![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#576
|
|||
|
|||
![]()
Onko tulossa minkäälaisia lavanlaitoja tai muita maskeja tuonne taakse.
|
#577
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kattoa miltä näyttää. |
#578
|
||||
|
||||
![]()
Aamun aikaansaannoksia:
- jarrunestesäiliöt paikoillaan ja kytketty jarrupääsylkkyihin, nyt ei puutu kuin ilmaus ja säätö jarruista - Kaasupoljin tehty neliöputken palasesta, tuning polkimesta ja saranasta ![]() - Minioni vaihdettu snorkkelin pääksi ![]() - viimonen puuttuva korinkiinnike tekastu, hitsattu paikoilleen ja nylonpalikka välissä Jos sitä tänään sais vielä kuskin penkkiä laiteltua ja jarruihin nesteet... |
#579
|
||||
|
||||
![]()
Vielä ehti jotain tänään, kuskin penkin alustaan tekasin vähän korotusta, nyt tuntuu järkevämmältä. Jarruihin tuuppasin nesteet
sisälle ja yritin ilmailla mutta takajarrut meinaa vastustaa. Pitää huomenna jatkaa ilmailua ja säätää kengät muutenkin kohilleen. Loppuillasta pääsi sitten jo ekalle koeajolle ![]() ![]() |
#580
|
||||
|
||||
![]()
Kaasuvaijeri fixattu pikku muutoksilla, ei enää takkua. Ryyppykin korjattu, oli ryypyn vivusto irti ryypyn läpästä.
Tuli myös vedettyä väliaikaiset johdot virtalukolle että saa avaimesta virrat päälle ja koneen käyntiin. Pitihän se käydä pari testilenkkiä heittämässä ja ottaa 'joustoista' kuvat, ei jousta ![]() Tarttee myös vielä kattoa miks lähtee käyntiin vain ryyppy päällä ja käy tyhjäkäyntiä vain jos ryyppy puoliks päällä. Jarrujen säätö ja ilmaus jää ens viikolle, ulkona sataa ![]() |
#581
|
||||
|
||||
![]() Nätti ku mikä!
Tarvis varmaan painoa enempi päälensä jotta rupee joustaa?
Varapyörä, työkaluja, jerrykannuja täynnä bensaa, maastotunkki yms. tarpellista. Onko toi vanha tuulilasi kun näyttää kuvissa alareuna sumealta? Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#582
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Juu vanha on, uus tuulilasi pitäs tulla kuun lopussa/ens kuun alussa. |
#583
|
||||
|
||||
![]()
Eilinen meni BF meetissä mutta tänään pääsi taas rojektin kimppuun. Jonkun verran tuli purettua sisältä esim. kojelauta pois että
pääsee paremmin jarrut ilmaamaan ja säätämään lähitulevaisuudessa. Sitten tuli askarreltua suurin osa ovien tiivisteistä paikoilleen ettei ihan kaikki vesi päädy konttoriin ja asensin myös lasinpyyhkijöiden läpivienteihin uudet tiivisteet. Sitten tuli ruiskutettua ovien sisäpuolelle ja korin etualakoteloihin kotelonsuoja-aineet ja sudittua purkkimassaa pariin paikkaan myös. Illasta tuli sitten purettua ilmavaivainen kaasari irti, tekastua uudet tiivisteet, purettua ja putsattua kohokammio ja jopa säädettyä kohoa hieman että sais kaasarin tulvimisen loppumaan. Ei loppunut tulviminen, ei vaikka muutaman kerran tuon saman kävin läpi. Sitten loppuillasta vielä kävin kokeilemassa kuristamassa lukkopihdeillä bensaletkua että joskos paineet olis vain liian kovat ja tulviminen loppui -> kone kävi. Eli pitänee hommata paineensäädin tuohon mekaanisen pumpun ja kaasarin väliin ja kattoa mitä tapahtuu... |
#584
|
||||
|
||||
![]() |
#585
|
||||
|
||||
![]()
Hommasin Holleyn säätimen ja ruuvasin paikoilleen -> kaasari ei enää tulvi
![]() ilmavuodot tukittua niin voi ruveta varmaan konetta säätämään. Kuvia ei tullu otettua mutta jatkoin rattiakselin suojaputken tekoa, vähän piti vielä muuttaa putkea juuresta että kaikki mahtuu nätisti olemaan. Samalla tein aukkoon telineen jolla putki pultataan koriin kiinni. Tuon putken jos sais lähipäivinä valmiiks niin ohjauksesta ei puuttus kuin tehostimen pumppu enää. Alottelin myös takavalojen telineen tekoa, pittää pistää kuvia tulemaan kun saa enemmän aikaiseksi. Katotaan joskos jarrutkin sais pelaamaan tässä tällä viikolla... |
#586
|
||||
|
||||
![]() Takavalot.
Noista tulee sit minioni pyllistämässä, vai?
![]() t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#587
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#588
|
|||
|
|||
![]() Käyttikö minionit taskulamppuja? Tai voishan niitten silmälasit valaista
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#589
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#590
|
|||
|
|||
![]()
Päivitä tuo ilmanottoputki vielä vähän erimalliseksi ja keltaiseksi.
![]() Vaikka tuosta mistä putki tulee konehuoneesta esille niin siitä vaakassa korin nurkalle ja siitä ylös. Nyt jotenkin hyppää silmille "mikä ei kuulu joukkoon" |
#591
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#592
|
||||
|
||||
![]()
Tänään ehdin pikasesti pultata kaasarin taas irti ja hioin kaasarin ja imusarjan välisen spacerin hiomapaperilla suoraks. Oli
aika reippaita epätasaisuuksia pinnoissa, mutta ei pitäs olla enää. Tiivisteet molemmin puolin ja kaasari paikoilleen -> edelleen käynti pätkii hieman ![]() Uudet tulpat vaihdoin jo aiemmin. En tiedä kuuluuko videolta kuinka selvästi tuo pätkiminen? Samoten kokeilin ajotusta muuttaa hieman jakajaa kääntämällä mutta ei mene kuin huonommaks. Start pilottia tuli ruiskittua kans pitkin kaasaria ja imusarjaa mutta ei minusta vaikutusta tällä kertaa käyntiin. Tutkiminen jatkuu... |
#593
|
|||
|
|||
![]()
Pistä vaikkapa a4:sen paperi tuohon putken suulle ja jos yhtään yrittää välillä imaista paperia takaisinpäin, niin venttiilivikaan viittaa. Nuo käyntihäiriöt on kyllä toisinaan vaikeita selvittää.
Mutta yksi parhaista, ellei peräti paras projekti aikoihin. Käyntiongelmista huolimatta. |
#594
|
|||
|
|||
![]()
Minusta tuo käy ihan niin hyvin kuin tuon ikäinen bensakone voi käydä.
Kaasarin säädöllä voi saada vähän parannusta. Mutta tosiaan venttiilivälykset kans työn alle ettei kanna. |
#595
|
||||
|
||||
![]()
Pitää tänään illasta vielä poistaa kaikki ylimääräinen sälä tuosta imusarjasta että ei varmasti ole imuvuotoja ja tarkistaa
kaikkien pulttien kireys. Sitten vois kokeilla tuota paperitestiä että näkee miten käyttäytyy. Samoten vois vaihtaa vaikka pikasen huuhtelun jälkeen öljyt koneeseen. Sitten nostella myös bensapaine kohilleen eli hieman alle siitä tulvimispisteestä ja kokeilla säätää kaasari sekä 2000rpm että 500rpm. Katotaan auttaako... |
#596
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Katotaan mikä tästä tulee... |
#597
|
||||
|
||||
![]()
Oliko tässä nyt vielä Carter YF?
Kokeile säätää metering rodia alemmas, Ainakin WO:ssa se vaikuttaa melkoisesti tyhjäkäyntiin ja muutenkin koko kaasarin toimintaan.
__________________
www.classicjeepparts.com |
#598
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole Carter enää, läpän akseli oli sen verran väljä että vuoti bensat imusarjan päälle. Nyt on uus korvauskaasari Daytona.
|
#599
|
||||
|
||||
![]()
Ei jaksanutkaan taas iltaa koneen kanssa painia vaan tekasin rattiakselin suojaputken loppuun kiinnikkeineen kaikkineen.
Nyt pitäs enään hieroa siitä nätti ![]() Alkuperäinen suunnitelma oli käyttää parlokkeja takalokareina mutta tänään piti ottaa kokeen vuoksi orkkis peltilokari, leikata kärjet pois ja hitsata peltiä väliin että sai siitä vähän pidemmän. Tommoselta näyttäs 'orkkis' lokareilla. Pitää vielä tekasta toinenkin niin näkee miltä oikeasti näyttäs mutta voi olla että noilla 'orkkiksilla' mennään ![]() Lokarit tulee kiinni akseliin eli liikkuvat akselin/renkaan mukana niin saa suht lähelle kumia sijoitettua. |
#600
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=mparty;1301...
Lokarit tulee kiinni akseliin eli liikkuvat akselin/renkaan mukana niin saa suht lähelle kumia sijoitettua.[/QUOTE] Meinasin juuri ehdota tuota itsekin kun katselin kuvat ennen kun luin. Voi olla että toi orkkis lokari sopii paremmin kun pyöreät Parlokit, ainakin itse yritän pitää vähän sitä orkkis lookia vaikka kaikki tulee rakennettu mutta on vaan oma mielipide. Kyllä tulee hieno melkein niin hieno ettei maastoon kehtaisi mennäkkään. |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 1961 Willys Jeep FC-170 | Jeeper | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.09.2014 09:55 |
1961 Willys FC-170 | Jeeper | Maasturiprojektit | 25 | 24.01.2014 15:05 |
Myyty Renkaat Goodyear WRANGLER DuraTrack 285/75 16", eli 32" X 11,5" X 16 | Bajarider | O/M/V Renkaat ja vanteet | 5 | 13.01.2013 23:16 |
Ostettu Willys L134 "Go Devil" moottori | Jeeper | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 24.01.2012 15:52 |
Willys CJ-5 -57 "Renegade" Projekti | Jeep-Antti | Maasturiprojektit | 8 | 29.10.2009 12:40 |