Taas tarvittaisiin tietäjien neuvoja, tällä kertaa jakolaatikon kanssa. Eli takavetopuolen uloimman kartiolaakerin vaihdon jälkeen ilmeni sellaista ongelmaa, että nyt kun kardaanilaipan mutterin kiristää momenttiinsa (120nm), niin koko akselin pyöriminen menee kankeaksi. Käsin sitä ei saa enää pyöriteltyä, pitkän jatkovarren kanssa onnistuu. Näin siis pelkkä takaveto päällä, mutta jos jakolaatikon vaihteen heittää vapaalle, niin silloin kyllä pyörii. Hidas puoli ei edes mene päälle. Päävaihteistossa on kyllä vaihde vapaalla.
Räjäytyskuvaa on tutkittu, kaikki prikat ja holkit jne. on oikeilla paikoillaan. Laakeri on varmasti mennyt pohjaan saakka ja niiden säätölevyjen kanssa on leikitty enemmän kuin tarpeeksi, mutta niillä ei tunnu tuon pyörimisen kanssa olevan mitään vaikutusta. Välyksenkin siihen laakeriin saa, mutta siltikään akseli ei pyöri kiristyksen jälkeen laillensa.
Onko siis tuolla laatikon sisällä mahdollisesti jotain mennyt rikki asennuksen aikana tms.?