Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.11.2016, 22:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.456
Perusasetus

Käytännössä Suzukissa max. kokonaiskorotus on 77mm alustassa, ja renkaiden halkaisija saa kasvaa alkuperäisestä maksimista 77mm, eli siitä tulee korkeutta n.38mm lisää.

77 + 38 = 115mm. Ihan oikeassahan se katsuri on siinä paljonko saa korottaa kokonaisuudessaan. Sulla on nyt ongelmana juuri se, että et saa katsuriasi uskomaan että jousia takomalla niitä on muokattu siten että SOA- muutoksessa korotus on vain 70mm.


Mene alkuperäisillä renkailla leimalle, ja mitatkaa esim. kattokorkeus niin selviää korotuksen määrä. Vielä parempi olisi, jos löytyisi joku sopiva alkuperäinen akselista- runkoon mitta tehtaan dokumenteista. Voi toki olla hankalaa.
Sitten isompien renkaiden kanssa uudestaan.. toki hidasta, hankalaa, ja kalliimpaa, mutta jos ei muuten onnistu.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2016, 23:05
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.251
Perusasetus

Jälkiviisautta..


Tässä nyt jälkiviisautta mutta vahvistaa jo aiemminkin todettua;kylmää faktaa trafista AINA ennen kuin muutoshommiin lähdetään. Ja se kylmä fakta mielummin paperilla että on sitte konttorilla sanaa vahvistamaan. En yleistä mutta konttoreilla on joskus todella yhteistyö haluttomia idiootteja joita pitää valistaa ja silloin se paperi on poikaa. Itselläni on näköjään niin hankala katsastettava että noin joka toinen tai kolmas vuosi/muutos katsastus ja joutuu selventämään asiaa. Joskus on ollu tilanne se että joutuu kysymään että laitatko leiman vai soitetaanko Trafiin. Yhtään turhaa hylkyä en oo ottanu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2016, 23:50
Maksaa Maksaa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.15
Sijainti: Imatra,
Viestit: 95
Perusasetus

Itse kävin konttorilla joku aika takaperin alustavasti kyselemässä korotuksista..olin vieressä kun inssi soitti trafille ja kysyi neuvoa jimnyn korin korotuksesta, ei ongelmaa totesi trafin päivystävä byrokraatti..1500kg:n sääntö kuulemma vanhentunutta asiaa..että näin..
Korin korotustaen ole toteuttanut mutta iskarit ja jouset muutettiin papereihin ilman rullamittaa, samalla auto muuttui maastohenkilö autoksi, tähän olin pyytänyt maahantuojalta todistuksen soveltuvuudesta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.11.2016, 16:07
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Komppaan tässä jälkiviisaana RIPAXia. Olisi pitänyt käydä muutoksesta keskustelua konttorin kanssa. Kun aikoinaan muutin moottori-laatikko tekniikan VW 1.9td-AW-71 yhdistelmäksi, niin silloin kävin kolme eri kertaa keskustelu palaveria katsastus miehen kanssa. Ja eka palaverissa oli riittävä määrä dokumenttia joilla pystyin osoittamaan lakipykälien mukaisen vaihdoksen mahdolliseksi. Loppu olikin sitten helpompaa.

No eipähän siinä, lakipykälät on pykäliä ja niillä mennään.

Ja kyllähän tässä takaiskun jäljiltä on kuitenkin hiipinyt ajatus kierrejousi alustasta.....siinähän menis talvi illat rattoisasti....mutta ehkä konttorin kautta ekaksi....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.11.2016, 10:38
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maksaa Näytä viesti
Itse kävin konttorilla joku aika takaperin alustavasti kyselemässä korotuksista..olin vieressä kun inssi soitti trafille ja kysyi neuvoa jimnyn korin korotuksesta, ei ongelmaa totesi trafin päivystävä byrokraatti..1500kg:n sääntö kuulemma vanhentunutta asiaa..että näin..
Korin korotustaen ole toteuttanut mutta iskarit ja jouset muutettiin papereihin ilman rullamittaa, samalla auto muuttui maastohenkilö autoksi, tähän olin pyytänyt maahantuojalta todistuksen soveltuvuudesta
Onki tohon 1500kg:n säännön poistumiseen missään mitään virallista tiedotetta tai yms. mustaa valkoisella? Saatto muuten alkaa itteä kiinnostamaan...
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.11.2016, 13:27
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.089
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JouniN Näytä viesti
Onki tohon 1500kg:n säännön poistumiseen missään mitään virallista tiedotetta tai yms. mustaa valkoisella?
Ei se mihinkään ole poistunut, tässä voimassaoleva määräys (kohta 4.8): http://www.finlex.fi/data/normit/425...uuttaminen.pdf

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.11.2016 13:52 Perustelu: linkki
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Auton liikennekelpoisuuden arviointi muutoskatsastuksessa Temutin Chit-Chat 12 09.01.2015 08:07
Vaihtoehtoinen ratkaisu SOAn tilalle? Yere Tekniikka & Jutustelu 5 22.10.2012 10:20
hj soan teko ohjeita? 0ltzi Tekniikka & Jutustelu 5 11.03.2011 22:57
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Soan teko! Tekniikka & Jutustelu 1 10.10.2006 10:23


Sivu luotu: 04:35 (GMT +2).