Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.05.2016, 11:44
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Monta viikkoa sitten tämmöinen on tullut?
Näin mulle opetettii ammattikoulussa joskus 2005-2007 välisenä aikana

Ja siinä oli ideana justiinsa se, että jos ottaa kuorman/vaihtokorin niin piti huomioida telillisessä vehkeessä justii toi maassa oleva akseli pykälä, että voiko laillisesti ajaa teli ylhäällä.

EDIT: En kyllä löydä vaan mistään mustaa valkosella, että miten toi homma nyt menee noin niinkuin ihan oikeestikkin ja todistettavasti

__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä

Viimeksi muokannut Luoppis : 15.05.2016 12:00
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.05.2016, 11:56
ImacInnes:n Avatar
ImacInnes ImacInnes ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 09.03.07
Sijainti: Hki / A´la Malmi
Viestit: 4.598
Perusasetus

Perän ylitys.


Itselläni on tosta peränylityksestä konkreettisia kokemuksia kouluvuoislta kun pysäkillä seisoessani selkä tietä kohden bussin lähtiessä edessäolevan takaa pysäkiltä niin takakulma tönäsi minua metrin ojaa kohti. Ei kännyt kuinkaan, oli vaan hauskaa 10v pojalle.

Itse meinasin juuri naarmuttaa omalla uudella trailerilla parkissa olevan auton kylkeä kun rupesin tekemään liian tiukkaa käännöstä ja taka kulmahan teki isoa kaarta. Just tajusin virheeni ja kerkesin pysähtymään. Huh, oli lähellä.

Eli kyllä se ylitys vaan tekke aikamoisen kaaren.

t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
https://www.facebook.com/GPKorjausOy/

Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.05.2016 12:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.05.2016, 12:02
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Luoppis Näytä viesti
Näin mulle opetettii ammattikoulussa joskus 2005-2007 välisenä aikana

Ja siinä oli ideana justiinsa se, että jos ottaa kuorman/vaihtokorin niin piti huomioida telillisessä vehkeessä justii toi maassa oleva akseli pykälä, että voiko laillisesti ajaa teli ylhäällä.

Siitä ny on 10 vuotta, eli ei mikään silloin ollut pidä paikkaansa enää suomaliassa
Kukaan ei vaan ole muistanut missään ilmoitella, et vanhoilla pykälillä ei ole arvoa enää
Paras oli kun lepoaika säännöt vaihtu kesken ajokauden Tosin kukaan ei pysäyttänyt

Nykysiä lepoaika sääntöjä en ees viiti selvittää, kunnei niitä itekseen ajellessa "tarvitse" ja sit kun leipänsä eteen tulee ajaneeksi ne on pakko kattoa sinä päivänä kun liikkeelle lähtee
Kerran kyselin lepoajoista niin se partio sanoi kuten miten älylliseltä kuulosti, mutta kerroin sit, et he on väärässä. Totesivat vaan, että ei heitä kiinnosta, jos kiekko näyttää älylliseltä ja muita virheitä ei ole niin miksi he soittelemaan jonnekkin viralliselle taholle jolla on väärää tietoa.


Mulla on se käsitys, et nykysellään taitaa olla kait mahdollisesti taas voimassa toi takimmaisesta akselista ja taittopisteestä ja se kait jotenkin lasketaan akselivälistä ja kääntöympyrästä, et paljonko saa olla ylistystä tai jotain kaarrejättöä

Epäilyttää, että tuskin sitä tietää partiotkaan miten se laki ny tällä hetkellä menee
Tulostaa paprulle trafin sivuilta itelle sopivimmat pykälät ja ajelee menemään
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.05.2016, 11:19
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.154
Perusasetus

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1992/19921257

Tuolta 26 §
Ei puhuta mistään peräylityksistä muuta kuin yli 13 metrin linja-autoille, ja sekin tarkoittaa käytännössä vain tavalla tai toisella ohjaavia telejä tai nivelbusseja ja käytännössä sitä miten leveällä kaarella peräylitys menee yli kaarteessa.

Eli kai se olisi sitten tulkittava vaan sen kuormatilan ylityksen mukaan, eli 2 metriä saa tulla yli merkittynä
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.05.2016, 20:27
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Perävaunun pituus ilman kytkinlaitteita ei saa ylittää seuraavia arvoja: a)
puoliperävaunu:vetotapin pystyakselista perävaunun
perään (vetopituus) 12 mvetotapin pystyakselista vaakatasossa
mihin tahansa sen etupuolella olevaan
kohtaan mitattuna 2,04 m
On muuten julma lippa lavetissa Tai jos oikeen tulkitaan mahdollisuus gooseneck traileriin auton perässä olevalla vetokoukulla


Lainaus:
45 §

Tavarakuljetus

2. Kuorma saa ajoneuvolle tai ajoneuvoyhdistelmälle tiellä sallitun pituuden rajoissa ulottua ajoneuvon edessä enintään yhden metrin ja takana enintään kaksi metriä ajoneuvon uloimman osan ulkopuolelle.
Tollanen löyty mutta miten lie pitääkö 24 vuotias Manun aikana säädetty laki enää paikkaansa, kun on tullut eu;t ja kaikki tässä välissä

Ja samassa kokoelmassa puhutiin yhdistelmän maksimi pituudeksi 18m, eikä halaistua sanaa moduuleista 25.25m vai onko sekin jo noussut
Niijja toi perävaunun max. pituus 12m eikössekin ole jo 14m
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.05.2016, 21:20
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

[QUOTE=Nikuzai;1300787]Tollanen löyty mutta miten lie pitääkö 24 vuotias Manun aikana säädetty laki enää paikkaansa, kun on tullut eu;t ja kaikki tässä välissä

QUOTE]

Tuo oli näköjään alkuperäinen, mutta tuossa ajantasainen:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...ajoneuvojen%2A
Onhan siihen muutoksia tullut ja siksi kannattaakin katsoa tuo "ajantasainen lainsäädäntö"-kohta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2016, 06:48
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

[QUOTE=vmt;1300797]
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Tollanen löyty mutta miten lie pitääkö 24 vuotias Manun aikana säädetty laki enää paikkaansa, kun on tullut eu;t ja kaikki tässä välissä

QUOTE]

Tuo oli näköjään alkuperäinen, mutta tuossa ajantasainen:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...ajoneuvojen%2A
Onhan siihen muutoksia tullut ja siksi kannattaakin katsoa tuo "ajantasainen lainsäädäntö"-kohta.

Yritin tota löytää, mutta kuten sanottua oon "mustalla listalla" tuolla finlex;issä

Mutta sitten

Lainaus:
25 § (6.6.2013/407)

Muut päämitat

1. Auton ja perävaunun suurin sallittu korkeus on 4,40 metriä. Tämä mitta ei saa ylittyä ajoneuvon ollessa kuormaamattomana tai akselinnostolaite yläasennossa. Jos ajoneuvon korkeus on yli 4,20 metriä, kuljetuksen suorittajan ja kuljettajan on varmistettava, että kuljetuksen suorittaminen käytettävällä kuljetusreitillä on mahdollista ilman riskiä osumisesta tien yläpuolisiin rakenteisiin.
2. Ajoneuvon suurin sallittu leveys on 2,60 metriä. Kiinteältä rakenteeltaan yli 22,00 metrin pituisessa yhdistelmässä käytettävän muun kuin lämpöeristetyn ajoneuvon sekä linja-auton suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,55 metriä. Museoajoneuvoksi rekisteröidyn linja-auton, joka on liikennekäytössä enintään 50 päivää kalenterivuoden aikana, suurin sallittu leveys on kuitenkin 2,60 metriä. Henkilöauton (M1-luokka) suurin sallittu leveys on 2,55 metriä. (30.12.2015/1612)
3. Keskiakseli- tai varsinaisen perävaunun, jonka suurin rekisteröinnissä ja käytössä sallittu massa on yli 3,5 tonnia (O3- ja O4-luokka), leveys saa ylittää vetoauton leveyden enintään 0,15 metriä. Puoliperävaunun leveys saa ylittää vetoauton etuakselin kohdalta mitatun leveyden enintään 0,35 metriä.
26 § (8.12.2011/1227)
Missähän kohdassa tossa määritellään peräylitys
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.06.2016, 20:07
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Vaihtolavalaitteella lava lasketaan kuormaksi joka ei ole ajoneuvon kiinteää rakennetta.
Eli lavan ja sen päällä olevan kuorman maksimi takaylitys yhteensä merkittynä 2m
Pylväskuljetuksessa eri mitat.
Kokonaispituus autolla ja kuormalla maksimi 12m

Nuo aiemmat kuvat isoista takaylityksistä silminnähden laittomia. Jo ajoneuvon käsittely ja hallinta voi vaarantua painopisteen ollessa noin takana, etuakselilla ei tarpeeksi painoa ohjattavuuden varmistamiseksi.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.05.2016, 05:47
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai



Niijja toi perävaunun max. pituus 12m eikössekin ole jo 14m
Eikös siitä tule 14,04m kun vetotpin takapuolella saa olla 12m ja etupuolelle (etunurkkaan) 2,04m. Tosin sillon pitäs olla pyöreä koko alaltaan se etulaita, tuohon 14m pituuteen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:58 (GMT +2).