Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2016, 06:05
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.910
Perusasetus

Mulla olis pihalla koko kinkäppi jossa paikallaan RD28, luvallisesti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.10.2016, 07:27
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Joo. Mistä tuo ld moottori on peräisin? Enpä kyllä ajatellutkaan moista asiaa, mutta yhtäkkiä kuulostaa työläältä?

Toi auto pitäs kuitenki kohtuu aikataululla saada ajoon. Jos entinen kansi ei ole haljennut niin varmaan se höylän kautta täytyy puottaa takasin keulalle. Onko näissä sinkuvat kansipultit vai meneekö vanhoilla?

Tulevaisuutta ajatellen kyllä tekis mieli ostaa toi takaveto varaosiksi ja kyllä tuo isomman moottorin vaihtokin alkoi itämään mielessä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.10.2016, 12:46
Mr_Peace Mr_Peace ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: Nastola
Viestit: 235
Perusasetus

Listaa LD koneella olleista
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_L_engine#LD28
Listaa RD koneella olleista
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_RD_engine
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.10.2016, 13:29
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mr_Peace Näytä viesti
Ourait. Olishan tuommonen 6 mukinen hieman miehekkäämpi murikka keulilla, mutta nyt kyllä tilat ja aika pakottaa kasaamaan ihan tolla vanhalla kokoonpanolla tuon.

Olis kysymys kansipultteihin liittyen. Autodata antaa momentit ja lopuksi kaikki 90 astetta kiinni. Pulttien vaihdon kohdalla lukee kuitenkin: ei.

Eli eikö nuo asteet viittää vähän sinkuviin pultteihin? Tohtiiko kasata vanhoilla vielä? Sen verran uusien hintoja katoin, että motonetissäkin yli 70 euroa satsi.

Kiitos etukäteen!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.10.2016, 23:45
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Viestit: 419
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vinkkura Näytä viesti
Ourait. Olishan tuommonen 6 mukinen hieman miehekkäämpi murikka keulilla, mutta nyt kyllä tilat ja aika pakottaa kasaamaan ihan tolla vanhalla kokoonpanolla tuon.

Olis kysymys kansipultteihin liittyen. Autodata antaa momentit ja lopuksi kaikki 90 astetta kiinni. Pulttien vaihdon kohdalla lukee kuitenkin: ei.

Eli eikö nuo asteet viittää vähän sinkuviin pultteihin? Tohtiiko kasata vanhoilla vielä? Sen verran uusien hintoja katoin, että motonetissäkin yli 70 euroa satsi.

Kiitos etukäteen!
En oo kuullu että astekiristys vaikuttais noiden venymiseen.. Yleensä jos vedellää pelkkiin momentteihin, ni sillo pitää jälkikiristää. Mut asteille ku vetää ni ei tarvi.
Torxit ja E-kantaiset yleensä on venyvii pulttei. Kun taas esim 6- ja 12-kulmaiset ei oo. (tai näin jostai lueskelin joskus... voi olla legendaakin..)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.10.2016, 19:26
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Yleensä lopuksi asteilla kirittävä pultti on venyvä. Voi olla että niitä ei suositella vaihdettavaksi joka kerta, vaan valmistaja on ilmoittanut sallitun venymän pultille että sen voi vielä käyttää uudestaan. Tätä tietoa ei välttämättä löydy muualta kuin valmistajan omasta korjaamomanuaalista, eli kyselyä merkkihuoltoon jos epäilyttää käyttää vanhoja. Itse olen käyttänyt uusia pultteja näissä vanhemmissa autoissa, kun mistäs sitä voi koskaan tietää monesti ne on jo löysätty ja kiritty uudelleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2016, 21:22
vinkkura vinkkura ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 21.10.16
Sijainti: 016
Viestit: 10
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kenppi Näytä viesti
Yleensä lopuksi asteilla kirittävä pultti on venyvä. Voi olla että niitä ei suositella vaihdettavaksi joka kerta, vaan valmistaja on ilmoittanut sallitun venymän pultille että sen voi vielä käyttää uudestaan. Tätä tietoa ei välttämättä löydy muualta kuin valmistajan omasta korjaamomanuaalista, eli kyselyä merkkihuoltoon jos epäilyttää käyttää vanhoja. Itse olen käyttänyt uusia pultteja näissä vanhemmissa autoissa, kun mistäs sitä voi koskaan tietää monesti ne on jo löysätty ja kiritty uudelleen.
Joo pitääpä jostain selvittää. Semmostaki tietoa kyllä netistä löysin, että venyvät on yleensä kokonaan kierteytetty tai niissä näkyisi jo selvästi joku kohta josta venyny tai tarkoitus venyä. Tiedä häntä.. ?

Jospa nyt aluksi mittailisi, että ovatko edes keskenään samanpituisia. Tuntuu tuo 60-70euroa kyllä kansipulteista melko suolaselta hinnalta, eikös ne oo ihan pari kolme kympsää yleensä? :O

Kansi piti paineet ja on höylätty. Tiivistesarjaa ootella, että pääsee kasaamaan. Alkoi vähän ikävästi tää oma kingcab harrastus, mutta eiköhän se tästä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 06:28 (GMT +2).