![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() https://app.box.com/s/333dasgzohbuc8zkik6230t5oxm1njrd Siinä on mitsun viralliset turbon säätöohjeet. Itellä on 2003 136hv versio, ja vähän samoja vaivoja täällä. Alavääntö on ihan olematonta ja "vedot" alkaa vasta 2000rpm jälkeen. Ahdot pitäis olla vedätyksesä ensimmäiset ~5sek 2.0 bar ja sen jälkeen 1.8bar, niinkun ohjeissakin lukee. Ite lyhensin vähän alipainekellolta tulevaa tankoo (koska mulla ainakin noi 2 muuta säätöruuvia tuhannen ruosteessa enkä saanu niitä pyörimään) ja sain ahdot pysyyn siellä vähän alle kahdessa barissa, tosin ei siitä kyllä mitään hyötyä ollu. Tuntuis että loppuu soppa kesken ylemmillä kierroksilla. Tossa tosin on pumpussa varmaan vähän jotain feelua kun välillä röpöttää ja savuttaa tyhjäkäynnillä. Catti kannattaa heti heittää mäkeen tai ainakin tyhjentää. Sillä saattaa saada vähän alavääntöö lisää. Ainakin monet väittää englannissa näin... Huomaa muuten sitten että kun säädät noita ruuveja, niin tosi vähän kerrallaan. Pieni liike vaikuttaa jo paljon. Toi 12l/100km kuullostaa kyllä paljolta, itellä on pikkusen alle 10l/100km ja parhaimmillaan päässy vähän yli 9l/100km, nämä siis 265/65/16 renkailla. Alan tulla siihen lopputulemaan että nää vehkeet vaan on sairaan nuhasia heti tyhjäkäynniltä (varsinkin kylmänä!). Yhtä 115hv mallia ajoin muutaman kerran ja siinä oli ehkä vähän enemmän alavääntöö, mutta ei kyllä paljoo. Lastuttamista oon kanssa miettiny, mutta en oo vielä raskinnu kun maksaa sen 650e ja jos ei ookkaa mitää hyötyä niin sitten vituttaa...
Viimeksi muokannut kenni_ : 10.06.2016 20:23 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo ton ohjeen löysin kans tässä illalla, mutta eikös ahtojen kuulu olla vakiona hieman alle 1 bar?
Ohjeessa lukee et 180-200kPa, mutta oon ymmärtäny että tossa olis mukana myös normaali ilmanpaine joka on noin 100kPa. Jos ne vakio ahdot on ton vajaa 1bar miten mä sen ymmärsin ni mikään ihmekkään ole jos soppa loppuu 2bar ahdoilla ja samalla ohjelmalla? |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Aika rajulta kuulostaa 2.0bar ahdot tollasessa nilkuttimessa. Kuuluuko tuossaoikeasti olla noin kovat?
Itsellä tosiaan max 1,2bar. Epäilen kyllä että on jotain vikaa jossain muualla. Ajelin tossa pihassa pihatraktoriHJ61:sta ja siinä on alavääntöä. Aika erilainen vehje. Mitsun alaväännöstä ei oikein kehtaisi edes puhua samana päivänä... Mulla siis tällänen mitsu. Jospa se katti on tukossa sitten. Voiko sen vaan poistaa ja koira ei perään hauku? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta minkä takia olis niin hankalasti ilmotettu ahtopaineen määrä että pitäis huomioida jo olemassaoleva ilmanpaine. Eihän imusarjassa mitään painetta ole ennestään. Alipainetta korkeintaan.. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mull taitaa ainakin turbo siivet jumittaa, mitä nyt olen tässä viikon verran seuraillut tota ahtopainemittaria. Eli välillä ihan selvästi pitää ja säätää siipiä niin että paine pysyy siinä 0,8 bar ja 1 bar välissä, mutta välillä kun nopeasti painaa kaasun pohjaan sopivilla kierroksilla niin paine nousee heti sinne +1,5 bar eikä tapahdu mitään soutamista tms siipien säätymiseen viittaavaa.
Saman huomaa myös kun kone käynnissä, joku painaa kaasua, siipien säätötanko irti ja käsin säätää siipiä niin että alkaa ahtamaan ja kun paine nousee, siivet selvästi jumittuvat siihen asentoon eli tarvii melkeen 2 kättä että saa käännettyä vivun toiseen asentoon. Tyhjäkäynnillä tai kone sammuksissa ei tunnu mitään jumiutumista. Osaakos joku selittää että miten imupuolen paine vaikuttaa siipien jumiutumiseen? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Miten muilla voi mennä näihin jotkut -40 et:llä olevat 31" pyörät kun itellä raapii kääntäessä jo noilla AIVAN liian sisään jäävillä +20 et:llä olevilla 30,6" pyörillä.
![]() ![]() ![]() Vääntösauvat kirrattu niin että ulosjouston rajotinkumit ei ihan ota kiinni, eli käytännössä tapissa. Parista eri mitsusta olen kokeillut pyöriä etupäähän(molemmat 30"-31" mutakummit) muttei mahdu pyörimään kun ottaa tuolta takareunasta kiinni paljon enemmän kun näillä sisään jäävillä jotka nyt paikallaan. Eli jostain syystä tässä etupyörät noin 2cm taaempana? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mikä koko? 265/70/16?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
245/70/17.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HILUX- kysy ja vastaa- palsta | KepesJokke | Tekniikka & Jutustelu | 5059 | 22.09.2025 13:58 |
Mitsubishi L200 -91 | veikkaaja | Maasturiprojektit | 8 | 28.01.2012 14:47 |
Mitsubishi L200 | Jeepp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.03.2011 10:05 |
Myydään Mitsubishi L200 | JP80 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.09.2010 11:45 |
M:Mitsubishi L200 -04 4wd | isuzubj | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 01.12.2007 16:38 |