Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.05.2016, 13:05
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Joo, jotenkin vain oletin että olet turbokoneen laittamassa. Vaparit on vähän hengettömiä mallista riippumatta, vaikka pärjäähän niilläki.
Kansiviat on nimenomaan turbokoneissa ja niitä on heikosti ehjiä tarjolla. Vapareissa on erilaiset esikammiot, eikä siksi käy semmoisenaan turbokoneeseen.
Turbo muuten pienentää moottorin ääntä kivasti

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.05.2016, 14:58
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Ihan samalla tavalla ne vaparin kannet pelaa turbokäytössäkin, miksei vaparikannen omia esikammioita voisi käyttää? Suuttimetkin muistaakseni samoja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.05.2016, 16:07
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Kammiot, suuttimet ja pakovenat erit + kammioissa ja suuttimissa vuosimalli eroja.
Mutta toki käy se vaparin hiluillakin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2016, 16:50
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tuota asiaa kysyin yhdeltä pajalta, missä mulla oli kansi hitsattavana. En muista tuliko sieltä sen tarkempia perusteluja, mutta ei kuiten suositellu vaparin kantta turbokoneeseen. Tiedän kyllä, että vapareitakin turbotetaan ja otetaan koviakin tehoja. Se minua vain mietityttää, että miten ne pitemmän päälle kestää turbokoneessa? Mulla tulee kilometrejä kuitenkin 20-30 tuhatta vuoteen, se on ihan eri asia niitä jossain harrastevehkeessä käyttää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.05.2016, 18:36
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

No kyllä se vaparin kansi kestää turbossa ihan siinä missä turbon kansikin. Varsinkin vakiossa joss akone ei joudu lujille oikeastaan koskaan. Että sen puoleen on ihan sama kumman sinne laittaa.
Turbon kannet alkaa nykypäivänä olla kaikki enemmän tai vähemmän paskana, aina jostaki halki.

Mersuvoorumilla noista on ollut joskus vuosia sitten juttua. Joku tietty valunumero on kuulemma paras. Jotain vesikanava eroja tms.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.05.2016, 18:55
Bäkström Bäkström ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.01.12
Sijainti: Kouvola
Viestit: 69
Perusasetus

Ei nuo erot niin tarkasti muistissa ole kun ei ole remonttiin joutunu vaikka muutama sata tkm 602-603 koneilla ajellut..
Geeni nykyisen moottorin ostin valmiiksi rakennettuna/vahvistettuna ja on koottu vaparin kannella, asiasta suhteellisen paljon tietävän diesel virittäjän kanssa keskustelin ja ei kuulemma ole merkittävää eroa kestävyydessä tai tehossa.
Jos st käytössä kestää vaparin kansi niin kyllä uskoisin että vakio turbossakin, tai ainakin paremmin kun hitsattu turbon kansi..

Oispa mersun insinöörit tajunneet alunperin laittaa välijäähyn jokaiseen turbodieseliin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.05.2016, 19:18
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Sittenhän mulla ei ole mitään ongelmaa. En tosiaan ole vaparin kantta kokeillutkaan. Mulla on koneen alkuperäinen kansi haljennut ja se oli vain pari kuukautta aiemmin hitsattu. Ostin sitten ässämersun vastaavasta koneesta kannen. Tein vielä lyhyen koeajon ennen purkua. Se kuitenkin alkoi vuotamaan heti kun ajoin kunnolla lämpimäksi ja sitten olikin jo selkeästi havaittava halkeama. Mulla on vielä yksi kansi joka on koeponnistettu, mikä menee seuraavaksi paikalleen. Jos se vielä hajoaa, niin pitää hommata vaparin kansi. Tässä viimeisessä on muuten kannen etuosassa ainakin yksi vesikanava koneistettu isommaksi. Kansien numeroita en kyllä ole katsonut. Miten jos siihen vaparin kannen laittaa, niin pystyykö/kannattaako turbon kannesta vaihtaa venttiileitä? Onko ne siis eri mitoituksella vai eri materiaalista vai molempia? Ja pitääkö suuttimet säätää uudestaan, kun ne on vissiin eri avautumispaineella?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.05.2016, 19:52
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Sittenhän mulla ei ole mitään ongelmaa. En tosiaan ole vaparin kantta kokeillutkaan. Mulla on koneen alkuperäinen kansi haljennut ja se oli vain pari kuukautta aiemmin hitsattu. Ostin sitten ässämersun vastaavasta koneesta kannen. Tein vielä lyhyen koeajon ennen purkua. Se kuitenkin alkoi vuotamaan heti kun ajoin kunnolla lämpimäksi ja sitten olikin jo selkeästi havaittava halkeama. Mulla on vielä yksi kansi joka on koeponnistettu, mikä menee seuraavaksi paikalleen. Jos se vielä hajoaa, niin pitää hommata vaparin kansi. Tässä viimeisessä on muuten kannen etuosassa ainakin yksi vesikanava koneistettu isommaksi. Kansien numeroita en kyllä ole katsonut. Miten jos siihen vaparin kannen laittaa, niin pystyykö/kannattaako turbon kannesta vaihtaa venttiileitä? Onko ne siis eri mitoituksella vai eri materiaalista vai molempia? Ja pitääkö suuttimet säätää uudestaan, kun ne on vissiin eri avautumispaineella?
niin ku siinähän on se että kun käytetyn kannen asentaa niin se voi haleta kiristäessä kannenpultteja.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.05.2016, 23:36
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Miten jos siihen vaparin kannen laittaa, niin pystyykö/kannattaako turbon kannesta vaihtaa venttiileitä? Onko ne siis eri mitoituksella vai eri materiaalista vai molempia? Ja pitääkö suuttimet säätää uudestaan, kun ne on vissiin eri avautumispaineella?
Ei tarvi kuin nakata sellaisenaan paikoilleen.
Suuttimissa ja kammioissa on tosiaan se vuosimalli ero. Ne muuttuu jossain vaiheessa -89.
Erottaa hyvin kun katsoo kantta kuskinpuolelta sivusta niin suuttimet ei ole suoraan mäntää kohti vaan kallistettu eteenpäin.
Samoten kierre on tiheämpi eikä lähde suuttimen kärjestä.





Uudemmat vs. vanhemmat ei luonnollisesti käy ristiin.

Uudempi malli myös käy siistimmin.

PS: Kansi kun on irti niin lohkon pinnan suoruus kannattaa tarkistaa myös.




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bäkström Näytä viesti

Oispa mersun insinöörit tajunneet alunperin laittaa välijäähyn jokaiseen turbodieseliin.

No äläpä muuta sano. Olis säästynyt nämä turbon kannetkin ehjänä.

Viimeksi muokannut Mika_T : 23.05.2016 23:42
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.05.2016, 19:39
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Joo, jotenkin vain oletin että olet turbokoneen laittamassa. Vaparit on vähän hengettömiä mallista riippumatta, vaikka pärjäähän niilläki.




Nyt alkaa olemaan niin paljon rojekteja jonossa että suunnitelmissa on yhen illan kiukaan vaihto, aamupäivällä pensakone irti ja illalla ois kartaanit sun muut tehty ja kone vaihdettu. Suunnitelmissa on tulevaisuudessa ahtaa kahdella hyvin pienellä turbolla, jotku maltilliset 0,4bar ahdot ja vartti lisää syöttöä. Mitään savuttavaa superhyperturbodieseliä en todellakaan aio tästä tehdä, sitten kun pitää lujaa päästä niin tuo taustalla näkyvä oranssi paholaisrausku on sitä varten, eikä siinä paljo mynäpumput ja holsetit enää sano kahta sanaa ku sillä mennään
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.06.2016, 11:22
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

kerroppa lisää tuosta mantasta?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.06.2016, 16:30
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
kerroppa lisää tuosta mantasta?
Taitaa Henkka vaan vähän provoilla
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.06.2016, 11:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Taitaa Henkka vaan vähän provoilla
Vähän sitäkin kirrailtu c24ne kone ja painoa autolla 1030kg aika vihasesti kulkee kun saa renkaille pitoja. Ainahan sitä löytyy kovempia autoja.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.06.2016, 07:15
Timppa T Timppa T ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.12.15
Sijainti: jämsänkoski
Viestit: 246
Perusasetus

pari mersua
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_1152.jpg‎
Views:	257
Size:	120,3 Kt
ID:	71408   Click image for larger version

Name:	kodan siirto 2005-11-13 005.jpg‎
Views:	358
Size:	157,5 Kt
ID:	71409  
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.06.2016, 09:09
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Vähän sitäkin kirrailtu c24ne kone ja painoa autolla 1030kg aika vihasesti kulkee kun saa renkaille pitoja. Ainahan sitä löytyy kovempia autoja.
Juu niin löytyy

Mut oma on aina oma
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.06.2016, 17:29
vimakuus:n Avatar
vimakuus vimakuus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 359
Perusasetus

Pitäs varmaan ottaa kesäauto käyttöön ennenkuin kesä on ohi

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Palstalaisten autoja? legro Chit-Chat 1 03.04.2008 17:23
Palstalaisten musiikkimaku Revolver Chit-Chat 132 19.07.2006 22:26


Sivu luotu: 00:23 (GMT +2).