Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2016, 19:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Kannattaa katsoa ennenkuin vie palojen vaihtoon (tai pyytää siellä katsomaan) että onko olkavarsissa olevissa palojen liuku"tapeissa" koloja.. se on ihan yleinen vika kaikissa Jeepeissä missä on ko. knucklet. Minulla on ollut kaikissa kolmessa Jeepissä ne ostohetkellä, kilsoja autoissa ollut 150-260tkm väliltä.

Tämännäköinen on vielä aika miedosta päästä, omissa olleet pahempia:




Jos on nuo urat, niin täytehitsaus ja sitten hionta. Muuten jarrut jumii taas kohta uudestaan ja palat kuluu epätasaisesti.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2016, 23:03
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Viestit: 434
Perusasetus

Palat mie vaihan iha itse. Ja itse asiassa tuo siun päivittely noista kolosista on jäänyt mieleeni jostakin! Joten olen jo varautunut asiaan.
Olen muun puuhan puutteessa muuten lukenut sekä koko zj:tä käsittelevän että nyt zj:tä käsittelevän ketjun kokonaan läpitte. Ja itse asiassa varmaan muutenkin suurimman osan Jeepejä käsittelevistä jutuista täällä ja Overdrivella että siellä jeeppiukkojen omankerhon sivuilta.
Outoja harrastuksia minulla.

Miulla oli tosiaan tarkoitus lopettaa koko autohomma silleen harrastuspohjaisesti kun tuo selkä on niin paksa, ja nuo omat tilat on mitä on. Mutta kun ajelin tuolla perheautolla muutaman päivän ja totesin etten perskules vaan enää pärjää vajaa vetoisella, ja rahat eikä mielenkiinto riitä mihinkään lähes bränikkään japsi tai euro nelikkoon, niin tässä suossa sitä taas rämmitään kaulaa myöten. Tosin Jeeppi ja muutkin jenkkiautot on olleet minulle SE juttu ihan pikkujätkästä asti. Ja ZJ on vielä helppoa ja yksinkertaista teksniikkaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2016, 08:23
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.900
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Ja ZJ on vielä helppoa ja yksinkertaista teksniikkaa.
..Ja ahdasta ja aikaavievää.
Nuo koneet on selkeästi suunniteltu tilavampiin konehuoneisiin.
Ja se per**leen Torxien viljelijä jonka ovat ottaneet palkkalistoilleen joskus.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.11.2016, 21:39
hitsaa hitsaa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.09.12
Sijainti: Stadi
Viestit: 420
Perusasetus

Sektorivarret / Pitman arm


Tein simpukan perushuollon, siinä kului noin vuosi mutta se on eri tarina eikä oikeastaan lainkaan mielenkiintoinen. Mutta, perjantaina sain 1996 ZJ:n alkuperäisen simpukan paikalleen ja siihen uuden kotimaisesta liikkeestä hankitun pitman armin paikalleen. Mutteri momenttiin ja mitä ihmettä, ratissa noin 10 astetta klappia

Tänään sain tilalle käytetyn alkuperäisen Mopar tuotteen. Pieni kuvavertailu ohessa, josta selviää mistä klappi tuli.

Yllä tarvikeosa ja alla käytetty alkuperäinen.


Tarvikeosa paikalleen käsin laitettuna


Alkuperäisosa samoin


Toisesta kuvakulmasta
__________________
Menipähän tuo viimeksi niin nyt ei millään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2016, 17:19
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Mikähän 44re laatikkoa vaivaa kun ei taho kolmoselle vaihtaa käynnistyksen jälkeen. Ei tunnu olevan mitään väliä onko kylmä, kuuma tai kauanko edellisestä starttauksesta on. Ainoa millon ilmenee niin käynnistämisen jälkeen. Hetken kun malttaa ajaa kakkosella niin vaihtaa kolmoselle eikä sen jälkeen mitään ongelmia kunnes taas sammuttaa ja lähtee uudelleen ajamaan. Vaihteiden läpikäynti ennen liikkelle lähtöä tuntuu auttavan.

Tympeä kun lähtee muun liikenteen sekaan niin saa jurnuttaa kakkosella tien tukkeena. Auto siis 96 v8 zj ja 44re laatikolla.

Edit.
Pannat säädetty, tv kaapeli säädetty, öljyt vaihdettu ja määrä tarkistettu moneen kertaan.

Viimeksi muokannut Rocker : 06.12.2016 17:23
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2016, 18:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.480
Perusasetus

Paljonko on pakkasta, tai vaikuttaako se mitään? Ja oletko varma että on nimenomaan ettei vaihda kolmoselle, ettei ole nelonen mikä ei mene päälle?

Jos meinaan kyseessä kovempi pakkanen ja ei mene isoin tai muuntimen lukko päälle niin on ihan normaalia. RE- sarjan laatikoissa on softassa ominaisuus mikä estää isoimman vaihteen ja lukon kytkeytymisen jos lootan sisäinen lämpötila on alle 0℃.

Edit: sisälukutaito.. joo eli ei lämpötilalla väliä. Pitää vähän tutkia asiaa. Mutta koitahan seuraavalla kerralla sellaista että pidä startin jälkeen esim. minuutti- pari N- asennossa (nimenomaan vapaalla, ei parkilla!), ja sitten liikkeelle. Vieläkö tekee samaa?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2016, 18:57
Rocker:n Avatar
Rocker Rocker ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.01.10
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 206
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Paljonko on pakkasta, tai vaikuttaako se mitään? Ja oletko varma että on nimenomaan ettei vaihda kolmoselle, ettei ole nelonen mikä ei mene päälle?

Jos meinaan kyseessä kovempi pakkanen ja ei mene isoin tai muuntimen lukko päälle niin on ihan normaalia. RE- sarjan laatikoissa on softassa ominaisuus mikä estää isoimman vaihteen ja lukon kytkeytymisen jos lootan sisäinen lämpötila on alle 0℃.

Edit: sisälukutaito.. joo eli ei lämpötilalla väliä. Pitää vähän tutkia asiaa. Mutta koitahan seuraavalla kerralla sellaista että pidä startin jälkeen esim. minuutti- pari N- asennossa (nimenomaan vapaalla, ei parkilla!), ja sitten liikkeelle. Vieläkö tekee samaa?
100% varma että kyse kolmosvaihteesta.
Pitää kokeilla pitää n vaihteella ennen liikkeelle lähtöä ja infota mitä teki.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.12.2016, 11:15
pstj pstj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.14
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 79
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rocker Näytä viesti
Mikähän 44re laatikkoa vaivaa kun ei taho kolmoselle vaihtaa käynnistyksen jälkeen. Ei tunnu olevan mitään väliä onko kylmä, kuuma tai kauanko edellisestä starttauksesta on. Ainoa millon ilmenee niin käynnistämisen jälkeen. Hetken kun malttaa ajaa kakkosella niin vaihtaa kolmoselle eikä sen jälkeen mitään ongelmia kunnes taas sammuttaa ja lähtee uudelleen ajamaan. Vaihteiden läpikäynti ennen liikkelle lähtöä tuntuu auttavan.
42RH tekee itsellä samaa, mutta vain kylmänä. Lämpimänä liikkeelle lähtiessä toimii ok.
Plussakeleillä auttoi, kun piti hetken aikaa pakilla ennen liikkeelle lähtöä, eikä vahingossakaan pysähtynyt alkumatkasta. Jo pikkupakkasilla taasen saa ajella työmatkalla kolmisen kilometriä 80km/h alueen alkuun. Vaihtaa isompaa vasta, kun vauhti nousee tuon 80km/h tienoille. Mikäli joutuu ajamaan jonkun perässä hitaammin, ei vaihda kuin ehkä 8km ajon jälkeen.
Ärsyttävä vaiva, jonka kanssa on oppinut kahdessa vuodessa elämään Ei se ainakaan pahemmaksi ole mennyt.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään / Vaihdetaan Jeep Grand Cherokee 4.0 Jeeep O/M/V Ajoneuvot 6 02.02.2012 21:06
M: JEEP GRAND CHEROKEE 5,2 -95 O/M/V Ajoneuvot 0 08.03.2008 13:40
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50
M: Jeep Grand Cherokee O/M/V Muut 1 01.11.2005 19:27


Sivu luotu: 04:41 (GMT +2).