Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.09.2016, 16:16
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.565
Perusasetus

Kuten tuossa edelliset ovat jo vastailleet, pumpun ajoitus voipi olla pielessä. Joko pumpun ja nokka-akselin välinen ja/tai nokka-akseli jolloin pumppukin menee pieleen.
Hätäinen ja normaaliakin rumempi käyntiääni viittais tosiaan liian aikaisella olevaan, myöhäisellä oleva tekis tästä sepelimyllystä pehmeästi käyvän ja huonosti käyntiin lähtevän.
Mun kokemukset peräisen Volvosta mutta peruspata on sama.

__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.09.2016, 16:59
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Esikammiokone käy vaikka olis pytyllä ajotus pielessä.. toki oma vitoskone oli pytyn myöhäsellä ja otti kierroksia tosi rauhallisesti..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.09.2016, 07:29
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 501
Perusasetus

Onko ne irroittanu siitä remontin yhteydessä kampiakselin kunkkupulttia? Tässähän on ilmeisesti ne neljä pienempää pulttia joilla hihnapyörä lähtee irti? Kannattaa tarkistaa väpättääkö se kampiakselin hihnapyörä, ja jos väpättää niin silloin siitä on kampiakselin pää kierossa ja sen joutuu kalvaimella jyrsimään suoraksi. Tämä vaikuttaa myös pumpun ajoitukseen, ja aiheuttaa myös pitkää starttia, tehottomuutta ja karkeata käyntiä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.09.2016, 13:12
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Nyt ku on näin moni muukin sitä mieltä että ajoitus ei ole oikein niin taidankin käydä huomenna taas kyselemässä mitä tehdään.. olenhan kumminkin maksanut oikein tehdyn työn. Onneksi ei ole hinausmatkaa kuin n. 800m ammattikoululle.. eikä sitä nyt ole ku kerran jo sinne hinattu ja pois..

On ollu kyllä sen verran makoisasti vastoinkäymisiä että toivottavasti sais jatkossa elää hieman rauhallisemmin tämän auton kanssa.. johan siellä uutta osaa on kohta jo nii paljon poljettu
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.09.2016, 10:19
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Opettaja kertoi että jakopää on kyllä työkaluin tehty ja ajoitettu heittokellolla.. eli häne mielestää ei olisi ajoituksessa vikaa.

Keksiikö arvon offipalstalaiset muita syitä tuohon kuvailuuni?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.09.2016, 10:28
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Pystytkö ottaan videoo siitä miten se käy nyt? Tuo että syöttöpumppu on pytyllä pielessä niin pystyy ajottaan oikein jne. kaikki vaikuttaa olevan oikein. Mutta ei vaan käy kunnolla. Jos on esim. unohtunu koululla lukita syöttöpumppu remmin vaihdon ajaksi niin tuo syöttöpumppu voi "nuljahtaa" nostolta eteen tai taaksepäin. Toisessa tapauksessa se menee jo pytyllä pieleen.

Tässä joku video siitä käynnistä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.09.2016, 22:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Opettaja kertoi että jakopää on kyllä työkaluin tehty ja ajoitettu heittokellolla.. eli häne mielestää ei olisi ajoituksessa vikaa.

Keksiikö arvon offipalstalaiset muita syitä tuohon kuvailuuni?
En nyt tiijä liittyykö tähän, mutta aika pirullisia koneita tuntuu olevan ajottaa oikein. Tuolla yks näkemys: http://www.brick-yard.co.uk/forum/to...opic26994.html
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.09.2016, 19:06
miksi miksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.13
Sijainti: Nastola
Viestit: 79
Perusasetus

Ei se oo paha tarkistaa ittekkään, jos vaan uskaltaa kattoa sitä.
Vaihteiston päällä on kumitutti jonka alta näkyy vauhtipyörää pikkasen, sieltä löytyy se nollakohta kun pyörittelee, venakopan kun ottaa irti niin näkee koska se sytty on ykkösellä. Nokka-akselin päässä, mistä lähtee syöttöpumpulle hihna on hahlo joka pitää olla vaakasuorassa kun ykkösessä on venttiilit ylöspäin. Tämän näkee osassa jotenkin ilman hihnapyörän irroitusta, mutta hyvin huonosti. Tässä kohtaa kannattaa katsoa ennen kuin irroittaa mitään pyöriä syöttöpumppun hihnapyörää, että onko siellä merkkiä, kaikissa ei ole, jos ei ole niin merkkaa vaikka valkoisella tussilla hihnapyörään pisteen ja sitten sen pumpun telineeseen kanssa pisteen.
Se meinaan 99.9% varmuudella pyörähtää suuntaan tai toiseen jos ei sitä saa pysymään avaimella tms paikallaan. Joissain on selkeät merkit ja silloin se ei ole ongelma.
Kampiakselilla 0 kohta, nokka ykkösen nokat ylös, nokan takapäässä ura suorassa, niin koneen perusajoitus on kohdallaan. Jos se ei ole kohdallaan niin nokan etummaista hihnapyörää löysäten ja kopauttaen irti sen voi ajoittaa uudelleen.

Peruskone kun on ok niin voi murehtia pumppua, jos siellä on merkit niin siitä saadaan perusajoitus silleen että sitä voi käyttää. Heittokellolla sen saa sitten tehtaan arvoihin, tarkasti. Jos se ei ole kohdallaan niin hihnapyörää nokalla voi kääntää miten vaan että se menee kohdalleen kunhan ei vain kone pyörähdä.
Syöttöpumppuun saa ennakkoa lisää kun kääntää syöttöpyörää, nokkaan nähden vastapäivään ja myöhäisemmälle kun kääntää myötäpäivään.

AAB koneissa on pirusti eroja syöttöpumpun polttoaineen määrässä. Osassa pumppu ei anna polttoainetta tarpeeksi ja osassa sitä on voinut diy mies raplata sekasin.
Mustaa tulee näissä koneissa jos syötönmäärää on ruuvattu ulkoisesta ruuvista rajusti lisää, sekä jos kaasuakseli on vaihdettu jossain kohtaa ja asetettu hammastuksessa pieleen.

Omassa tuli mustaa aivan älyttömästi, mutta ei kulkenut juuri mihinkään. Peruskoneen ajoitus tarkastettiin ja se oli ok, pumppu oli yhden hampaan pielessä. Sillä se lähti käymään hyvin, mutta tehot loppu kun sai 90km/h mittariin. Pumppu perusajoitukselle ja se otti 110km/h. Pumppua oli ruuvattu tehon toivossa ihan älyttömästi, eli ulkoinen ruuvi oli ihan pohjassa. Sen kun otti auki kone ei jaksanut pysy käynnissä kunnolla. Pumpun kansi pois ja ihmettelemään sisälle, siellä ei ollut edellinen kaasuakselin vaihtaja saanut osumaan sitä polttoaineen määräannostelijan haarukkaa oikeaan asentoon suhteessa siihen kaasuvipuun pumpun ulkopuolella. Vaihdoin uuden kaasuakselin ja laitoin sen silleen että se saa kaasupohjassa melkein maksimimäärät polttoainetta. Mustaa tulee vain kiihdyttäessä hetken ja ei tuo ole pahemmin tientukkona.
Jos tuon huoltokirjaan on uskomista, niin kone olis alkuperäinen ja kilsoja on maltilliset 630tkm

Itellä ei ole tuota heittokelloa ollut ajoittamisessa mikä tekee siitä pumpun hienosäädöstä korvakuulolla hieman hidasta, mutta koko jakopääremppa kaikkineen menee kait kolmeen tuntiin jo.

Toinen portteri rääkäsee kanssa startti tilanteessa, siihen pitäs jaksaa keskittyä kanssa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään VW T4 Transporter 2.4D -90 Bonne O/M/V Ajoneuvot 0 13.08.2014 13:50
Myydään VW Transporter T4 2.4D -92 purkuun Hegeli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.04.2013 17:50
Myydään VW Transporter T4 -97 2,4D pitkä KarvaTurpa O/M/V Ajoneuvot 4 29.04.2012 17:31
VW Transporter T4, 2.4d syncro vaihdelaatikon irroitus TimoV Tekniikka & Jutustelu 8 27.08.2010 17:20
OT M/V Transporter T4 2.4D -90 Racingrabbit O/M/V Muut 1 20.03.2005 21:54


Sivu luotu: 01:54 (GMT +2).