Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 29.10.2016, 19:32
wikke:n Avatar
wikke wikke on kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Perusasetus

Avasiko Perkein silmiä (hieta) lahden toiselle puolelle muutto? Vai ihan vain yleensä ottain...

Kieltämättä jännä juttu että raksoilla osaajista pulaa, samaan aikaan kotimaisia rakentajia kortistot täynnä ja byggilla työnjohtoa lukuun ottamatta liki kaikki entisestä itäblogista. Noh, insinjööriä pukkaa kyllä etelämmästä paikkaamaan työvoimavajetta ja ammattitaidon pulaa...

MiKo:lle voisin sanoa että mailma ei ole aivan niin mustavalkoinen kuin ehkä kuvittelet.

Saanko udella miten vaikkapa pk-seutulainen työtön ajokortiton peruskoulupohjainen nuori pääsee metsä hommiin noh, vaikkapa keskiseen maahan, vaikka työhaluja kovasti olisikin??? Nii´i, kerroppa se... Eipä taida olla palkkauksesta kyse.

Edit: Tuossa kokkaillessa kirjotellessa kesti näköjään niinkin kauan, että pitää kyssäri ulottaa Perkeillekkin.

Viimeksi muokannut wikke : 29.10.2016 19:36
Vanha 29.10.2016, 20:10
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Avasiko Perkein silmiä (hieta) lahden toiselle puolelle muutto? Vai ihan vain yleensä ottain...
No ei avannut, sie unohdat nyt kelle mie tein töitä siellä lahden toisella puolella... Tää on semmoinen useamman vuoden kuluessa syntynyt ketutuksen sekainen omaan kokemukseen perustuva hämmästys.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke
Edit: Tuossa kokkaillessa kirjotellessa kesti näköjään niinkin kauan, että pitää kyssäri ulottaa Perkeillekkin.
No perkei kun mie en näkis tuossa antamassasi esimerkissä mitään ongelmaa. Eli kaikki on mahdollista niin kauan kuin riittää halua. Jos peruskoulutaustainen työhaluinen ajokortiton hesalainen haluaa mettätöihin keski-suomeen, niin mie olen kyl niin lapsellinen että uskon, että se sinne pääsee. Koska olen aivan varma siitä, että mikä tahansa on mahdollista jos HALUAA. Asiasta on perskohtaista kokemusta.
Suurempi ongelma on nää vitun elämäntapatyöttömät jotka ei halua mitään. Ne vois vaikka amp...no jos ne lähettäis vaikka vaihtarina Afrikkaan.
Ei minulla ole vastausta siihen, millä ihmisen voi pakottaa haluamaan jotain. Mutta siitä olen aivan varma, että nyky-yhteiskunta on aivovammainen ja nää vitun Työttömät pilaa paljon niiltä, jotka vastoin tahtoaan on työttömäksi joutuneet. Toisaalta vastehtahtoisesti työttömissä on kyllä varmasti suuri osuus just niitä kellä on työmoraali kunnossa, eli eiköhän ne lähe vaikka liftaten vaikka mettähommiin. Vaikka olisivatkin insinöörejä.

Muihin asioihin mun on varmaan nyt parasta olla ottamatta kantaa ja muutenkaan olla miettimättä, koska mie oon ihan vaan hitsari, eikä mulla ole muutenkaan mitään korrektia sanottavaa mihinkään.
Anteeks, mulla on ekaa kertaa kahteenkymmeneen vuoteen kuumetta. Lupaan rauhoittua pian.

Vanha 29.10.2016, 20:15
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti

Kieltämättä jännä juttu että raksoilla osaajista pulaa, samaan aikaan kotimaisia rakentajia kortistot täynnä ja byggilla työnjohtoa lukuun ottamatta liki kaikki entisestä itäblogista. Noh, insinjööriä pukkaa kyllä etelämmästä paikkaamaan työvoimavajetta ja ammattitaidon pulaa...

MiKo:lle voisin sanoa että mailma ei ole aivan niin mustavalkoinen kuin ehkä kuvittelet.

Saanko udella miten vaikkapa pk-seutulainen työtön ajokortiton peruskoulupohjainen nuori pääsee metsä hommiin noh, vaikkapa keskiseen maahan, vaikka työhaluja kovasti olisikin??? Nii´i, kerroppa se... Eipä taida olla palkkauksesta kyse.

Mikä on mailma? Postimies ilman L-kirjainta?

Yhden kommentin perusteellako luulet tietäväsi minun ajatusmaailman? 😬 Ymmärrän kyllä, että haluja on, mutta järjestelmä on tehty kannattamattomaksi ottaa työ vastaan, varsinkaan jos se ei ole kovin pitkäaikaista.
Viestiketju on lukittu

Luokat
vituttaa

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä vituttaa vuonna 2015 Tojo4wd Chit-Chat 1257 31.12.2015 08:59
Kerro mikä vituttaa vuonna 2014 mäksä Chit-Chat 1587 01.01.2015 06:27
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä vituttaa vuonna 2012! Rompe1 Chit-Chat 1140 03.01.2013 18:50
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28