Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.06.2016, 23:23
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Joo tuo fööni löytyy jakajapumpullisesta 290 väyrysestä alipainetoimisena, ja sama löytyy ensimmäisen korimallin x10-x12D sprinttereistä painetoimisella hukkiksella.
Sama Garretti löytyy myös vielä 250 20v moniventtiiliturbosta.
Sitä en tiä onko se moniventtiilin versio paljonkin eri spekseillä.

Uudemmissa CDI koneissa (200/220, 270 ja 320) on sitten niitä vnt föönejä.

Mutta joo. Varmaan ihan hyvä parannus vakion ct20:n tilalle. En kyllä aivan 200hv tuolla lähtis tavottelemaan. Ainakin mersussa menee jo tuossa vaiheessa tukkoon pahasti.
Soppeli tosiaan siihen mitä 2l-t vakiopumpusta saa irti.


Viimeksi muokannut Mika_T : 15.06.2016 23:34
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.06.2016, 10:09
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Läjän 2LT2:seen laitoin silloin Garrett GT2256V VNT ahtimen joka oli Volkkarista tai Bemarista kotoisin.
Oli ihan mukava tämmöisessä käytössä ja vakiopumpulla 10 mm nestepäällä sai 147 hp dynosta.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.06.2016, 14:55
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Läjän 2LT2:seen laitoin silloin Garrett GT2256V VNT ahtimen joka oli Volkkarista tai Bemarista kotoisin.
Oli ihan mukava tämmöisessä käytössä ja vakiopumpulla 10 mm nestepäällä sai 147 hp dynosta.
Miten teit ohjauksen siipien säätöön?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.06.2016, 18:13
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Miten teit ohjauksen siipien säätöön?
Isot pojat kehu että pakopainetta mittaavalla kytkennällä sais hyvän säädön siiville...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.06.2016, 18:39
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

http://www.shop.mambatek.com/GM-OPEL...023-0162-1.htm

Joku ton tyyppinen säädettävä kello ohjaamaan?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.06.2016, 20:56
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Paineella tai pakopaineella, kummalla haluaa. Pakopaineella ohjatessa ei pakopaineet pääse pomppaamaan.
Säädettävällä painekellolla voi hakea ne omaan moottoriin ja käyttöön sopivat asetukset.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.06.2016, 21:11
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Volkkaripojat on tehneet nettitiedon perusteella sellaisia vnt-ohjauksia, että siipien perusasentoa ohjataan mekaanisesti syöttöpolkimen asennon perusteella. Polkimen ollessa ylhäällä siivet on pienen ahdon asennossa ja poljinta painaessa alkavat antaa ahtoja.
Maksimiahdot on rajattu kellolla joka sopivan mekanismin avulla pääsee painamaan siipiä auki vaikka lappu olis lattiassa.

Polkimen ja siipien asennon liikkeen välinen suhde luonnollisesti sovelluskohtainen, eikä välttämättä lineaarinen.


En ole em. systeemiä elävänä nähnyt mutta ajatuksena vaikuttaa hyvältä, mekaniikalla saadaan pidettyä homma paketissa osakuormilla ja maksimiahdot on rajattu erikseen.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kansivika vai mikä?? Pörö Tekniikka & Jutustelu 4 29.08.2011 10:16
Argon, C02 vai mikä? SamiN Tekniikka & Jutustelu 47 03.12.2010 22:26
Paketti vai mikä auto? Jeepp Tekniikka & Jutustelu 1 08.11.2010 20:21
Itella vai mikä se oli sjeeppi Chit-Chat 23 04.02.2009 11:22
onko paskaa laatua vai mikä? ed Tekniikka & Jutustelu 15 09.12.2007 16:05


Sivu luotu: 14:16 (GMT +2).