Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.08.2016, 21:21
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Hinnasta tiä mut ookko kuullu ikinä mynäpumpuista...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.08.2016, 22:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Kyllä vaan taitaa olla edullisempaa hommata OM605 joko vaparina tai alkup turbomallina kuin ruveta 602 sta ahtamaan, jollei ole osia kovasti valmiina.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.08.2016, 23:01
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Perusasetus

Pitääkin tutkia hintoja vähän tarkemmin, kiitos vinkistä!
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.08.2016, 07:50
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Kyllä vaan taitaa olla edullisempaa hommata OM605 joko vaparina tai alkup turbomallina kuin ruveta 602 sta ahtamaan, jollei ole osia kovasti valmiina.

Jos edullisesti saa niin mikä ettei. Alkuperäinen turbokone on aina "alkuperäinen". Vaparin ahtamisessa on kuitenkin taas samat hankinnat edessä (pakosarja, ahdin, pumppu jne). Vähän riippuu myös tehotavoitteista ja käytöstä.

Näytti olevan jollain mersufoorumilla myynnissä 605tbokone 1500€. Koneen kunto jää usein arvoitukseksi jos kone on jo irrallaan. Oman koneen kunto on usein tiedossa. Kaikkein edullisimmaksi tulisi jos löytyisi sellainen koko auto, jossa olisi hyvä kone mutta vaikka osittain kolaroitu tai muuten huono kori (ruotsi/saksa)...ottaa kone siitä ja myydä muu käyttökelpoinen tavara eteenpäin. Toki aikaa ja vaivaa on tässä vaihtoehdossa eniten.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.08.2016, 08:43
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Perusasetus

Nuo koneet on kyllä aina arvoitus kun lähtee ostamaan mutta voinan se kanki omastakin kurkata koskavaan, mistä näistä koskaan tietää !

Onkohan vakio pumppu mitenkään tuunsttavissa turbolle...
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.08.2016, 08:53
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Ja öljyruiskujen puutetta ei kannata säikähtää onnistuu nimittäin laittaa myös vaparin lohkoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.08.2016, 10:21
Kasper Kasper ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.15
Sijainti: Turku
Viestit: 452
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ja öljyruiskujen puutetta ei kannata säikähtää onnistuu nimittäin laittaa myös vaparin lohkoon.
Onko heittää heti niksit siihen hommaan?
__________________
Kun ei vaan mittään sattuis!

Kokeillaas kerran vielä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.08.2016, 11:24
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Älä suotta jos et aio ottaa kaikkea irti ja ajat vielä vaunuperässä kaasupohjassa pitkiä matkoja? Tuo ehdottamani edullinen ja vaivaton "bolt on" 200hv /400NM luultavasti pysyy kasassa ehyessä moottorissa ja maasturointikäytössä (vain lyhyitä hetkiä kaasu pohjassa), tarvittavat osat löytyy "satasilla" (paitsi pumppu).

Jos tehotavoite on tyyliin 300/500 niin sitten suosiolla alkuperäinen turbokone (mieluimmin 605) paikalleen. Niissä on muutakin "parempaa" kuin öljysuihkut. Ja nykymoottorin sisuskalujen muuttaminen kohti kestävämpää tulee myös maksamaan aikaa ja rahaa (pieniä koneistuksia, tiivisteitä jne) ja vaikka laittaa alkuperäisenkin turbokoneen niin silti tarvii isommille tehoilla uuden ahtiminen ja sen isotappisen pumpun. Jos sais vaikka koneen 1300€ ja sitten pumppu 7mm/8mm tapeilla 1000-1500€, ahdin 600-800€, mahdollisesti pakosarja 300€...sitten tulee ongelmia kytkimen pitämisen kanssa....500€ päivitettyyn kytkimeen...sitten porsii vaihdelaatikko....jne jne...

Hoksaatko kaavan? Eli sopivasti osia metsästäen käytät n. 1000€ ja 180-200hv/350-400Nm nopeasti ja helposti ja auto liikkuu pian.......vai paljon tehoa...pirusti hommia ja kolme tonnia meni jo...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.08.2016, 09:20
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kasper Näytä viesti
Nuo koneet on kyllä aina arvoitus kun lähtee ostamaan mutta voinan se kanki omastakin kurkata koskavaan, mistä näistä koskaan tietää !

Onkohan vakio pumppu mitenkään tuunsttavissa turbolle...
on. vaparin pumpuissa on vieläpä nokan profiili vissiin parempi?
näissä pumpuissa kun on mekaaninen sammutin niin siihen vipuun voi laittaa painekellon joka ahtojen mukaan avaa sammutinta.

monet haluaa laittaa turbotettuihin aina turbon pumpun. ja sitte ahonalanen syöttö kuitenkin säädetään täysille. sillo ei ole oikeestaan mitään väliä onko vaparin vai turbon pumppu jos elementit/nestepää on vaan samankokosia.
ahonalanen säätö kun ei lisää polttoainetta vaan pienentää syöttöä ilman ahtopainetta.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!

Viimeksi muokannut smgt : 17.08.2016 09:34
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.08.2016, 07:42
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Hinnasta tiä mut ookko kuullu ikinä mynäpumpuista...

muista en tiedä, mutta mulla on ainakin sellainen mynäläinen paikallaan mersussa
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään mersun OM 603 moottori JEPULIS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 08.10.2013 19:04
Ostettu OM 602 startti mikkocap O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.10.2012 19:24
Ostettu MB diesel moottori, OM 602/3/5/6 pee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.10.2012 22:15
Myydään / Vaihdetaan Moottori om 602 turbo + autom.laatikko molliollikolli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 26.06.2012 20:50
Ostettu Mersun OM 603TURBO moottori hoojii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 25.03.2011 17:04


Sivu luotu: 14:14 (GMT +2).