![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ihan miellenkiinosta kyselen , että osaa varauta! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niistä öljyistä: 507.00 luokan öljy, jos haluat ajaa LongLife-huoltovälillä, ja sitten 505.01, jos haluat vaihdella öljyjä tiuhemmin.
Nokka-akseli noissa menee jossain vaiheessa, runsas tyhjäkäynti on myrkkyä. Kytkimen uusinta on kallis paukku, 2-massa pitää/kannattaa uusia samalla. Touhutonni ei riitä. Omia kokemuksia ei tuon ikäkauden Skodasta ole, Volkkareista enemmän |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pumppusuutinkoneen öljynä oli 505.01 vaihtelevasti Diamond Dieseliä tai Neste City Standardia 5W-40 sen aikaa kun pumppari-pasuuna oli. Jonnekin 2004-2006 haarukkaan taisi sen vuosimalli mennä.
Nesteen öljyistä esim. se kalliimpi City Pro ei riitä pumpparille, mutta halvemmasta Standardistä se luokitus 505.01 löytyy. Sitten on tietysti ne longlife-öljyt. Meillä pasuunan huoltoväli oli 10000-15000km. Öljyä joutui lisäämään vaihdon jälkeen n. 8000km kohdalla puoli litraa, jolla pääsi juuri siihen 10000 paikkeille ja seuraavan vaihtoon. Jos jatkoi 15000 asti, piti lisätä öljyä pari kertaa uudestaan. Siksi ei yleensä tullut ajettua öljyllä kuin se 10000. Öljyn pinta ei juurikaan laskenut ennen 7-8 tuhatta, mutta sen jälkeen sitä meni tasaisesti koko ajan. Pasuunalle maistui öljy uudesta alkaen aina saman kaavan mukaan. http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy
__________________
Jukka |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta on siinä hyvääkin, kone on minusta hyvä; kulutus pyörii siinä viiden litran tietämillä ja ajoltaanki ihan kohtalainen. Ja jos ei dsg: hen ole sekaantunu niin kai nuo ihan korjattavissa kaikki on ihan inhimillisillä kustannuksilla. Ja tuo kaksoismassavauhtipyörä, minusta aika pitkälti kuskista ja ajotavasta kiinni hajoaako vai ei, jos ajaa" vedättämättä pohjaa" vasten niin kestää kyllä auton iän, siihen ei vain kaikki kykene.. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitä toi vedättämättä pohjaa vasten tarkoittaa? Kysyn uteliaisuuttani, kun tuttu vaihdatti audiin 2-massav.pyörän ja sano et alko rytkyttämään taajama ajossa
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli käytännössä ei jurrata liian isolla pykälällä ja muutenki ajetaan nätisti. Sen saa kyllä rikottua tai ainakin lyhennettyä elinikää reilusti jos aina kiihdyttää kaasu pohjassa sekä tuolla liian isolla pykälällä vedättämällä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toi liian pienillä kierroksilla ajaminen ja varsinkin kovasti vedättäminen on moottorille & voimansiirrolle myrkkyä. Polttoainetta tietty vähän säästyy mutta lopulta aika marginaalisesti. Lyhyesti: pyörimisnopeuden pienentyessä momentti kasvaa ja samalla vahingolliset vääntörähtelyt kasvaa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on 04 sekottaja jakajapumppu tdi.
Viime kesänä vaihoin yksmassasen valeon ja makso 400€ ei aiheuttanu mitään epämielyttävää ääntä eikä kahinoita mitä ffp foorumilla pelotellaan. Miksipä se ehjä vaihelaatikko alkas siitä ääntämään. ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Hassu yhtälö nykyautoissa, vääntöä olis ajaa isollakin vaihteella polttoainetaloudellisesti, säästäen.
Ja muu tekniikka hajoaa sen myötä, säästöt meni. Samaa kuin start/stop, säästyy jotain joka maksetaan startteina, latureina, akkuina, hammaskehinä jne.
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Vw 1,9tdi moottorin osia | Jurokki | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.04.2016 18:18 |
Myyty vw sharan 1,9tdi 110hp | Jari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 06.03.2014 23:59 |
Ostettu VW-passat 1.9tdi vaihdelaatikko | Teme74 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 01.10.2013 12:11 |
Myydään vw passat 1.9tdi | Jonni_ | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 13.03.2012 00:08 |
Myydään vw 1,9tdi startti | range mies | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.05.2011 09:54 |