Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.05.2016, 17:28
hulkkmi hulkkmi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.03.16
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 32
Perusasetus

Kysellääs vielä tyhmiä korin korotuksesta vaikka asiaa on puitu moneen kertaan, mutta noviisille ei kaikki ole tarttunut hakutuloksista silmiin.

- Eli montako koropuslaa tarvitaan Ln110 hiluxin korotukseen? Ajattelin laittaa 40mm tai 50mm puslat, materiaalina Pom C (joku kehunut tätä paremmaksi kuin nylon?)
- Pultit muistaakseni M10 (jostakin jäänyt päähän), mutta mites pituuden kanssa - vai ostaako vain M10 kierretankoa metrin pätkän tahi pari?
- Valmiinahan siellä on ohuet kumit - kannattaa varmaan laittaa uudet?
- Tarviiko rattiakseli esmes tuolla 40mm puslasarjalla jatkoa? Jos tarvii, niin mistä sellaisen vois hommata? Ja mites se tankin täyttöputki - käy vissiin lyhyeksi? Mistä uusi?
- Syyläri ja puskuri(t) ilmeisesti täytyy pudottaa alemmas? Isokin operaatio (ts. onko pakollinen/särkyykö jotakin jos ei siirrä)?

Muuten vissiin ei ole isompia ropleemia, että tunkkailla nurkka kerrallaan ilmaan ja katella ettei mene johdot/letkut tiukalle tahi poikki ja puslat väliin ja pultit hollille ja kaikkien ollessa paikoillaan kiriä?

E: Ja mistä tuohon sais käypäset kattotelineet?


Viimeksi muokannut hulkkmi : 18.05.2016 18:50
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2016, 05:35
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hulkkmi Näytä viesti
Kysellääs vielä tyhmiä korin korotuksesta vaikka asiaa on puitu moneen kertaan, mutta noviisille ei kaikki ole tarttunut hakutuloksista silmiin.

- Eli montako koropuslaa tarvitaan Ln110 hiluxin korotukseen? Ajattelin laittaa 40mm tai 50mm puslat, materiaalina Pom C (joku kehunut tätä paremmaksi kuin nylon?)
=En vanno mutta oisko lava 4lla ja hytti takapenkkien alta, hytin lattialta ja iha edestä puskurin luota eli 6lla.
Itse laittasin nylonia jos halvempaa, molemmat varmaan siellä kestää.

- Pultit muistaakseni M10 (jostakin jäänyt päähän), mutta mites pituuden kanssa - vai ostaako vain M10 kierretankoa metrin pätkän tahi pari?
=8.8 kovuuden jenkatappia ja tekee sopivat.

Valmiinahan siellä on ohuet kumit - kannattaa varmaan laittaa uudet?
=tais ne liki sentin paksut mutikat olla.. empä oo uusinu.

- Tarviiko rattiakseli esmes tuolla 40mm puslasarjalla jatkoa? Jos tarvii, niin mistä sellaisen vois hommata? Ja mites se tankin täyttöputki - käy vissiin lyhyeksi? Mistä uusi?
=Viimeks ei 50mm korotukses ainakii mitää jatko pätkää tehty, poorituksista löysäämällä saa vähän pituutta lisää jos tarvii.
Tankit letku uusi ja muistaakseni ohuempi huohotinputki myös, esim. etra myy.

- Syyläri ja puskuri(t) ilmeisesti täytyy pudottaa alemmas? Isokin operaatio (ts. onko pakollinen/särkyykö jotakin jos ei siirrä)?
=Syyläriä ei tarvi pudottaa, letkut riittää kyllä, jos repii tuulitunnelin irti muutenhan flekti ottaa kiinni.
Tunneli muistaakseni käy myös jos leikkaa alapään auki.
Etupuskurin sai muokattua aika helposti niil orkkis kiinnikkeillä ihan ok sopivaks.

Muuten vissiin ei ole isompia ropleemia, että tunkkailla nurkka kerrallaan ilmaan ja katella ettei mene johdot/letkut tiukalle tahi poikki ja puslat väliin ja pultit hollille ja kaikkien ollessa paikoillaan kiriä?
=Nosta päätt kerraan äläkä vaan kulmasta kiikkuu ikävästi.
Johdoissa ei pitäis olla mitään, jarruletkuja putkia kattele ei mitää suurempaa onkelmaa.
Vaihdekeppien reikää joudut sorvaa isommaks.. ottaa kummeja pois.. vääntelee keppiä... jotain noista melko varmaan.

E: Ja mistä tuohon sais käypäset kattotelineet?
=olikos siinä kourut mihi menee iha tarvike telineen kiinnike niistä muokkaamalla.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.07.2016, 21:50
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hulkkmi
Kysellääs vielä tyhmiä korin korotuksesta vaikka asiaa on puitu moneen kertaan, mutta noviisille ei kaikki ole tarttunut hakutuloksista silmiin.

- Eli montako koropuslaa tarvitaan Ln110 hiluxin korotukseen? Ajattelin laittaa 40mm tai 50mm puslat, materiaalina Pom C (joku kehunut tätä paremmaksi kuin nylon?)
=En vanno mutta oisko lava 4lla ja hytti takapenkkien alta, hytin lattialta ja iha edestä puskurin luota eli 6lla.
Itse laittasin nylonia jos halvempaa, molemmat varmaan siellä kestää.

- Pultit muistaakseni M10 (jostakin jäänyt päähän), mutta mites pituuden kanssa - vai ostaako vain M10 kierretankoa metrin pätkän tahi pari?
=8.8 kovuuden jenkatappia ja tekee sopivat.

Valmiinahan siellä on ohuet kumit - kannattaa varmaan laittaa uudet?
=tais ne liki sentin paksut mutikat olla.. empä oo uusinu.

- Tarviiko rattiakseli esmes tuolla 40mm puslasarjalla jatkoa? Jos tarvii, niin mistä sellaisen vois hommata? Ja mites se tankin täyttöputki - käy vissiin lyhyeksi? Mistä uusi?
=Viimeks ei 50mm korotukses ainakii mitää jatko pätkää tehty, poorituksista löysäämällä saa vähän pituutta lisää jos tarvii.
Tankit letku uusi ja muistaakseni ohuempi huohotinputki myös, esim. etra myy.

- Syyläri ja puskuri(t) ilmeisesti täytyy pudottaa alemmas? Isokin operaatio (ts. onko pakollinen/särkyykö jotakin jos ei siirrä)?
=Syyläriä ei tarvi pudottaa, letkut riittää kyllä, jos repii tuulitunnelin irti muutenhan flekti ottaa kiinni.
Tunneli muistaakseni käy myös jos leikkaa alapään auki.
Etupuskurin sai muokattua aika helposti niil orkkis kiinnikkeillä ihan ok sopivaks.

Muuten vissiin ei ole isompia ropleemia, että tunkkailla nurkka kerrallaan ilmaan ja katella ettei mene johdot/letkut tiukalle tahi poikki ja puslat väliin ja pultit hollille ja kaikkien ollessa paikoillaan kiriä?
=Nosta päätt kerraan äläkä vaan kulmasta kiikkuu ikävästi.
Johdoissa ei pitäis olla mitään, jarruletkuja putkia kattele ei mitää suurempaa onkelmaa.
Vaihdekeppien reikää joudut sorvaa isommaks.. ottaa kummeja pois.. vääntelee keppiä... jotain noista melko varmaan.

E: Ja mistä tuohon sais käypäset kattotelineet?

Tuossa pultit: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123684

Muuten tuossa hulkkmin vastauksessa oli aikalailla kaikki noin niinkuin niin ja näin.

-rattiakselin reijän kohta menee uusiksi tulipellistä
-syylärin joutuu puottaan, helppo tehdä latasta osat
-vaihdekeppien kanssa joutuu isoimman jumpan tekemään, niille jatkoa ja vähän väänteleen ja käänteleen että kaikki pelaa.
-etupuskuriin joutuu tehdä korokepalat
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.07.2016, 15:35
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

Toyotan käynnistys ongelma


Eli olis kyseessä 87 ln65 hiluxi. Ja ongelmana on ollu nyt muutamia kertoja sellanen et ei lähe käyntiin. Saa sahata akut tyhjiks. Mut sit heti ku saa apuvirtaa ni lähtee laakista. Ja nyt taas ku kokeilin, ni lähtee omin avuin hienosti käyntiin.Voisko vika olla akuissa, ku ne ei enää kovin kummoset oo? Vai oisko maadotus ongelma?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.07.2016, 21:59
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Antaako se startata pitkäänkin lähtemättä käyntiin? Jotenkin epäilisin ennempään startin puolta. Kylmällä vai kuumalla koneella?
__________________
-ISORY OFFROAD-

Viimeksi muokannut -JoNe- : 19.07.2016 22:02
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.07.2016, 01:52
mau573:n Avatar
mau573 mau573 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.11
Sijainti: Masku
Viestit: 133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jmtr83 Näytä viesti
Eli olis kyseessä 87 ln65 hiluxi. Ja ongelmana on ollu nyt muutamia kertoja sellanen et ei lähe käyntiin. Saa sahata akut tyhjiks. Mut sit heti ku saa apuvirtaa ni lähtee laakista. Ja nyt taas ku kokeilin, ni lähtee omin avuin hienosti käyntiin.Voisko vika olla akuissa, ku ne ei enää kovin kummoset oo? Vai oisko maadotus ongelma?
Mulla oli hilussa saman tyylistä vikaa, kesti startata aika kauan ennen kun lähti käyntii, vikana oli että toinen akku oli sökö, uudet akut tilalle ja alko toimimaan normaalisti.
__________________
Helppo 5min homma..... tai sitten ei!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.08.2016, 10:08
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

LN170:n pakoputken mutkittelu auton alla puolelta toiselle ja putken päättyminen lavan alle, vieläpä tuollaiseen muhvin näköiseen ihmetyttää. Mielessä käynyt vaimentimen sijoitus oikealle puolen ja putken päättäminen sopivasti johonkin ennen takapyörää. Onko kellään vastaavia toteutuksia? Kuvia?

Putki on remontin tarpeessa lähitulevaisuudessa, näemmä, enkä ajatellut tuollaista "tehdastekoista" sinne enää laittaa.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.08.2016, 08:29
-boogieman- -boogieman- ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 28.05.14
Sijainti: Savo
Viestit: 14
Perusasetus

Tarvitseeko 1L-koneen syöttöpumpun irroitukseen jotain erikoisempia työkaluja, ja onko siinä jotain jippoja huomioitavaksi? Tämä on ihan viimesiä tämän mallin koneita, uudemman mallisella jakopään hihnalla.

Tihkuttelee dieseliä jostain välistä niin pitää käyttää pumppu pajalla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.08.2016, 14:18
ilex ilex ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.14
Sijainti: Seinäjoki, Suomi
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja A-P Näytä viesti
LN170:n pakoputken mutkittelu auton alla puolelta toiselle ja putken päättyminen lavan alle, vieläpä tuollaiseen muhvin näköiseen ihmetyttää. Mielessä käynyt vaimentimen sijoitus oikealle puolen ja putken päättäminen sopivasti johonkin ennen takapyörää. Onko kellään vastaavia toteutuksia? Kuvia?

Putki on remontin tarpeessa lähitulevaisuudessa, näemmä, enkä ajatellut tuollaista "tehdastekoista" sinne enää laittaa.
Samaa tuossa taannoin täällä foorumilla pohdin, ja joku meinasi että sen tankin takia kiertää, no siinäpä on Jaspi insseille tullu kyllä körö kun tankin on koriin samalle puolelle laittanu kuin pakosarjan..mut katellu edelleen et jos sais putken jotenki siistimmim kulkemaan...on vaiheessa vielä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2016, 22:04
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

Antaa startata pitkään. Ja tänään ku sain apuvirtaa ni lähti samantien käyntiin. Ja yleensä lähtee kyl heti ku pikkasenki kerkee pyörittää, mut muutaman kerran on tehny tän saman homman
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.07.2016, 22:05
jmtr83 jmtr83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.12.12
Sijainti: loimaa, suomi
Viestit: 122
Perusasetus

Nii ja startti ei oo ku n vuoden vanha
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.07.2016, 04:45
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Jos pyörittää hyvin ja kestää startata niin ei luulisi olevan akkkukipua.
Mittaa jännite akuista niin antaa suuntaa.
Diiseli kuitenkin on kyseessä?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.07.2016, 09:13
-JoNe-:n Avatar
-JoNe- -JoNe- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.06.11
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 446
Perusasetus

Kaukaa haettua... mutta tarkista sammutinsolenoidin johto että on kunnossa. Voisko olla että huonoa johtoa pitkin vasta apuvirta tällillä kulkis virtanen sinne.
__________________
-ISORY OFFROAD-
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.07.2016, 14:40
PERSKUTTA:n Avatar
PERSKUTTA PERSKUTTA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.09
Sijainti: Alahärmä, Finland
Viestit: 384
Perusasetus

Lavaan tarvitaan yhteensä 8 korokepalaa eli ylempänä neuvottu 4 ei piisaa
__________________
www.pohojanmaanoffroad.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 5 (0 jäsentä and 5 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 07:54 (GMT +2).