![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() itel oli kesän käytössä uppo pumppu mallin letku eli sellanen saatanan kokoon painunu lörppö letku. loppu tulema oli et ei sitä tarvinnu kertaakaan, lähinnä vaan tiellä jos vinssaili likelle autoa. jos nyt tulis semmonen tilanne et ois joku kallio kinkama eessä ni otan sahan kontista ja ajan pöllin narun ja kallion väliin rullaks.... eli niiku ain on tehty ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joku tämän tapainen. https://www.google.fi/search?q=Roll+...HdvhDDAQsAQIGA
Voi olla et tuo ei kestä, mut aina voi idean kopioida ja tehdä ite kestävemmän version ![]() E: Eikä noitten rullien varmaan tartte edes pyöriä, kun ei se naru paljoa liiku. Eli sopivaa c tai u profiilia ja hitsaa putkenpätkät pystyyn ja vaakaan.
__________________
Harbor Cruisers Viimeksi muokannut Micco : 06.05.2016 09:15 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos ei kayta pylpyraa niin naru on paikoillaan, paitsi auton sivuttain keikkuessa. En oo ikina kayttany mitaan suojauksia ja ihan hyvina narut pysyneet, mita nyt poikki niita vedellyt tosi jumituksissa.
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kisapuolella ei oikein hyvällä katsota tuon sahausidean suuntaan.
![]() Kertaalleen vinssattiin naru kalliota vasten. Siitä saatiin sen verran nirhaumaa narun pintaan, että näyttää siltä ettei moinen tapa olisi kovin fiksua. Toki voi olla, että vaatii aika monta nirhauskertaa ennen kuin alkaa hajoamaan. Eikä se tietenkään kovin helpolla juuri samaan kohtaan narua uudelleen osu. Erilliset väliin laitettavat materiat ei ole toivelistalla, kun ajatuksena oli ettei tarvitsisi aikaa käyttää moisten kanssa leikkimiseen. Realiteetti saattaa silti olla, että siihen joudutaan. Aika harvoinhan sitä narua edes tarvii suojata. Kyllähän tuo naru silti aika näppärältä tuntuu vaijeriin verrattuna. Taitaa olla kaikki muut ominaisuudet parempia.
__________________
Vannepaja Offroad Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on hydrauliletkun muovinen letku spiraali.
__________________
KYM#5 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aikansa niitä oikeita sukkia narun päällä säilytin mutta sittemmin silvoin ne pois eikänole ikävä ollut. Silloin kun sitäbois tarvinnu niin oli yleensä epämääräisessä mytyssä koukun juuressa.
Aika harvoin ainakaan täälläpäin joutuu sillä tavalla vinssaamaan että naru kiveen hankaa ja silloin siihen voi se lattiamaton käydä tunkemassa. Sen verta iso paloletkun pätkä että mahtuu koukun yli vois toimia, ei ole häiriöksi turhan päiten ka pysyy irto-osaa helpommin menossa mukana.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vinssinarun pleissaus | Perukkalainen | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.10.2012 13:45 |
virrajakajan suojaaminen | Punanenä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.04.2008 07:11 |
Vinssinarun kiinnitys rumpuun? | Td5 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.01.2007 10:13 |
Hiekkapuhalletun pinnan tilapäinen suojaaminen | Heguli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.09.2006 12:38 |