![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Käytännössä Suzukissa max. kokonaiskorotus on 77mm alustassa, ja renkaiden halkaisija saa kasvaa alkuperäisestä maksimista 77mm, eli siitä tulee korkeutta n.38mm lisää. 77 + 38 = 115mm. Ihan oikeassahan se katsuri on siinä paljonko saa korottaa kokonaisuudessaan. Sulla on nyt ongelmana juuri se, että et saa katsuriasi uskomaan että jousia takomalla niitä on muokattu siten että SOA- muutoksessa korotus on vain 70mm. Mene alkuperäisillä renkailla leimalle, ja mitatkaa esim. kattokorkeus niin selviää korotuksen määrä. Vielä parempi olisi, jos löytyisi joku sopiva alkuperäinen akselista- runkoon mitta tehtaan dokumenteista. Voi toki olla hankalaa. Sitten isompien renkaiden kanssa uudestaan.. toki hidasta, hankalaa, ja kalliimpaa, mutta jos ei muuten onnistu.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
|||
|
|||
Jälkiviisautta..
Tässä nyt jälkiviisautta mutta vahvistaa jo aiemminkin todettua;kylmää faktaa trafista AINA ennen kuin muutoshommiin lähdetään. Ja se kylmä fakta mielummin paperilla että on sitte konttorilla sanaa vahvistamaan. En yleistä mutta konttoreilla on joskus todella yhteistyö haluttomia idiootteja joita pitää valistaa ja silloin se paperi on poikaa. Itselläni on näköjään niin hankala katsastettava että noin joka toinen tai kolmas vuosi/muutos katsastus ja joutuu selventämään asiaa. Joskus on ollu tilanne se että joutuu kysymään että laitatko leiman vai soitetaanko Trafiin. Yhtään turhaa hylkyä en oo ottanu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Itse kävin konttorilla joku aika takaperin alustavasti kyselemässä korotuksista..olin vieressä kun inssi soitti trafille ja kysyi neuvoa jimnyn korin korotuksesta, ei ongelmaa totesi trafin päivystävä byrokraatti..1500kg:n sääntö kuulemma vanhentunutta asiaa..että näin..
Korin korotustaen ole toteuttanut mutta iskarit ja jouset muutettiin papereihin ilman rullamittaa, samalla auto muuttui maastohenkilö autoksi, tähän olin pyytänyt maahantuojalta todistuksen soveltuvuudesta |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Komppaan tässä jälkiviisaana RIPAXia. Olisi pitänyt käydä muutoksesta keskustelua konttorin kanssa. Kun aikoinaan muutin moottori-laatikko tekniikan VW 1.9td-AW-71 yhdistelmäksi, niin silloin kävin kolme eri kertaa keskustelu palaveria katsastus miehen kanssa. Ja eka palaverissa oli riittävä määrä dokumenttia joilla pystyin osoittamaan lakipykälien mukaisen vaihdoksen mahdolliseksi. Loppu olikin sitten helpompaa.
No eipähän siinä, lakipykälät on pykäliä ja niillä mennään. Ja kyllähän tässä takaiskun jäljiltä on kuitenkin hiipinyt ajatus kierrejousi alustasta.....siinähän menis talvi illat rattoisasti....mutta ehkä konttorin kautta ekaksi.... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Viimeksi muokannut -MaTTi- : 07.11.2016 13:52 Perustelu: linkki |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Auton liikennekelpoisuuden arviointi muutoskatsastuksessa | Temutin | Chit-Chat | 12 | 09.01.2015 08:07 |
| Vaihtoehtoinen ratkaisu SOAn tilalle? | Yere | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2012 10:20 |
| hj soan teko ohjeita? | 0ltzi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 11.03.2011 22:57 |
| Soan leimaus BJ:hin | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 04.09.2009 12:33 |
| Soan teko! | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 10.10.2006 10:23 | |