Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.07.2016, 06:56
lacrits68:n Avatar
lacrits68 lacrits68 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Kuusamossa
Viestit: 973
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Muuten niitä ongelmia tulee kyllä riittämään kun Skoda kyseessä. 😀
ok? Viitsisitkö avautua pikkuisen asian tiimoilta? Mun mielestä paras auto mikä ikään on alla ollut mitä tulee "vikaherkkyyteen".

Ihan miellenkiinosta kyselen , että osaa varauta!

//Janne

__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix"

"".......British humour......!"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.07.2016, 08:32
MetAxi MetAxi ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 514
Perusasetus

Niistä öljyistä: 507.00 luokan öljy, jos haluat ajaa LongLife-huoltovälillä, ja sitten 505.01, jos haluat vaihdella öljyjä tiuhemmin.

Nokka-akseli noissa menee jossain vaiheessa, runsas tyhjäkäynti on myrkkyä.

Kytkimen uusinta on kallis paukku, 2-massa pitää/kannattaa uusia samalla. Touhutonni ei riitä.

Omia kokemuksia ei tuon ikäkauden Skodasta ole, Volkkareista enemmän
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.07.2016, 11:35
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Pumppusuutinkoneen öljynä oli 505.01 vaihtelevasti Diamond Dieseliä tai Neste City Standardia 5W-40 sen aikaa kun pumppari-pasuuna oli. Jonnekin 2004-2006 haarukkaan taisi sen vuosimalli mennä.

Nesteen öljyistä esim. se kalliimpi City Pro ei riitä pumpparille, mutta halvemmasta Standardistä se luokitus 505.01 löytyy. Sitten on tietysti ne longlife-öljyt. Meillä pasuunan huoltoväli oli 10000-15000km.

Öljyä joutui lisäämään vaihdon jälkeen n. 8000km kohdalla puoli litraa, jolla pääsi juuri siihen 10000 paikkeille ja seuraavan vaihtoon. Jos jatkoi 15000 asti, piti lisätä öljyä pari kertaa uudestaan. Siksi ei yleensä tullut ajettua öljyllä kuin se 10000. Öljyn pinta ei juurikaan laskenut ennen 7-8 tuhatta, mutta sen jälkeen sitä meni tasaisesti koko ajan. Pasuunalle maistui öljy uudesta alkaen aina saman kaavan mukaan.

http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.07.2016, 22:24
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 Näytä viesti
ok? Viitsisitkö avautua pikkuisen asian tiimoilta? Mun mielestä paras auto mikä ikään on alla ollut mitä tulee "vikaherkkyyteen".

Ihan miellenkiinosta kyselen , että osaa varauta!

//Janne
Viittin kyllä. Mulle ittelle kyllä tasan ensimmäinen ja viiminen vagi. Sähkövikoja tulee olemaan jos minkälaisia, airbagin valo palaa, pyöränlaakereita menee,puslaa sun muuta pienempää, selkänojan kallistus ei piä ym. mukavaa mitä ei vois ees kuvitella autoon tulevan jos tottunu Japskeihin. Niin ja käsittämättömin kaikesta ku torxeja/zxn-kantaisia pultteja/ruuveja tukittu joka paikkaan ja varsinki torxi on semmonen minkä minun mielestä olis voinu jättää vain terassin ruuveihin...

Mutta on siinä hyvääkin, kone on minusta hyvä; kulutus pyörii siinä viiden litran tietämillä ja ajoltaanki ihan kohtalainen. Ja jos ei dsg: hen ole sekaantunu niin kai nuo ihan korjattavissa kaikki on ihan inhimillisillä kustannuksilla. Ja tuo kaksoismassavauhtipyörä, minusta aika pitkälti kuskista ja ajotavasta kiinni hajoaako vai ei, jos ajaa" vedättämättä pohjaa" vasten niin kestää kyllä auton iän, siihen ei vain kaikki kykene..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.07.2016, 07:20
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Ja tuo kaksoismassavauhtipyörä, minusta aika pitkälti kuskista ja ajotavasta kiinni hajoaako vai ei, jos ajaa" vedättämättä pohjaa" vasten niin kestää kyllä auton iän, siihen ei vain kaikki kykene..

Mitä toi vedättämättä pohjaa vasten tarkoittaa?

Kysyn uteliaisuuttani, kun tuttu vaihdatti audiin 2-massav.pyörän ja sano et alko rytkyttämään taajama ajossa
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.07.2016, 08:40
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mitä toi vedättämättä pohjaa vasten tarkoittaa?

Kysyn uteliaisuuttani, kun tuttu vaihdatti audiin 2-massav.pyörän ja sano et alko rytkyttämään taajama ajossa
Eli käytännössä ei jurrata liian isolla pykälällä ja muutenki ajetaan nätisti. Sen saa kyllä rikottua tai ainakin lyhennettyä elinikää reilusti jos aina kiihdyttää kaasu pohjassa sekä tuolla liian isolla pykälällä vedättämällä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.07.2016, 10:13
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Toi liian pienillä kierroksilla ajaminen ja varsinkin kovasti vedättäminen on moottorille & voimansiirrolle myrkkyä. Polttoainetta tietty vähän säästyy mutta lopulta aika marginaalisesti. Lyhyesti: pyörimisnopeuden pienentyessä momentti kasvaa ja samalla vahingolliset vääntörähtelyt kasvaa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.07.2016, 10:54
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Mulla on 04 sekottaja jakajapumppu tdi.
Viime kesänä vaihoin yksmassasen valeon ja makso 400€ ei aiheuttanu mitään epämielyttävää ääntä eikä kahinoita mitä ffp foorumilla pelotellaan. Miksipä se ehjä vaihelaatikko alkas siitä ääntämään. ja öljynä aina käyttäny 5w 40 tepoilin tianont tiisseliä. Ja vaihto väli on ollu 10tkm suunnilla. Kohta tulee 470tkm niin pääsee jakopäätä vaihtaa. Muuten on ollu isku vehe niinku kaikki muutki vagit mulla. Tälläki ajanu jo 30-40tkm
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.07.2016, 12:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Hassu yhtälö nykyautoissa, vääntöä olis ajaa isollakin vaihteella polttoainetaloudellisesti, säästäen.

Ja muu tekniikka hajoaa sen myötä, säästöt meni.

Samaa kuin start/stop, säästyy jotain joka maksetaan startteina, latureina, akkuina, hammaskehinä jne.
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Vw 1,9tdi moottorin osia Jurokki O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.04.2016 18:18
Myyty vw sharan 1,9tdi 110hp Jari O/M/V Ajoneuvot 2 06.03.2014 23:59
Ostettu VW-passat 1.9tdi vaihdelaatikko Teme74 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 01.10.2013 12:11
Myydään vw passat 1.9tdi Jonni_ O/M/V Ajoneuvot 4 13.03.2012 00:08
Myydään vw 1,9tdi startti range mies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 10.05.2011 09:54


Sivu luotu: 14:12 (GMT +2).