![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo tuo fööni löytyy jakajapumpullisesta 290 väyrysestä alipainetoimisena, ja sama löytyy ensimmäisen korimallin x10-x12D sprinttereistä painetoimisella hukkiksella. Sama Garretti löytyy myös vielä 250 20v moniventtiiliturbosta. Sitä en tiä onko se moniventtiilin versio paljonkin eri spekseillä. Uudemmissa CDI koneissa (200/220, 270 ja 320) on sitten niitä vnt föönejä. Mutta joo. Varmaan ihan hyvä parannus vakion ct20:n tilalle. En kyllä aivan 200hv tuolla lähtis tavottelemaan. Ainakin mersussa menee jo tuossa vaiheessa tukkoon pahasti. Soppeli tosiaan siihen mitä 2l-t vakiopumpusta saa irti.
Viimeksi muokannut Mika_T : 15.06.2016 23:34 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Läjän 2LT2:seen laitoin silloin Garrett GT2256V VNT ahtimen joka oli Volkkarista tai Bemarista kotoisin.
Oli ihan mukava tämmöisessä käytössä ja vakiopumpulla 10 mm nestepäällä sai 147 hp dynosta. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten teit ohjauksen siipien säätöön?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Isot pojat kehu että pakopainetta mittaavalla kytkennällä sais hyvän säädön siiville...
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
http://www.shop.mambatek.com/GM-OPEL...023-0162-1.htm
Joku ton tyyppinen säädettävä kello ohjaamaan? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Paineella tai pakopaineella, kummalla haluaa. Pakopaineella ohjatessa ei pakopaineet pääse pomppaamaan.
Säädettävällä painekellolla voi hakea ne omaan moottoriin ja käyttöön sopivat asetukset. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Volkkaripojat on tehneet nettitiedon perusteella sellaisia vnt-ohjauksia, että siipien perusasentoa ohjataan mekaanisesti syöttöpolkimen asennon perusteella. Polkimen ollessa ylhäällä siivet on pienen ahdon asennossa ja poljinta painaessa alkavat antaa ahtoja.
Maksimiahdot on rajattu kellolla joka sopivan mekanismin avulla pääsee painamaan siipiä auki vaikka lappu olis lattiassa. Polkimen ja siipien asennon liikkeen välinen suhde luonnollisesti sovelluskohtainen, eikä välttämättä lineaarinen. En ole em. systeemiä elävänä nähnyt mutta ajatuksena vaikuttaa hyvältä, mekaniikalla saadaan pidettyä homma paketissa osakuormilla ja maksimiahdot on rajattu erikseen.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kansivika vai mikä?? | Pörö | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.08.2011 10:16 |
Argon, C02 vai mikä? | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 47 | 03.12.2010 22:26 |
Paketti vai mikä auto? | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.11.2010 20:21 |
Itella vai mikä se oli | sjeeppi | Chit-Chat | 23 | 04.02.2009 11:22 |
onko paskaa laatua vai mikä? | ed | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 09.12.2007 16:05 |