Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.08.2016, 20:55
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Nojjooo. Jousi kupit on tossa takana tehty minusta aika normaalisti, ovat heti rungon sisäpuolella. Kapea runkoinenko sitte on tämä niin siksi tulee ton näkönen sitten.
Niin, toimiva alusta kyllä jotain tekisi jo tuommoisenkin kannon päällä. Takapää väistää nätisti sen kyllä...

Ristiriipuntaan voisi kokeilla. Mutta no, täytyy tutkia asiaa, jotain tälle on tehtävä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.08.2016, 21:18
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Kai ne takajouset olisi saanut akselin ja runkopalkkien alapinnan väliin, tai sitten runkopalkkien ulkopuolelle? Hemmetin kapealla nuo takajouset minun mielestä ainakin on.. paljonko mahtaa olla niiden välinen etäisyys jousilautasten keskipisteiden väliltä mitaten?


Meinaan vaan, että kun takavieterit on noin kapealla ja edessä PALJON leveämmällä, niin eihän se keula välttämättä jousta kunnolla. Mitä leveämmällä jouset on, sitä enemmän voimaa tarvitaan niiden kasaan puristamiseen. Akseli toimii vääntövartena, ja jos jousi on lähempänä vääntövarren ulkopäätä niin ei puristu yhtä helposti kasaan.
Suorassa joustoliikkeessä teoriatasolla eroa ei ole, mutta auton korin kallisteluun mutkissa yms., ristiriipuntaan ja "yhden puolen joustoon" se vaikuttaa hyvinkin paljon.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.08.2016, 16:58
Teitto Teitto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.15
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 110
Perusasetus

Juu, entisen omistajan jäljiltä kaikki nuo alusta muutokset on. Mutta äkkiseltään katottuna aika ahtaanlaiset rakentelu tilat on tehdä rungon ja akselin väliin tuohon. Tai sitten pitää rakennella paljon. Täytyy kokeilla takana jäykempää jousta myös jos se pakottaisi keulaakin sitten toimimaan. Täyttyypä palailla asiaan kun saa aikaseksi tutkailla taas ja tuloksia.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.08.2016, 18:45
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Kokeile vaikka lukittemalla takapäätä jollaki haloilla paikalleen. Alkaako keula sillon joustaa
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.08.2016, 21:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teitto Näytä viesti
Nojjooo. Jousi kupit on tossa takana tehty minusta aika normaalisti, ovat heti rungon sisäpuolella. Kapea runkoinenko sitte on tämä niin siksi tulee ton näkönen sitten.
Niin, toimiva alusta kyllä jotain tekisi jo tuommoisenkin kannon päällä. Takapää väistää nätisti sen kyllä...

Ristiriipuntaan voisi kokeilla. Mutta no, täytyy tutkia asiaa, jotain tälle on tehtävä.
Mitä tällä autolla on tarkoitus tehdä? Ajella kannon päälle? Onko tarkoitus ottaa vaan kuvia vai myös ajaa, eli miten se ajossa toimii?
Useasti ne kierrejouset tukivarsineen ei vaan sovi lehtijousille tarkoitetun rungon kanssa, juurikin nuo takajouset ja edessä panhard ei meinaa mahtua..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:04 (GMT +2).