Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2016, 12:04
dodgeram1994 dodgeram1994 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.08.16
Sijainti: suomi
Viestit: 22
Perusasetus

Mihin noilla jenkeillä on niin kiire, auto pitää huoltaa 10minuutin huollossa, pikaruoka, pikakahvi jne jne. Kotia soffalle vissiin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2016, 15:52
33SD:n Avatar
33SD 33SD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 1.534
Perusasetus

Onhan se kätevää jos öljynvaihdon voi teetättää juuri silloin kun itselle sopii.
Kauppareissun yhteydessä tai muuten vaan ohimennessään.
Itse olen korjannut ja huoltanut kaikki autot mitä omistan, paitsi kerran käytin öljynvaihdossa juuri tämmöisessä pikahuollossa ja itse pääsi vierestä katsomaan. Takuuta ei autoissani ole ollut omistusaikanani voimassa. Vanhoja kun ovat.

Syy miksi aloitin tämän viestiketjun on äitini omistama vuoden 2012 saksalainen henkilöauto johon vaihdoin nastarenkaat. Juuri muutahan tämän ikäluokan, ja uudemmille, kulkineille ei pysty tekemäänkään ilman jonkinlaista testeritietokonetta. No kumminkin, autolla on nyt ajettu 120tkm ja se kävi noin kuukausi sitten isossa huollossa merkkiliikkeessä. Ainakin huolto oli kallis, muistaakseni noin 800e, kuittia ei ole nyt nenän edessä. Huoltoon kuului kuitin mukaan mm.automaattivaihteistoöljyn ja suodattimen vaihto ja jarrunesteen vaihto. Renkaita vaihtaessa ihmettelin kun takarenkaitten pultit olivat todella tiukassa. Syy selvisi kun pultit oli kädessä, ne olivat täysin ruosteessa. Ja toisen puolen vanne oli hapettunut napaan tiukasti kiinni. Sitä piti tempoa täysin voimin että sain sen irroitettua. Ilmeisesti tällä merkillä ei renkaita tarvitse irroittaa isossakaan huollossa. Tämä seikka ei tietenkään todista että jotain olisi jäänyt tekemättä. Asia antaa vaan huonon kuvan kyseisen merkin huollon laadusta.

Tämä auto on käynyt myös kalliissa remontissa tämän ison huollon jälkeen. Huollon yhteydessä huomattu vika joka meni onneksi takuuseen. Papereitten mukaan korjauksen hinta oli melkein 2000e.

Viimeisen vuoden sisällä olen joutunut useamman kerran toteamaan että "KAIKKI PITÄIS TEHDÄ ITTE" Mutta ihan kaikkea ei millään kerkeä ja pakko jotain teetättää ulkopuolisilla.
__________________
Marko

Nyt tavoittaa myös whatsappilla.

Viimeksi muokannut 33SD : 01.11.2016 15:54
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2016, 16:55
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 33SD Näytä viesti
Viimeisen vuoden sisällä olen joutunut useamman kerran toteamaan että "KAIKKI PITÄIS TEHDÄ ITTE" Mutta ihan kaikkea ei millään kerkeä ja pakko jotain teetättää ulkopuolisilla.


Mites se menikään


"Laita korjaamo asialle, tee itse perässä"
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2016, 17:08
Swoop Swoop ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.08
Sijainti: Vihti
Viestit: 489
Perusasetus

Töistä käy kuorma-autot huollossa ja eräässä liikkeessä on kuitissa aina lisätty 2L akkuvettä vaikka kaikissa autoissa huoltovapaat akut.

Kaveri käytti skodansa merkkiliikkeessä huollossa ja kuitissa luki että kuskinpuolen oven lukko jumissa ja herkistelty. Avain reikään vain todetakseen ettei käänny mihinkään. Velotettu oli kyllä niinku asiaan kuuluu.
__________________
"I hope that`s okay - if it isn`t, fuck it."
-Lemmy Kilmister R.I.P 1945 - 2015
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2016, 18:08
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 743
Perusasetus

Vähän tuntuu olevan niin että ei sen väliä onko merkkiliike vai ei. Asentajat siellä korjaustyön tekee ja huonot tekee huonosti ja hyvät hyvin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2016, 18:44
fordson fordson ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.07.15
Sijainti: suomi
Viestit: 217
Perusasetus

Voi siinä helposti käydä niinkin että tee ensin itse ja vie sitten korjaamoon. Harva kaveri oikeesti osaa korjata vian kuin vian kotitallissa. Joku ilmastoinnin kompuran vaihto tai kannen höyläys tuottaa tuskaa vaikka ammattilaiselle on helppo homma.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2016, 19:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Sen voi sen kannen ottaa kotona irti ja viedä alan pajalle höylään. Ei ne merkkihuollossakaan niitä ite tee, esmes dieselpumput ja kansityöt teetetään ulkopuolisella.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.11.2016, 19:34
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Voi siinä helposti käydä niinkin että tee ensin itse ja vie sitten korjaamoon. Harva kaveri oikeesti osaa korjata vian kuin vian kotitallissa. Joku ilmastoinnin kompuran vaihto tai kannen höyläys tuottaa tuskaa vaikka ammattilaiselle on helppo homma.

Miksei ilmastoinnin kompuraa voi vaihtaa ite?

Ei se taida pahemmin laturista erota?


Kylmäaineet sitten pitää liikkeessä laitattaa


Eipä ole kauaa sitten kun joku kertoili liikeessä vaihdattaneensa kompuran ja sit täyteltiin viikottain
Meno putki halki, kun oli tongeilla väännetty hampaan jäljetkin oli mutterissa.

Uus putki varaosaputkasta ja ite paikalleen, tosin samalla käytti sen kompuran käsissä, kun jalkansa oli kolistanut, pari pulttiahan sieltä oli puuttunut vaikka koko jalkaa ei ees tarvinnu irroittaa kompuran yläkautta pois nostaakseen

Noh uusia tuumasia pultteja ettimään ja jalka kiinni, kompura paikalleen ja huollossa uudet liemet sisään, koko loppu kesän pelitti ilman ongelmia



Ja oon kyllä sitä mieltä et jos kantta joskus koneistamolla käyttäisin, niin seetit ja ohjarit on ne mitä ne laittaa paikalleen ja loput sit itte, noi seetit ja ohjaritkin on hiukka ehkä, jos vaan ite pystyy, niin sitten



Opelissa oli o-rengas kampuran pyörän takana ja stefa sekä vaihto laskutettu ja paskalla kiilalla sekä vanhalla pultilla kasaan

Joku joskus takajarru remppaa tehny ja säädön lukkosokat painettu säädön taakse, ei mahda olla ihmekkään kun säädöt ei oikeen pelannu


Seat;ista takatolppa poikki ja nojalleen renkaaseen, onneksi meni kantilta laskettaessa eikä pari päivää ennen 100 vauhdissa routaheitossa


Et onhan noita
Itellekkin tullu virheitä väärät hehkut liikkeestä ja vielä kahdesti, edelliset oli väärät ja ne mun laittamat oli väärät
Sit väärä taka-akselin stefa vaniin ja uudestaan stefa vaihtaa, sit kun sai oikean stefan alko se pirulainen pitämään ölpät akseli putkessa
Pajerossa oli sama homma, tosin vaan kahdesti, ennenkuin löyty oikea stefa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.11.2016, 19:37
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson Näytä viesti
Voi siinä helposti käydä niinkin että tee ensin itse ja vie sitten korjaamoon. Harva kaveri oikeesti osaa korjata vian kuin vian kotitallissa. Joku ilmastoinnin kompuran vaihto tai kannen höyläys tuottaa tuskaa vaikka ammattilaiselle on helppo homma.
Kannen höyläyksestä tuli mieleen viimetalvinen sattumus. Ostin auton johon oli juuri tehty kansiremontti Hämeen Dieselissä. Aluksi kaikki toimi hyvin, mutta jonkun viikon jälkeen alkoi oireilemaan kuin olisi kansi halki. Siinä sitten satuin huomaamaan, että moottoriin oli laitettu väärä kannentiiviste. Samasta moottorista on versiot kahdella eri porauksella ja tiivisteen reikä oli liian pieni. Jotenkin vielä voi ymmärtää, että tuollainen virhe voi sattua vaikka ei ammattilaiselle pitäisi. Mutta asian jälkihoito oli sitä luokkaa, että ei tarvitse ks. liikkeen kanssa enää asioida. Melko monta puhelua piti soittaa ennenkuin sain sopivan korvauksen omista töistä, kun itse sen purin ja kasasin uudelleen.
Aiheeseen sivuten, olen sivusta seurannut erään lähisukulaisen ässämersun kanssa touhuamista. Yhtenä talvena se oli ilmajousiin liittyvien ongelmien takia naapurikylän nyrkkipajalla monta kertaa, eikä siitä ehjää tullut. Rovaniemen veholla löysivät vikapaikat heti ja laittoi kuntoon. Muutenkin veho on ainakin tuon ks. auton perusteella tuntunut olevan toimiva korjaamo. Samainen auto on käynyt Rovaniemen Sercapilla joidenkin sähkövikojen vuoksi. Aina ei ole vikaa löytynyt, mutta silloin asia on suoraan todettu, eikä siitä ole silloin laskutettu mitään.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autojen pakkaskestävyys Nerd-O Chit-Chat 22 09.02.2007 22:46
Autojen tyhjäkäyttö sjeeppi Chit-Chat 24 23.03.2006 16:46
Autojen pienoismalleja samisami2 Chit-Chat 10 24.01.2006 15:56
Autojen tyyppiviat! Chit-Chat 3 17.12.2005 10:33
autojen vetopainoista Tekniikka & Jutustelu 16 20.10.2005 12:50


Sivu luotu: 14:03 (GMT +2).