Tuolta omaani aikoinaan katselin, suomessa oli aika järkyttävät hinnat. Toihan on kyl niin simppeli putkisto, että ei montaa käyrää mätänetistäkään tarvi ostaa nii on putki kasassa.


Olen tässä miettinyt, että vinssi pitäisi geen keulalle saada, mutta kaipaisin kokeneilta vinkkejä. Käyttö on varmasti vähäistä, joten ihan mahottomia ei viitsisi siihen sijoittaa, mutta sitten taas mitään romuakaan ei viitsi asennella. Siispä käytetty on varmasti se paras vaihtoehto, mutta minkäkokoinen jne? Hydraulisen rakentaminenkaan ei välttämättä olisi ihan mahdoton ajatus, mutta onko se kannattavaa?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2016, 08:48
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Risnii Näytä viesti
http://www.autonvaraosat24.fi/merced...5/10415/putket Tuolta omaani aikoinaan katselin, suomessa oli aika järkyttävät hinnat. Toihan on kyl niin simppeli putkisto, että ei montaa käyrää mätänetistäkään tarvi ostaa nii on putki kasassa.


Olen tässä miettinyt, että vinssi pitäisi geen keulalle saada, mutta kaipaisin kokeneilta vinkkejä. Käyttö on varmasti vähäistä, joten ihan mahottomia ei viitsisi siihen sijoittaa, mutta sitten taas mitään romuakaan ei viitsi asennella. Siispä käytetty on varmasti se paras vaihtoehto, mutta minkäkokoinen jne? Hydraulisen rakentaminenkaan ei välttämättä olisi ihan mahdoton ajatus, mutta onko se kannattavaa?
Ihan vaan sähkökäyttöinen riittää. Monin kerroin yksinkertaisempi asennus. Mä laittaisin 9000-9500lbs Come-upin tai vaikka Runvakin vois menetellä. Omaa pätkä Geetä olen kiskonut 8000warnilla ja aina on onnistunut. Tuota riskimmät on usein "isommalla rungolla" ja siisti sovittaminen keulaan menee hankalaksi. Jos tarvii enemmän tehoja (aika harvoin?) niin sit kääntöpyörän avulla...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.11.2016, 17:10
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Risnii Näytä viesti
Olen tässä miettinyt, että vinssi pitäisi geen keulalle saada, mutta kaipaisin kokeneilta vinkkejä. Käyttö on varmasti vähäistä, joten ihan mahottomia ei viitsisi siihen sijoittaa, mutta sitten taas mitään romuakaan ei viitsi asennella. Siispä käytetty on varmasti se paras vaihtoehto, mutta minkäkokoinen jne? Hydraulisen rakentaminenkaan ei välttämättä olisi ihan mahdoton ajatus, mutta onko se kannattavaa?
Itse laitoin Geehen tuollaisen http://www.expondo.fi/msw-offroad-vi...-6124-kg-6025#
On edullinen ja langaton kauko-ohjain oli iso plussa. Satunnaiseen käyttöön on ainakin tähän asti ollut toimiva.
Kuten Petr kirjoittikin, tuollaisen asentaminen on erittäin paljon helpompaa kuin hydraulivinssin ja jos vinssaa kerran tai pari vuodessa niin se on aivan sama kuinka nopea se on. Pienemmän varmaan sais siistimmin keulalle, itse vain järkeilin että kun ostaa noita halpoja vinssejä niin parempi ylimitoittaa jolloin ne todennäköisesti kestävät kauemmin. Ja hintaeroa pykälää pienempään oli vain joku kymppi.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Huomio!!! Kaikki metsästystä/ammuntaa harrastavat offroad miehet ja naiset!!!! TOPPAHOUSU Chit-Chat 87 26.11.2008 14:00
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).