Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.08.2016, 08:32
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.662
Perusasetus

kiitos minä kysyn kaverilta oliko turbiini irti.

__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.08.2016, 19:42
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Eli pakki siis toimii, luin ensin nopiasti väärin että pakki toimisi huonosti.
Olettaen että autossa on alkuperänen A442f sähköohjattu versio, eikä vaihdettu edeltävä mekaaninen joka on myös a442f malliltansa. Sähköohjattu on tullut käyttöön 8/1992.
Pdf opuksessa (englanniksi), joka löytyy googlaamalla rm315e, on ohjeet vikakoodien luentaan. Ajonopeustieto saadaan kahelta anturilta, toinen on vaihteiston sisällä, toinen mittaristossa. Lisäksi on moottorin käyntinopeus ja kaasun asentoanturi.
Vianhakukaavion mukaan päädytään kaasun asentoanturiin, siinä on ohjeet jännitteiden mittaukseenkin.
Lisäksi haittaa voi aiheuttaa jarruvalokytkin, eli ei vaihda ylös jos painaa jarrua..
Toinen vaihtoehto, jos solenoideissa olisi vikaa, on irrottaa laatikon vasemmalla puolen oleva pistoke, tällöin laatikko toimii pakko-ohjattuna näin;
D = 4 kytketty
2 = 3
L = 1

Ohjausvaijerin liike muuttaa tässä mallissa vain linjapainetta. Ohjeen mukanen säätö on noin 2 mm näkyvillä, vaijerissa oleva holkki suhteessa kuoreen, kaasu nollilla.

Edeltävässä mallissa vaijerin säätö pitäisi olla todella pielessä (kireällä) jotta vaihtaa vasta liki täysillä kierroksilla. Vaijerista loppuu liike ennenkuin kaasupoljin on pohjassa.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 27.08.2016 19:46
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2016, 07:32
BENJAMIN BENJAMIN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.08.09
Sijainti: Kemiönsaari
Viestit: 361
Perusasetus

Turbiinista kun keskustellaan niin heräs kysymys .
Tehdäänkö turbiinille mitään huolto / tarkastuksia ennen kuin on mitään varsinaista vikaa ?

Tuli vaan mieleen kun lähiaikoina on moottorin vaihto edessä että pitäiskö turbiinille samassa tehdä jotain ?
Laatikkoon oli vaihdettu joku master kit 30 tkm.sitten,mutta ei turbiinille mitään.
Vm -91 ja takana noin 670.000 km.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.08.2016, 00:47
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Benjamin, Ei ellei lock-upin toiminnassa ole ollut häikkää, tai ollut todella kuminauha liikkumaan. Kunnon tarkistushan vaatii auki sorvauksen ja kasaan hitsauskin on vähintäänkin yhtä tarkkaa. Jotkut laatikkosepät näitäkin toki tekee.

Tuosta lock-upista, omassa kotterossa ilmenee harvakseltaan luistoa, pintakaasullakin 65-80 vauhdissa, ei ole tasainen vaan ravistaa kuin sintterikytkin. Olen tullut siihen tulokseen että lukon ohjausventtiilit takertavat tai linjapaine nousee liikaa ja ohjaa lukkoa pois päältä. Sehän kytkeytyy kun muuntimen paluukierto suljetaan. Selventäs asiaa kun sais paine ja lämpömittarin laitettua. Viimeksi kun värkkäs, vaihtelevaa nopeutta körötellyttä muoria ohittaesa luisti taas ravistamalla sekunnin kaks, painoin tallan kickdownille, 3-4-lockup vaihto, ei mitään luistamisia eikä sen jälkeenkään uudellakaan kiihytyksellä.
Sikäli kummaa, että ulkomaalaistenkaan keskusteluista ei ole löytynyt samoja oireita.
Vaihdan taas talveksi öljyt lootaan, sekä nyt suodattimenkin jos on sen näkönen.
Venttiilipakan ropleemiin kyllä löytyy ratkasu australiasta, uudelleen kalibroitu hd pakka jossa painetasot ym. on kerrala paremmat. Sivu on automatictransmission.com.au
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja

Viimeksi muokannut mhk : 30.08.2016 00:49
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.08.2016, 22:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
..........
Vaihdan taas talveksi öljyt lootaan, sekä nyt suodattimenkin jos on sen näkönen.
Venttiilipakan ropleemiin kyllä löytyy ratkasu australiasta, uudelleen kalibroitu hd pakka jossa painetasot ym. on kerrala paremmat. Sivu on automatictransmission.com.au
Hdj-80:n automaatti, siis ainakin nämä hydrayliset/mekaaniset eivät sisällä vakiona vaihdettavaa suodatinta, siis pestävä "siivilä".
Jostain joskus kuukkeloin tuon pesuohjeen, ja hetken ihmeteltyä päädyin pesemään tuon valopetroolilla.
Siis laakeaan astiaan suodatin/siivilä, ja sitten valopetroolia suodattimen liittimestä sisään, antaa liota muutama tunti, ja sitten ylös ja paineilmaa suodattimeen vastavirtaan...
Sama homma uudelleen, ja eipä enää noita pikapisteitä näkynyt.

Ja ne aussit teki muistaakseni jotain "ohjelmointia" tuolle venttiilikoneistolle, ei pelkästään säätöä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.08.2016, 20:05
lepa77:n Avatar
lepa77 lepa77 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 26.10.10
Sijainti: Salo
Viestit: 3.662
Perusasetus

kaverin hdjiin vika löytyi.
vika oli nopeusanturi numero2 toinen johto poikki vika oli mutta haasteellinen.nyt toimii
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.09.2016, 13:22
rattimies rattimies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Ingå
Viestit: 348
Perusasetus

Miten nämä muovilärpäkkeet/ritilät takaikkunoiden kulmissa ovat kiinnitetty, lähteekö irti vain varovasti vetämällä? Mulla uittaa vettä auton takakontin nurkkiin sisälle kovalla sateella ja epäilys että tapahtuu jostain näitten ritilöiden alta ehkä..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2016, 12:11
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Hdj-80:n automaatti, siis ainakin nämä hydrayliset/mekaaniset eivät sisällä vakiona vaihdettavaa suodatinta, siis pestävä "siivilä".
Jostain joskus kuukkeloin tuon pesuohjeen, ja hetken ihmeteltyä päädyin pesemään tuon valopetroolilla.
Siis laakeaan astiaan suodatin/siivilä, ja sitten valopetroolia suodattimen liittimestä sisään, antaa liota muutama tunti, ja sitten ylös ja paineilmaa suodattimeen vastavirtaan...
Sama homma uudelleen, ja eipä enää noita pikapisteitä näkynyt.

Ja ne aussit teki muistaakseni jotain "ohjelmointia" tuolle venttiilikoneistolle, ei pelkästään säätöä...
Niimpä, imusihti se lähinnä on, laakeassa kotelossa. Mutta sattuu olemaan hyllyssä.
Sen lisäksi että tekevät uudet jouset karoille ja paineventtiileille jotka lisäävät paineita, karat tekevät ylikokoon ja suurentavat kanavia virtauksen lisäämiseksi muuntimelle ja jäähdytyskiertoon. Ainakin nuo muistelisin jossain videossa selitetyn. Edullisemmalle koneistolle tulis hintaa arviolta tonnin euroissa, rahti ja tullit karkeasti arvioituna. (+alv ) Pantin, reilu 400 ottavat myös ja pari kuuta aikaa lähettää vanha pakka takaisin.
Pitäs kysyä mitä tuo extreme pakka kustantaisi tänne.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.09.2016, 21:39
Rauta Rauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 68
Perusasetus

Männäntapit


Sattuuko kenelläkään olemaan tietoa mistä saattaisi löytää männäntapit 1 hd-t koneeseen? Osat haettu koneistamolta ja eivät siellä löytäneet tappeja mistään.

Koneella ajettu 750tkm. Sylinterit hoonattu, kampiakselin kaulat kiiloitettu, männät kävisivät vielä, kiertokannen helat vaihdettu, venttiilin ohjurikumit vaihdettu. suuttimet korjattu. Olisikohan siinä suurimmat hommat mitä tehtiin. Yllättävän vähällä pääsi. Mutta männäntappeja olisin vailla, jos joku osaisi ohjata oikeaan suuntaan. Tai sitten joutuu ostaa vaan uudet männät ja tapit.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.08.2016, 00:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Eli pakki siis toimii, luin ensin nopiasti väärin että pakki toimisi huonosti.
Olettaen että autossa on alkuperänen A442f sähköohjattu versio, eikä vaihdettu edeltävä mekaaninen joka on myös a442f malliltansa. Sähköohjattu on tullut käyttöön 8/1992.
Pdf opuksessa (englanniksi), joka löytyy googlaamalla rm315e, on ohjeet vikakoodien luentaan. Ajonopeustieto saadaan kahelta anturilta, toinen on vaihteiston sisällä, toinen mittaristossa. Lisäksi on moottorin käyntinopeus ja kaasun asentoanturi.
Vianhakukaavion mukaan päädytään kaasun asentoanturiin, siinä on ohjeet jännitteiden mittaukseenkin.
Lisäksi haittaa voi aiheuttaa jarruvalokytkin, eli ei vaihda ylös jos painaa jarrua..
Toinen vaihtoehto, jos solenoideissa olisi vikaa, on irrottaa laatikon vasemmalla puolen oleva pistoke, tällöin laatikko toimii pakko-ohjattuna näin;
D = 4 kytketty
2 = 3
L = 1

Ohjausvaijerin liike muuttaa tässä mallissa vain linjapainetta. Ohjeen mukanen säätö on noin 2 mm näkyvillä, vaijerissa oleva holkki suhteessa kuoreen, kaasu nollilla.

Edeltävässä mallissa vaijerin säätö pitäisi olla todella pielessä (kireällä) jotta vaihtaa vasta liki täysillä kierroksilla. Vaijerista loppuu liike ennenkuin kaasupoljin on pohjassa.
Juttelin puhelimessa auton omistajan kanssa, ja kertoi, että laatikon ECU:n sulakkeen irroittamalla laatikko on suurimmalla vaihteella, (taikka joka tapauksessa suuremmalla kuin tuo ykkönen)?

Ja että sulake paikallaan ykkönen ja pakki toimii.

P.S kojelaudassa ja vaihdekepissä kuulosti olevan k.o kytkimet, siis tuo sähköohjattu 442

p.s.s molemmat nopeusmittausanturit löytyy vaihteisto/jakolaatikko paketista.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.08.2016, 00:56
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Juttelin puhelimessa auton omistajan kanssa, ja kertoi, että laatikon ECU:n sulakkeen irroittamalla laatikko on suurimmalla vaihteella, (taikka joka tapauksessa suuremmalla kuin tuo ykkönen)?

Ja että sulake paikallaan ykkönen ja pakki toimii.

P.S kojelaudassa ja vaihdekepissä kuulosti olevan k.o kytkimet, siis tuo sähköohjattu 442

p.s.s molemmat nopeusmittausanturit löytyy vaihteisto/jakolaatikko paketista.
Niinhän sen kuuluuki tehdä, jotenka tarvis tehä diagnoosi laskemalla od valon vilkutus ja mitata kaasuasentoanturin toiminta testipistokkseesta.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 18:37 (GMT +2).