![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Määrittele kevyt ja kestävä, mihin tulossa? Tarvitseeko olla erillinen? NP/ NV alumiinikuoriset jakoaskit (jokseenkin kaikissa Jeepeissä; Dodgeissa, Chevyissä ja Fordeissa vähän mallista riippuen) painaa n.40-70kg, ja kestää sisääntulevaa vääntöä n.1400lbs./ft. -> reilusti enemmän (jakiksen mallista riippuen).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla taitaa ramissa olla joku np240 tai vastaava. Yksin sen sai paikalleen nostettua tasasella lattialla että ei kovin painava ole. Ja kestää tuota cumminssinki vääntöä aika hyvin.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Rossi rojektia suunnittelen ja kaikki pitää olla kevyttä.
Tehoa tulee bensakoneen muodossa n. 250 hp. suzukin laatikkoon saa ainakin välityksiä. Erillinen näin alkusuunnitelmissa.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#4
|
|||
|
|||
![]() Rover
Roverin niin saa keskitasauspyörästön samalla ja siihenkin saa välityksiä
. Volvon on kevyt ja kestävä mutta löytyykö enää kovin helposti? Toi Suzuki on kevyt mutta mieti siinä lagujan savessa että kestääkö ? Jos moottorissa yhtään vääntöä.
__________________
www.facebook.com/TeamTostanoin |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka hidas pitää olla hidas puoli jos välityksiä tarvitaan?
Jos haluaa keskeltä avoime(hko)n, sekä kiinteän hitaan puolen, niin '96-'98 Grand Cherokeen 249- jakis voisi olla hyvä? Viskolla nopea puoli ja hidas puoli on kiinteä. 2.72:1 hidas puoli. Kestää monipisteruisku 5,9 bensa-V8:n hienosti (246hv/ 468Nm), jakis painaa n.60kg. Visko toimii 249- jakiksissa hyvin, ja näissä myös ominaisuutena se että kun visko alkaa olla tiensä päässä niin se menee jumiin (=enemmänkin kiinteä kuin avoin). Muutenkin voisi olla nopealla puolella hyvä jakis crossiin, normaalisti voimanvälitys n.10-90 eteen-taakse, ja muuttuu 50/50 kun takatassut sutii. Eli heittää ensin perseen hieman sivuun -> hyvä ajaa vähän nopeampitempoistakin menoa ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tarvitaanko krossiautossa kovin tiheitä välityksiä? Mun mielestä ei. Suskan jakikseen kun tällää sen TGn 6.5 välityksen niin pakki on kovin onneton. Keskidiffi voi kans olla turhake mikä lisää painoa. Käyn putaroimassa LT230 laatikon, hetki.
67kg öljyt laskettu muistaakseni pois. Käsijarruvermeet painaa muutaman kilon. Eli ilman käkkäriä vamaankin 60kg paikkeilla.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? Viimeksi muokannut 88 : 13.08.2016 13:22 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Akseleina olen ajatellut lj toyotan joten kardaani lähdöt pitäisi myös järjevästi sopia.
Ajateltu voiman lähde vielä hakusessa jos löytyy niin Saadaan projekti käyntiin siitä ei sen enempää Pitää ruveta tekemään exel taulukkoa osien painoista. Alle 1000kg kuskin kanssa tavoite.
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kevyt k-a vetopainot | sumpe | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 29.09.2014 20:14 |
Kevyt K-A:n koukkupainot? | SamiN | Chit-Chat | 6 | 09.12.2013 12:07 |
Myyty Iveco kevyt k-a | tare | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 11.10.2009 18:24 |
M:kevyt k-a:n lava | Humu | O/M/V Muut | 2 | 18.03.2006 11:12 |