Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.07.2016, 22:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko millä koneella?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
moi!

OK..! Mun ajot on 99,5% maantietä E4 Uumajasta kuusamoon ja takas 750km suunta. taajama-ajoa sen verran että kaupas käy 2x viikossa ja mitä sitten noitten kylien läpi ajeleen kun töihin menossa. Kilometrejä tulee sellanen 40tkm/vuosi. öljyinä ollut longliffit. Mutta kuten joku jo totes, että ekat 10tkm menee ettei tarvi lisäillä, mutta sit alkaa ölppiä kuluun n 1dl 1500km kohden.

Autossa ei ole hiukkasloukkua, eikä DSGtäkään. ihan normi 6 lovinen manuaali.

ainut mikä on 200tkm aina tullut vastaan on etujarrut ja sit luistoneston valo syttyy ja sammuu omia aikojaan. palaa yhtenään kesälla ja talvella sammuksissa

kulutus on 5,5l/100km ja keskinopeus on jossain sielä 100km/h kodilla. (E4 110km/h tie) ei paha, ja talvella se neliveto mukava ajaa.

kiitoksia kaikille vinkeistä ja kokemuksista!

//Janne
Ja kun noin "tyylipuhdasta" ajoa, niiin onko tuo käytössä tuo Longlife- vaihtoväli, siis auton oman tietokoneen kertoma, siis "30 tkm" vaihtoväli käytöstä riippuen? jos on, niin paljonko pääset?
-> Nuo Auton oman tietokoneen mitoittamat öljynvaihtovälit on aika mielenkiintoiset: Vaikka ajat lyhyttä pätkää kaupungissa, ilman esilämmitystä/nilkka suorana, niin "pääset" n. 15 tkm öljyillä. (useita eri autoja)
Ja sitten vaikka ajat kuinka varovasti, käytännössä pelkkää matka-ajoa, ja ei yhtään pakkasesta käynnistystä ilman lämmitystä, niin ei pääse 30 tkm!
(pumppusuutin golf, n. 2003?)

Ja jos vielä noista öljyistä, niiden vaihdoista ja suodattimista:

Tuo vajaa 10 tkm menee monella VAG- dieselillä ilman lisäämistä (siis syö sen 0,5-1 litra/10 tkm -> eli vajaa desilitra/1000 km.)
Ja sitten öljy alkaa maistumaan: siis öljynkulutus kasvaa moninkertaiseksi? seuraavien tuhansien, jopa kymmenien tuhansien ajaksi!
-> Siis tuo on merkki siitä, että öljyssä tapahtuu jotain (siis öljy menettää ominaisuuksia)
Kannattaako vaihtaa öljyt esim. ensimmäisen lisäyksen kohdalla? Siis taas saisi ajaa jopa 10 tkm ilman lisäämistä? (siis pelkästään öljyt, suodatin ei rasitu siitä lisää, että vaihdetaan öljyt!... toki nuo vag- suodattimetkin on niin halpoja, että...)

Tuossa nykyisessä Wararenkaassa, Audi A3 1,9 Pd Quatro, on öljynä nimenomaan tuo pumppusuutin dsl öljy, olkohan mobil? ja tuo LongLife ohjelma poistettu ohjelmoinnin/optimoinnin yhteydessä.
Ja vaihdan öljyt n. 10 tkm välein, (samoin suodettimen, auton historia "mielenkiintoinen")
-> Moottoriöljyt ja suodatin maksaa noin 50e, ja kun vaihtaa vaikka tuplasti niin usein, kun "tarve-" niin tekee aika vähän kilometriä kohden...
(Minun kilometreilla kustannus muutamat pullakahvit/vuosi, ja eipä tarvi nostella mittatikkua viikoittain...)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.07.2016, 06:20
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Tuo vajaa 10 tkm menee monella VAG- dieselillä ilman lisäämistä (siis syö sen 0,5-1 litra/10 tkm -> eli vajaa desilitra/1000 km.)
Ja sitten öljy alkaa maistumaan: siis öljynkulutus kasvaa moninkertaiseksi? seuraavien tuhansien, jopa kymmenien tuhansien ajaksi!
-> Siis tuo on merkki siitä, että öljyssä tapahtuu jotain (siis öljy menettää ominaisuuksia)
Kannattaako vaihtaa öljyt esim. ensimmäisen lisäyksen kohdalla? Siis taas saisi ajaa jopa 10 tkm ilman lisäämistä? (siis pelkästään öljyt, suodatin ei rasitu siitä lisää, että vaihdetaan öljyt!... toki nuo vag- suodattimetkin on niin halpoja, että...)
Juuri tuollain se meni, eli ensin öljyn pinta laskee aika hitaasti, mutta kun siinä n. 7-8 tuhannen kohdalla alkoi olla lähellä alamerkkiä, niin siitä ylämerkkiin täyttö auttoi vain n. 10 tuhannen kohdille vaihtoon asti. Ei taida öljy kestää rasitusta. Isompaa eroa kulutuksessa en huomannut ainakaan Tebikan ja Nesteen tuotteiden välillä.

Helppohan se vaihtohomma on, kun on imuvaihtaja ja sopiva avainkuppi siihen suodatinkotelon korkkiin. Noita oikein päin olevia (ylös aukeavia), irtosutaria käyttäviä systeemeitä saisi autoissa olla yleisemminkin. Imaisijalla saa sutarin kotelon tyhjäksi ja sutarin siististi pois.

Imuvaihtajaa tuli käytettyä vaihdossa suunnilleen joka toinen kerta ja muuten perinteisesti alakautta.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Vw 1,9tdi moottorin osia Jurokki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.04.2016 18:18
Myyty vw sharan 1,9tdi 110hp Jari O/M/V Ajoneuvot 2 06.03.2014 23:59
Ostettu VW-passat 1.9tdi vaihdelaatikko Teme74 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.10.2013 12:11
Myydään vw passat 1.9tdi Jonni_ O/M/V Ajoneuvot 4 13.03.2012 00:08
Myydään vw 1,9tdi startti range mies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.05.2011 09:54


Sivu luotu: 00:46 (GMT +2).