Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.08.2016, 21:28
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.284
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Karvapöpö Näytä viesti
Noniin, nyt tuli sitten purettua tuo Jeepin taka-akseli ja kyllähän sieltä murusia ja palasia tuli syliin. Kumma, etten yhtään huomannut kun alle 100km sitten vaihdoin peräöljyt. Ei oikein tiennyt mitä etsiä.
Kaikki hampaat oli ehjät, eikä näyttänyt ees pahemmin kuluneelta omaan silmään. Kuvia nyt ei tarttunut matkaan.
Sama näky oli mullakin viime keväänä

__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.08.2016, 06:16
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Melkolailla tuollaiselta poskirattaat yleensä näyttää Danan akseleissa. Melkolailla tuollaiselta myös yleensä näyttää Danan akselin kitkapakat kun niitä on vaihtamassa. Aika monessa osassa tulevat ulos..
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikaelt Näytä viesti
Sama näky oli mullakin viime keväänä
No sittenhän tää on ihan peruskauraa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.08.2016, 18:03
Karvapöpö:n Avatar
Karvapöpö Karvapöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.10
Sijainti: Porvoo
Viestit: 306
Perusasetus

Noniin, uudet kitkalevyt ja muut perän tilpehöörit hankittuna, (suuret kiitokset Jamantille nopeasta palvelusta) tarkoitus oli laittaa takaisin nippuun uusilla osilla, mutta nyt tulikin tenkkapoo.


Eli tuo hajonnut painelevy on ilmeisesti jonkun aikaa pyörinyt tuolla ja järsinyt itselleen luultua pahemman kolon. Eli nyt jos laitan nuo uudet levyt lukituksineen, niin käykö siinä vaan niin, että se lukitus murtuu taas ja päästää sen levyn pyörähtämään, kun ei mikään tue sitä sivuttaissuunnassa?



Tuollakin näyttää jotain käyneen välissä. :s

Mitäs nytten tehdään?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2016, 10:01
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Kohta on edessä palkkihelmojen rakentaminen Cheroon. Palkkihelmojen malleja löytyy pilvin pimein, mutta lähinnä kaipaisin toteutuksia jotka kestävät maastotunkilla nostelun helmapalkista tai siihen hitsatusta kylkiputkesta.

Äkkiseltään pelkkä helmakotelon tilalle hitsattu palkki ei vaikuta riittävän jämäkältä tälläiseen rungottomaan autoon.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2016, 11:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samikoo Näytä viesti
Kohta on edessä palkkihelmojen rakentaminen Cheroon. Palkkihelmojen malleja löytyy pilvin pimein, mutta lähinnä kaipaisin toteutuksia jotka kestävät maastotunkilla nostelun helmapalkista tai siihen hitsatusta kylkiputkesta.

Äkkiseltään pelkkä helmakotelon tilalle hitsattu palkki ei vaikuta riittävän jämäkältä tälläiseen rungottomaan autoon.
Leikkaat kynnyksen alta alkuperäisen helman pois, ja hitsaat siihen tilalle 50 x 150 palkin (esim. 100 x 50 + 50 x 50). Kyllä se todellakin kestää ilman mitään ongelmia, ei se runko autoa autuaaksi tee.. voi vielä halutessaan sitoa helmatpalkit koripalkkeihin jos tuntuu että ei kestä. Tosin ne kyllä kestää, ainakin omat molemmat XJ:t kesti ja samoin on kestänyt ZJ viimeiset viisi vuotta.. ja aika antaumuksellista kipeää olen antanut välillä niille kaikille


XJ:ssä (miksei myös ZJ:ssä) paras tulos tulee kun leikkaa helmakotelon kynnyksen vaakapintaan asti ja sitoo helmapalkin a-, b- ja c-pilareiden alapäähän jätettäviin "lirpakkeisiin". Silloin joutuu hieman muokkaamaan ovien alareunoja, mutta on oikeastaan aika helppo homma, ja samalla kasvaa helman alla maavara n.10cm

Eli siis jokseenkin tällä systeemillä:

http://www.jeepforum.com/forum/f11/t...ml#post5107992








__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2016, 18:35
Samikoo:n Avatar
Samikoo Samikoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.07
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 135
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Leikkaat kynnyksen alta alkuperäisen helman pois, ja hitsaat siihen tilalle 50 x 150 palkin (esim. 100 x 50 + 50 x 50). Kyllä se todellakin kestää ilman mitään ongelmia, ei se runko autoa autuaaksi tee.. voi vielä halutessaan sitoa helmatpalkit koripalkkeihin jos tuntuu että ei kestä. Tosin ne kyllä kestää, ainakin omat molemmat XJ:t kesti ja samoin on kestänyt ZJ viimeiset viisi vuotta.. ja aika antaumuksellista kipeää olen antanut välillä niille kaikille
Palkin kesto ei epäilytä, vaan korin muodossaan pysyminen. Edelliseen rungolliseen autoon hitsasin helmaputket suoraan runkoon, ja koko toisen kyljen pystyi tunkkaamaan ilmaan putkesta. Pikkurenkailla ja vinssittömänä tätä piti tehdä yllättävän usein.

Noita samoja kuvia on tullut tutkittua, tosin jostain syystä alkuperäisen helman mallinen ratkaisu miellyttää enemmän. Ehkä on vaan kokeiltava ja uskottava että kestää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2016, 18:46
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Meinaat, että se alkuperäinen 0,75mm paksuinen on vahvempi rakenne?
Olen itse tiputtanut Jeeppejäni monta kertaa lähes metristä palkkihelmojen varaan, ja käytän niitä koko ajan puiden ja kivien kiertoon nivelpisteinä ja vedän ihan surutta niiden kanssa kivien yli raapien. Ei ole ollut moksiskaan.

Pelkät palkkihelmat hitsaamalla niin XJ:ssä kuin ZJ:ssä korin natinat ja nitinät vähenee selvästi.
Porukka ajaa jenkkien pahimpia kivikkorytyytyksiä tuolla rakenteella ja ne kestää. XJ:n korin heikot paikat on ihsn muuaalla. Älä turhaan ala keksiä pyörää uudestaan, kun hyväksi ja kestäväksi havaittu totetutustapa on olemassa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 09:51 (GMT +2).